2016-08-20, 17:25
Medlem
LeeVans avatar
GM lyckas med att mörda mannen men misslyckas med ta livet av den 63-åriga kvinnan - trotts att hon låg och sov vid ”mordförsöket”. Det framstår för mig som synnerligen egendomligt.

Kan det vara så att när kvinnan vaknar och förmodligen skriker, eller blir verbal, står klart för GM att det är fel offer som befinner sig i huset?

Vi vet ju att ”sommarhuset” nyttjats av fler inom familjen.

Om så vore, så är det ju inte utan att man skänker en tanke åt de misshandlade asylanterna.
Citera
2016-08-20, 17:31
Medlem
NygammalValss avatar
Möller är ju ett klassiskt tattarnamn. Det är sen gammalt...
Citera
2016-08-20, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Japp eller att JM har beställt mordet för att sätta dit modern och att det var därför hon överlevde det så annars bra utförda mordet? Nu pekar ju bevisen mot modern om någon?
Sätta dit modern för att hon sympatiserade med SD och Fria tider? Modern var knivstucken i ansiktet och i munnen... Det tycker jag vittnar om ett personligt raseri, en vendetta. En lejd mördare siktar väl kniven mot bålen och inre organ som i Anna Lindh-fallet.
Citera
2016-08-20, 17:36
Medlem
Kvinnan som dödade sin rival i Askersund fick väl hugga en hel del och till och med byta kniv för att lyckas ta den andra kvinnan av daga. Men eivalen var ju vaken under dådet. Kanske modern till JM vaknade till och bara det gjorde gm lite skakis i mörkret och trött i handen efter det första mordet. Illamåendet och paniken kanske tog överhanden på den tidigare så målinriktade knivburne personen om dom inte var två.
Citera
2016-08-20, 17:37
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
En annan grej jag tänkte på angående JM: När mammans målsägarbiträde intervjuades så frågade reportern vad mamman hade för inställning i skuldfrågan varpå målsägarbiträdet replikerar: "Ja, man kan ju ha en magkänsla i vissa fall". Mer rakt på sak kan han väl inte vara utan att bryta mot förundersökningssekretessen. Modern har med andra ord sannolikt positionerats sig i skuldfrågan. Jag tror inte heller på att JM har ringt till massa avdelningar på sjukhus för att ta reda på vart hon ligger. Det är bara nys.
I de korta intervjuer som hon gett ljuger hon om i princip allt utom "jag är arg på polisen".
Citat:
JM säger ju själv att hon tycker att hela cirkusen är intressant i nuläget. ("Det ska bli intressant att se vem dom tar in härnäst"). Meningen: "Dom har inga bevis" är nog en freudiansk felsägning av JM. Det antyder ju att det finns bevis mot henne, bara det att dom inte är i polisens ägo. Det kan nog också vara så att hon har en mycket stark längtan till att vilja skryta om att hon genomfört det hela på ett lyckat sätt och överlistat hela jävla utredningsgruppen inklusive gubbarna som är inlånade från rikskrim. Hon är ju dock inte så korkad att hon i detta läge säger rent ut att hon är skyldig men hon vill nog gärna hitta vägar att kunna kommunicera ut antydningar om att hon har genomfört det hela.
Hennes narcissistiska drag kommer förmodligen stjälpa henne.
Citera
2016-08-20, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Det är Blomsterlund oxå i så fall. På yngste sonen (tonåringen) FB har någon kommenterat "riktiga ziggisar".
Citera
2016-08-20, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
GM lyckas med att mörda mannen men misslyckas med ta livet av den 63-åriga kvinnan - trotts att hon låg och sov vid ”mordförsöket”. Det framstår för mig som synnerligen egendomligt.

Kan det vara så att när kvinnan vaknar och förmodligen skriker, eller blir verbal, står klart för GM att det är fel offer som befinner sig i huset?

Vi vet ju att ”sommarhuset” nyttjats av fler inom familjen.

Om så vore, så är det ju inte utan att man skänker en tanke åt de misshandlade asylanterna.

GM tyckte det var en bra idé att hugga mannen först då män ofta är starkare. Vad gm inte förstod var att kvinnan skulle vakna och börja göra motstånd till en grad gm inte kunnat förutspå.
Citera
2016-08-20, 17:40
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:

Det tvivlar jag starkt på.

Möller är ett gammalt namn som syftar på kvarnägare / möllare. I Skåne heter kvarn mölla. T ex väderkvarn = vindmölla, vattenkvarn = vattenmölla.

Jfr engelskans Miller, tyskans Müller.
Citera
2016-08-20, 17:41
Medlem
valleros avatar
Citat:
Verkligen? En snabb googling gav inga kopplingar alls.
Citera
2016-08-20, 17:43
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Det tvivlar jag starkt på.

Möller är ett gammalt namn som syftar på kvarnägare / möllare. I Skåne heter kvarn mölla. T ex väderkvarn = vindmölla, vattenkvarn = vattenmölla.

Jfr engelskans Miller, tyskans Müller.
Japp, korrekt.
Citera
2016-08-20, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leklust
Att JM skulle bokat resan till Thailand i juni kanske man ska ta med en nypa salt! Bokningen verkar vara gjord 12 augusti! 5 personer bokade plus en bebis född -16!

Citat:
Ursprungligen postat av Leklust
Citat:
Hur kan du få del av sådana uppgifter? Väldigt intressant om det stämmer.

Jag har tillgång till bokningssystemet där de bokat resan. Verkar vara JM samt familjemedlemmar (barn?) som tänkt resa.

Detta är rätt graverande för JM. Vilken normal person bokar en sol- och badsemester när hennes pappa är mördad och mamman ligger allvarligt skadad på sjukhus. De flesta hade väl tvärtom tagit första bästa flyg hem för att vara hos sin anhöriga. Och att boka en Thailandsresa bara ett par dagar före avfärd är ju också väldigt märkligt. Det planerar man väl i månader eller veckor. I Aftonbladet-intervjun sa hon ju också att bokningen gjordes i juni. Detta borde polisen utreda.

Ganska konstigt att hon tar med sig sina vuxna barn också om det är de som ingår i de 5 personerna. Både Am*nda och J*lia verkar ha små barn. Am*nda två st och J*lia en nyfödd. Jag skulle gissa att de som tänkte åka till Thailand är JM med hennes tvillingar, J*lia och den afghanska kriminella tolken plus deras bebis.
https://www.facebook.com/j*lia.bl*msterlund?fref=pb&hc_location=friends_tab
Citera
2016-08-20, 17:44
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
JM verkar inte ha några gränser Hur många stackars barn har hon satt till världen? Jag tänker på den här länken som postades http://imgur.com/a/DRktU
Finns ju lite namn på kommentarerna som man kan titta över...om detta redan postats ber jag om ursäkt. Har inte hunnit läsa ikapp...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in