2016-08-20, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag funderar också på varför mamman efter ett trauma som detta inte vill ha alla sina barn omkring sig. Det finns en dynamik i den familjen som är lika märklig som allt annat som rör Johanna. Jag är inte längre så säker på att Johanna är rätt gärningsman. Jag tror hon hade lyckats med att mörda mamman också om det var det hon ville.

Det vi vet med säkerhet är att Göran blev knivmördad i hemmet. Det kan finnas fler personer med motiv. Kanske en familjeangelägenhet?

Det som nu pågår är en granskning av Johanna, eftersom hon passar så väl in i bilden av gärningsman i just detta mord.

Jag menar att det stora felet är att inte granska själva brottsoffret förutsättningslöst och ta reda på om det kan finnas flera personer som har motiv att mörda honom. Var det verkligen bara Johanna som ville se Göran död?

Det är ju ganska listigt att mörda en person när man vet att J. efter olika hot mot familjen kommer att bli misstänkt direkt. Att hennes i övrigt märkliga leverne kommer göra henne misstänkt, är ju uppenbart efter vad media och vi har skrivit om henne.

Att IF gör en egen brottsutredning har en enda orsak och det är oviljan att betala ut på försäkringar i stort och smått. Nu fick jag sagt det, efter att jag själv är missnöjd med IF för en struntsumma som det djävlas med på ett sätt som gör mig häpen!

Försäkringar och skador bedöms i steg. När ett steg är uppfyllt behöver man inte jobba mer. I denna sak är det så, att om försäkringsavtalet inte är giltigt så är försäkringsbolaget hemma. När det är konstaterat så är det ju över. Varför jobba mer än nödvändigt?

Varför jobbar IF vidare som om det inte är styrkt att försäkringsavtalet är ogiltigt? Är de osäkra på om avtalet verkligen kommer bedömas som ogiltigt i en domstol? De behöver ju inte utreda mer om de vet att de inte behöver betala ut pengar för att avtalet tecknades av fel person.

Den vidare utredning IF lagt ner möda på gör att vi har vilseletts in i ett drev av ett försäkringsbolag. Deras utredning är overkill i en sak de inte behövde utreda. Det är förödande för IF att polisen struntar i deras utredning, och de hoppas på mediedrevet för att få framgång.
Jag tror den dåliga dynamiken i familjen har ett namn - Johanna... Jag tycker det är väldigt talande att hon inte haft ngn kontakt med sin mamma o syster efter händelsen, och jag tror inte att det berott på att hon varit förbjuden. Det tror jag är lögn.

Ett annat Arboga-fall är lite parallellt med detta, nämligen Hammarmorden som Christine Schytter utförde. Även där överlevde ett av offren, mamman. Initialt misstänkte hennes sambo. Jag har inget minne av att hennes övriga familj inte fick träffa henne på sjukhuset, tvärtom. De fotades när de kom o gick på sjukhuset. När misstankarna mot sambon droppades var även han där - förstås. Det är inte normalt att åka på semester (!) dagarna efter ens nära familjemedlemmar mördats resp skadats i en överfall. Det är så pass skruvat att det ensamt räcker för mig. För mig är det bara en tidsfråga innan polisen har gripit henne igen. De behöver få svar på prover och analyserna tfntrafik mm - men det ät hon.
Citera
2016-08-20, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Jag vet inte vad det var. Matförgiftad blir var och varannan på Egyptenresor. Metanol är ju sånt som "händer" utomlands, dessutom rätt dödligt.

https://www.erv.se/privat/blogg/metanolforgiftade-drinkar/

Man kan få bestående skader...
Citera
2016-08-20, 16:29
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leklust
Jag har tillgång till bokningssystemet där de bokat resan. Verkar vara JM samt familjemedlemmar (barn?) som tänkt resa.
Kan du på något sätt styrka att det du säger är sant?
Citera
2016-08-20, 16:32
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Tänkte bara att det var i Egypten hon fick tag i någon typ av drog som hon använde igen och därmed dog och lades i vattnet. Finns kanske droger som går ur kroppen på några timmar och hon ringde ju inte förrän typ morgonen efter försvinnandet. 12 tim senare.

Jag är ingen medicinare men jag tror inte resonemanget håller. Att "ju längre man väntar med att ringa ju mindre gift finns det kvar i kroppen". Jag undrar om inte alla nerbrytningsprocesser avstannar i och med dödens inträde? Då borde det inte spelar roll om man ringer direkt eller inte.

Det som finns i blodbanorna stannar kvar i blodbanorna när man väl dött. Det kan ändå vara
smart att dröja så länge som möjligt med att ringa eftersom de 10 första timmarna brukar vara avgörande. Men misstankarna mot en själv borde öka ju längre man dröjer.
Citera
2016-08-20, 16:45
Medlem
Citat:
Det beror väl på vilka knäppgökar man har hyrt in ... Men det är konstigt att det inte finns ett spår efter mördaren/mördarna vilket tyder på att det är proffsigt gjort ändå... Men som hämd på JM fanans det säkert personer i ex-mannes närhet som skulle vilja se henne död på samma ställe som ex-mannen. Dessutom så skulle ju treåringarna få ärva. Vem/vilka har vårdnaden om dem?

Om någon utanför hyr ett proffs på darknet med goda referenser är det nog nästintill 100% att de mördar rätt person. Då hade JM dött. Troligtvis är ju mördaren en i hans närhet som möjligtvis hyrt ett proffs.
Citera
2016-08-20, 16:47
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror den dåliga dynamiken i familjen har ett namn - Johanna... Jag tycker det är väldigt talande att hon inte haft ngn kontakt med sin mamma o syster efter händelsen, och jag tror inte att det berott på att hon varit förbjuden. Det tror jag är lögn.

Ett annat Arboga-fall är lite parallellt med detta, nämligen Hammarmorden som Christine Schytter utförde. Även där överlevde ett av offren, mamman. Initialt misstänkte hennes sambo. Jag har inget minne av att hennes övriga familj inte fick träffa henne på sjukhuset, tvärtom. De fotades när de kom o gick på sjukhuset. När misstankarna mot sambon droppades var även han där - förstås. Det är inte normalt att åka på semester (!) dagarna efter ens nära familjemedlemmar mördats resp skadats i en överfall. Det är så pass skruvat att det ensamt räcker för mig. För mig är det bara en tidsfråga innan polisen har gripit henne igen. De behöver få svar på prover och analyserna tfntrafik mm - men det ät hon.
Naturligtvis är det lögn! Mamman och Systern VILL inte träffa Johanna vilket är en helt annan sak - och dessutom mycket talande. Samma sak gäller lögnen att hon "frågat polisen om lov" gällande resan samt att polisen "skjutsade henne" till Arlanda, samt att de grep henne vid "gaten". Hon ljuger hela tiden.
Citera
2016-08-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Var det metanolförgiftning?
Metanol är ju dödligt i ganska små mängder om man inte blandar
med etanol. Metanol är väl lätt att få tag på, gissar jag.

Metanol används till radiostyrda bilar och ev flygplan med förbränningsmotor om jag inte minns fel.
Citera
2016-08-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ett förtydligande bara: I hammarmordet så var det väl så att BOs sambo släpptes efter tre timmars förhör, han vart aldrig anhållen. Den du tänker på är BOs före detta sambo. Han låste de in.

En annan grej jag tänkte på angående JM: När mammans målsägarbiträde intervjuades så frågade reportern vad mamman hade för inställning i skuldfrågan varpå målsägarbiträdet replikerar: "Ja, man kan ju ha en magkänsla i vissa fall". Mer rakt på sak kan han väl inte vara utan att bryta mot förundersökningssekretessen. Modern har med andra ord sannolikt positionerats sig i skuldfrågan. Jag tror inte heller på att JM har ringt till massa avdelningar på sjukhus för att ta reda på vart hon ligger. Det är bara nys.

JM säger ju själv att hon tycker att hela cirkusen är intressant i nuläget. ("Det ska bli intressant att se vem dom tar in härnäst"). Meningen: "Dom har inga bevis" är nog en freudiansk felsägning av JM. Det antyder ju att det finns bevis mot henne, bara det att dom inte är i polisens ägo. Det kan nog också vara så att hon har en mycket stark längtan till att vilja skryta om att hon genomfört det hela på ett lyckat sätt och överlistat hela jävla utredningsgruppen inklusive gubbarna som är inlånade från rikskrim. Hon är ju dock inte så korkad att hon i detta läge säger rent ut att hon är skyldig men hon vill nog gärna hitta vägar att kunna kommunicera ut antydningar om att hon har genomfört det hela.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-08-20 kl. 17:17.
Citera
2016-08-20, 17:17
Bannlyst
Citat:
Tänkte bara att det var i Egypten hon fick tag i någon typ av drog som hon använde igen och därmed dog och lades i vattnet. Finns kanske droger som går ur kroppen på några timmar och hon ringde ju inte förrän typ morgonen efter försvinnandet. 12 tim senare.
Så kan det ju också varar. BRA inlägg!! Det jag är förvånad över är att det finns en kvinna som vet hur allt gått till, men tar kola. Tar jag själv dylik droger,
Citera
2016-08-20, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Ett förtydligande bara: I hammarmordet så var det väl så att BOs sambo släpptes efter tre timmars förhör, han vart aldrig anhållen. Den du tänker på är BOs före detta sambo. Han låste de in.

En annan grej jag tänkte på angående JM: När mammans målsägarbiträde intervjuades så frågade reportern vad mamman hade för inställning i skuldfrågan varpå målsägarbiträdet replikerar: "Ja, man kan ju ha en magkänsla i vissa fall". Mer rakt på sak kan han väl inte vara utan att bryta mot förundersökningssekretessen. Modern har med andra ord sannolikt positionerats sig i skuldfrågan. Jag tror inte heller på att JM har ringt till massa avdelningar på sjukhus för att ta reda på vart hon ligger. Det är bara nys.

JM säger ju själv att hon tycker hela cirkusen är intressant i nuläget. ("Det ska bli intressant att se vem dom tar in härnäst"). Meningen: "Dom har inga bevis" är nog en freudiansk felsägning av JM. Det antyder ju att det finns bevis mot henne, bara det att dom inte är i polisens ägo. Det kan nog också vara så att hon har en mycket stark längtan till att vilja skryta om att hon genomfört det hela på ett lyckat sätt och överlistat hela jävla utredningsgruppen inklusive gubbarna som är inlånade från rikskrim. Hon är ju dock inte så korkad att hon i detta läge säger rent ut att hon är skyldig men hon vill nog gärna hitta vägar att kunna kommunicera ut antydningar om att hon har genomfört det hela.

Japp eller att JM har beställt mordet för att sätta dit modern och att det var därför hon överlevde det så annars bra utförda mordet? Nu pekar ju bevisen mot modern om någon?
Citera
2016-08-20, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Japp eller att hon har beställt mordet för att sätta dit modern och att det var därför hon överlevde det så annars bra utförda mordet?
Det låter väldigt långsökt om jag ska vara ärlig.
Citera
2016-08-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det låter väldigt långsökt om jag ska vara ärlig.

Jo fast den här kvinnan verkar vara kreativ. Nu vet vi ju inga detaljer men om båda tex är sövda så kan man ju orsaka skador på kvinnan som tyder på strid mellan de två i sängen. När modern vaknar ringer hon polisen. Ett dubbelmord hade pekat direkt på dottern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in