2016-08-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Det finns absolut ingenting normalt med den kvinnan.
Problemet blir att hitta bevis mot henne. Jag hoppas att t.ex. de som hört henne hota maken och föräldrarna, kan lämna goda vittnesmål.

Det känns ju som om det kan finnas massor av anledningar till att vilja sätta dit henne. Dels den drunknade makens vänner och släktingar som är helt säkra på att hon ligger bakom dödsfallet men inte ens en förundersökning gjordes... Märkligt! Hade han oxå barn sedan tidigare?

Dels de misshandlade asylsökanden som hon hade haft sex med men där lades oxå fallet ner.
Fler av de familjehemsplacerade barnen som for illa i familjehem som kanske inte ens existerade. Utan var bara adresser där de kunde vara skrivna. Ja, många vill nog hämnas på JM eftersom polisen inte skött dessa ärenden korrekt och då känner personerna sig rättslösa och tar saken i egna händer. Det verkar ju inte finnas något stulet i huset?
Citera
2016-08-20, 15:14
Medlem
I tidningen så har det stått parets gemensamma dotter så jag antar att kvinnan är mamma till JM
Citera
2016-08-20, 15:15
Medlem
Leklusts avatar
[quote=Axis.bold.as.love|58234594]Hur kan du få del av sådana uppgifter? Väldigt intressant om det stämmer.

Jag har tillgång till bokningssystemet där de bokat resan. Verkar vara JM samt familjemedlemmar (barn?) som tänkt resa.
Citera
2016-08-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Det känns ju som om det kan finnas massor av anledningar till att vilja sätta dit henne. Dels den drunknade makens vänner och släktingar som är helt säkra på att hon ligger bakom dödsfallet men inte ens en förundersökning gjordes... Märkligt! Hade han oxå barn sedan tidigare?

Dels de misshandlade asylsökanden som hon hade haft sex med men där lades oxå fallet ner.
Fler av de familjehemsplacerade barnen som for illa i familjehem som kanske inte ens existerade. Utan var bara adresser där de kunde vara skrivna. Ja, många vill nog hämnas på JM eftersom polisen inte skött dessa ärenden korrekt och då känner personerna sig rättslösa och tar saken i egna händer. Det verkar ju inte finnas något stulet i huset?

Att själv begå mord för att sitta dit någon annan som enda vinst låter ju inte troligt.
Citera
2016-08-20, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det behöver inte vara så. Flygstolarna bokades kanske den 12 augusti och stugan reserverades i juni. Det är normalt att göra så.
Det kan ju oxå vara så att dottern med familj hade bokat i juni, både hus och biljetter, sedan fick hon för sig att hänga på eftersom hon behövde komma bort från allt elände ett tag. Begravning och bouppteckning lär ju inte ske under de närmsta två veckorna.
Citera
2016-08-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobo35
I tidningen så har det stått parets gemensamma dotter så jag antar att kvinnan är mamma till JM
Ja, dessutom är JM den yngsta dottern och i så fall skulle det vara troligare om den äldsta hade en ana mamma. Men utgår ifrån att de är helsystrar.
Citera
2016-08-20, 15:23
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Och det finns förstås ingen källa som visar att någon annan i familjen fick tala med modern.

Det finns heller ingen källa på att de andra i familjen inte fick tala med modern.

Du använder en mycket bakvänd logik när du försöker visa
att något är sant därför att motsatsen är falsk.

Ungefär som att det var marsianer som mördade Göran
därför att det inte finns någon källa som säger motsatsen.

I den här fallet får man väl utgå från det normala, dvs.
att anhöriga får träffa den som är skadad och har hamnat
på sjukhus.

Det enda undantaget från det "normala" som vi känner till
är att Johanna, trots att hon försökt, inte ens fått veta var
hennes mamma finns och ännu mindre fått träffa henne.

Citera
2016-08-20, 15:29
Medlem
41-åringen "polisen har inga bevis"

Säger man så om man är oskyldig?

Om någon säger orden "polisen har inga bevis" om man blir anklagad för ett grovt brott så betyder det att man är skyldig.

Tycker det stinker Mats Alm om detta.

Han blev väl inte fälld för mord utan för brott mot griftefriden eller vad brottsrubriceringen nu är.

Om en anhörig höjer livförsäkringen utan att den som står på den får veta något och att den personen sedan dör trots full hälsa borde få alla varningsklockor att ringa.
Citera
2016-08-20, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Att själv begå mord för att sitta dit någon annan som enda vinst låter ju inte troligt.
Kanske trodde dom att det skulle vara JM med toyboy och inte föräldrarna som skulle vara i stuga. Det var mörkt och dom sov är det vi vet.
Citera
2016-08-20, 15:31
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobo35

Jag har missat den uppgiften. Också härinne resonerar alla som om den 63-åriga kvinnan var modern. Det som får mej att tveka var att hon klarade livhanken efter knivöverfallet. Eftersom hon inte vaknade när maken mördades så tror jag att dom båda sov på starka sömntabletter och att mördaren visste det.

Tänk dej att mördaren tyst smyger fram till den sovande mannen och placerar kniven rakt ovanför hjärtat helt lätt utan att han vaknar. Sedan dunkas knivbladet ner förbi revbenen och hugget tar rakt i hjärtat. Förmodligen ger han ifrån sig något litet ljud innan han dör, men hinner aldrig ropa.

I såna fall sover även modern djupt oavsett var hennes sängplats är. Hon borde varit lika lätt att döda men huggs mer sporadiskt och antagligen fler gånger. Inget hugg är dödande. Varför slarva
så när man ändå har begått mord?

Att därpå inte tända på kåken är ju slugt eftersom JM är medveten om att hon yttrat denna
möjlighet för flera vänner. Får kåken stå så verkar hon mindre trolig som gärningsman s a s.
Att "modern" överlever är mystiskt.

Det går ju att kolla med folkbokföringen vilka barn dom har gemensamt. Men jag tror inte
jag gör mej omaket. Polisen kanske har lagt sekretess på detta om de nu får göra så. Dom
brukar aldrig fråga om de får.
Citera
2016-08-20, 15:36
Medlem
Skulle vilja veta mer om förgiftningen som skedde i Egypten i februari 2015. Och i så fall med vilket medel? Ex-mannen vårdades på sjukhus med det gör ju många varje år pga vanliga matförgifningar i dessa länder. Kan JM tänkt mörda honom redan då? Kan tänka mig att polisen i Egypten hade inte gjort en större undersökning bara för att en turist kolar vippen. Det kommer ju ny varje år...
Citera
2016-08-20, 15:36
Bannlyst
Vet inte vad jag ska säga nu. Uppenbart har ju de misstänkta begått brottet ifråga. Vart finns mamman, hon som blev misshandlad och fick se maken misshandlad till döds. Ett kronvittne!! Där borde intressant information finnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in