Mitt rekord ligger på drygt 4 dygn, det är ju helt onödigt att fortsätta dra efter 48h, bieffekterna tar ju nästan över helt efter några dygn om man inte har benso, men det lindrar bara om man inte vill slå ut tjacket. Men sen jag var runt 17 och drog tjack för första gången blev man ju såklart lite hooked och var man 4-5 grabbar som gick ihop på en femma som färsking så är det svårt att inte fortsätta ta så länge man har kvar. Jag tror synsättet du själv har på drogen och varför du tar den, avgör hur svårt eller lätt du har att sluta på begäran. Drt tog mig många år och för många skeva andra- och tredje dygn att inse idiotin i att racea i flera dygn...
En mardröm var när jag var runt 18 år och precis kommit hem mitt på sommardagen efter ett ca 60-timmars race. Farsan var hemma, jag var helt förstörd och hallucinerade nåt så fruktansvärt. Jag minns att jag försökte sova, men ögonen ville inte det. Samtidigt som jag har världens ångest så ser jag hur det ristas in massa läskiga ord i blodröd färg på fönsterkarmen, som "DÖD" "ÖPPNA OCH HOPPA," och "PUNDARE!" Osv, massvis med ord som var läskiga och jag visste var hallisar men mådde så fruktansvärt dåligt att jag satte en 48h regel efter det, helst max 12-24h. Jag försöker behandla min kropp & psyke så snällt som möjligt så när jag har vart vaken i flera dygn så tappar jag ärligt talat respekten för mig själv som kommer som ren ångest sen efter ruset också. Det hoppas jag fler kan börja beakta för man kan inte tänka bort faktumet att man är svag pga matbrist, uttorkad och skev. Då handlar det väl om vad man är i för livssituation etc. Ibland har vi nog alla perioder då vi skiter i allt och bara vill bort från verkligheten.
Men för några veckor sen var jag nog uppe i 50-55h, hade förvisso tagit 4mg ikto i två omgångar under racet och rökte- vilket brukar göra symptomen tydligare med lite hallisar och man blir roligt skev. Men jag säger som en nu bortgången vän som körde det mests, mycket tjack och sub framför allt. "Man når så småning om ett stadie där man kan påverka och må bra under AT:n om man vägrar må dåligt". Visst är det lätt sagt men inte riiiktigt lika lätt gjort oftast. Jag försöker bara intala mig simpla saker som att jag lever, har tak över huvudet, inte bor i någon slum i Bangladesh etc.
Men röka hjälper med tistressen som uppstår efter runt 2 dygn vilket är en av de jobbigaste bieffekterna tycker jag. Den känslan när man dels vet stt man ser mer påtänd ut än ett ljus, och glömmer vad man pratar om en gång i minuten, de två känslorna blandade får mig att må jävligt dåligt för man är låååångt ifrån normal om man kört en del. Att åka kollektiv trafik är en mardröm, alla människor och den där jävla lysrörs belysningen som iaf jag blir jävligt känslig mot om jag raceat.
Så jag ser inte tjusningen med långa race längre, har man klrt i över 48h borde man inte fortsätta ta utan isf spara. Röka och benso är en fördel om man vill somna efter ett race, sub eller andra opiater funkar men jag försöker undvika opiater.
Tjack fungerar bäst i jobbsyfte för mig, det är inte alltid så lätt men har man ett schema att en bomb/lina på morgonen, en efter lunch och sista dosen vid 15.00, då brukar man kunna somna vid 1-2 ändå. Det schemat som jag och en polare & kollega försöker hålla spricker väl på ett eller annat sätt typ 50% utav tiden.
Jävlar vad långt svaret blev, läs med nöje

Jag undrar varför, kl 3 en fredagsnatt