2016-08-18, 23:04
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
I texten nämns det att det är en anhörig som medverkar på klippet, närmare sagt: Släkting.
Undrar vem den kan vara, ser ut att vara en kvinna. Ulr*ka?

Finns tidigare uppgifter ( minns ej exakt var) på att en syster till den drunknade maken uttalat sig.
Ulri*a verkar vara JMs syster som framgångsrikt startat o driver ett smyckeföretag, delvis tillsammans med den mördade fadern, o numera även designar o säljer egen klädkollektion.
Citera
2016-08-18, 23:08
Medlem
MrBubss avatar
En riktig fin och mjuk kvinna detta....

Att inte närvara vid jordfästningen av sin man eller före detta man är ju häpnadsväckande...
När hennes far är mördad och modern ligger svårt skadad på sjukhus så tänker hon dra till Thailand...

För de människor som har hjärta och hjärna är det ju fullständigt självklart att man avbokar resan eftersom en stor familjetragedi har inträffat, men NÄ....

Vilka prioriteringar!

Nu lär hon dock ta på sig offerkoftan och vill ha sympati då två nära anhöriga dött inom ett år.

Någon skuld eller ansvar kan vi glömma att denna kvinna känner utan utredare, polis och sedemera domstol kommer att få höra de mest otroliga förklaringar och bortförklaringar. Allt kommer att gå ut på att förneka och flytta fokus och ansvar från sig själv.

En tvättäkta psykopat som förstör livet för hela sin familj inklusive sina egna barn.
Citera
2016-08-18, 23:10
Medlem
På Aftonbladet säger ju reportern att mamman har pekat ut JM som en av gärningsmännen
Citera
2016-08-18, 23:12
Medlem
Det ligger en säl begraven i detta.
För det första åker man inte utomlands så tätt inpå när ens far blivit mördad samt att modern ligger svårt skadad på sjukhus. Rent logiskt borde det vara mer rimligt att man håller sig på hemmaplan med nära och kära för att sörja och att försöka förstå vad som hänt, samt att finnas till hands för att svara på polisens frågor. Det är väl den mest naturliga reaktionen.

Jag kan inte hitta något alternativ där man blir så traumatiserad att man reser utomlands, då är det nog snarare att man blir apatisk och försätts i koma. Eller allvarligt chockad, är ytterst tveksam till att man ens kan ta sig till Arlanda i ett sådant skick.
Citera
2016-08-18, 23:15
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zälen
Det ligger en säl begraven i detta.
För det första åker man inte utomlands så tätt inpå när ens far blivit mördad samt att modern ligger svårt skadad på sjukhus. Rent logiskt borde det vara mer rimligt att man håller sig på hemmaplan med nära och kära för att sörja och att försöka förstå vad som hänt, samt att finnas till hands för att svara på polisens frågor. Det är väl den mest naturliga reaktionen.

Jag kan inte hitta något alternativ där man blir så traumatiserad att man reser utomlands, då är det nog snarare att man blir apatisk och försätts i koma. Eller allvarligt chockad, är ytterst tveksam till att man ens kan ta sig till Arlanda i ett sådant skick.

Håller helt med.
Mycket därför jag tror att omständigheterna, bokning, returresan mm kring den här Thailandresan är intressanta. Det kan ge en fingervisning om hur JM fungerar och har planerat o tänkt.
Citera
2016-08-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Håller med. Måste vara jättesvårt om det var premiär att döda med kniv. Det vore annat om det var en rutinerad yrkesmördad. Tappade kanske koncentrationen vid andra mordförsöket. Började må illa och blev darrig

Det var dessutom mörkt, han var hög, adrenalinstinn och panikslagen, högg och högg och högg och när han träffade den kämpande mamman i munnen trodde han kanske att han träffat halsen. Stack.
Citera
2016-08-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tror ni bör släppa misstankarna och ältandet om svärsonen /tolken.
Johanna M hade ett brett kontaktnät och umgicks med kriminella grabbar, dessa gjorde allt för henne, lydde hennes minsta vink. Står i en kvällstidningarnas senaste nyhetsrapportering.
Det börjar sippra fram en massa okänd information nu.

OK, narkotikaleverantör kanske. Detta lär försvåra för polisen då många tänkbara gärningsmän kommer in i bilden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det börjar onekligen se ut som om polisen inte kommer ha några större problem att sy ihop påsen.
Tror att de kommer begära utökad häktningstid i morgon, senare eventuellt (som i Lisa Holm-fallet) även flera omhäktningar innan de väcker åtal. De kommer garanterat inte hafsa i denna utredning.
Sen får man se om de tar upp Js makes död, försäkringshärvan, misshandeln och det sexuella utnyttjandet i detta mål eller om de driver dessa separat.
Tusan vilken rättegång det kommer att bli!

Ja, Verkligen en Pangrättegång! På ett sätt såväl symbolisk som symtomatisk för vår tid!

Den kommer med all tydlighet visa att PK-ismens och feminismens fula grimas. Vi har och har alltid haft tillräckligt med idioter (som alla andra västländer) utan att behöva massimportera dem.

De ensamkommande (skägg)baarnen är inte så mycket barn, heller inte synd om dem.

Den vansinniga plundringen av staten visas fram i all sin tydlighet.

Blundandet för ett sexuellt beteende av en kvinna. Som vore det en man som gjort det skulle skulle fått tidningsrubriker och kulturjournalisterna att runka/mastrubera i månader. Allt inför en öppen ridå, bara slätas över. Allt på den heliga feministiska altaret .

Den påvisar hur jävla slö, nonchalans, och impotent vår poliskår är.

Den visar också att det inte finns någon i Sverige idag som tar ett politiskt ansvar.

Den visar även att alternativmedia har och haft rätt hela tiden.

ja den ser vi fram emot!
Senast redigerad av RullRull 2016-08-18 kl. 23:21.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tack för uppmuntrande ord!
Jag fastnade på ett tidigt stadium för fallet. Baserat mest på "känsla".
Min agenda är enkel: Jag önskar att brottslingen grips, döms och straffas.

Om J*hanna, så skulle jag sammanfatta hur jag har fått min uppfattning om
henne så här:
– När det händer så här mycket runt en person så finns det två alternativ:
a) Personen har själv orsakat allt.
b) Personen är utsatt för en gigantisk konspiration, som i så fall
personen själv dragit på sig genom sitt agerande.

Jag tror att vi kan utesluta alternativ b…

Många i tråden har ju hjälpt till att bevaka media, men även
med "inside"-uppgifter från personer som "vet" något.

Jag kommer att sova bättre när vi har sett någon dömd
för det här mordet.

En annan syn - totalvändning!

Skulle ju kunna vara JM:s syster UF som är GM av ekonomiska skäl. Tillfället är utsökt efter JM:s sexskandaler med misshandel, kontroverser med föräldrarna och inte minst den missade försäkringen för exmakens död. Får systern sen JM fälld för sitt begångna mord på föräldrarna så ärver hon ju allt själv. Tillfället gör brottslingen! Vem är systern gift med?

Kanske tyckte dom att fadern var alldeles för slösaktig med "deras" pengar när han matade JM och hennes hov och var rädda för att hela förmögenheten skulle sina. Fadern var kanske inte lika främlingsfientlig som modern! Kanske så modern överlevde vilket i sig är jävligt mystiskt att hon gjorde.

Resan till Thailand var väl bokad långt innan mordet eller?
Senast redigerad av nobbens 2016-08-18 kl. 23:32.
Citera
2016-08-18, 23:20
Moderator
OYs avatar
Paret hade separerat när maken dog, han borde inte ha varit i stugan vid sjön där han hittades död, vad gjorde han där? Uppenbart att det är något skumt.

JM var motståndare till att föräldrarna ville sälja stugan, kan vara en del av motivet, hon ville ha stugan.

Fullblodspsykopat, mycket tyder på det.
Citera
2016-08-18, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
En annan syn - totalvändning!

Skulle ju kunna vara JM:s syster UF som är GM av ekonomiska skäl. Tillfället är utsökt efter JM:s sexskandaler med misshandel, kontroverser med föräldrarna och inte minst den missade försäkringen för exmakens död. Får systern sen JM fälld för sitt begångna mord på föräldrarna så ärver hon ju allt själv. Tillfället gör brottslingen! Vem är systern gift med?

Systern är gift med JF
Citera
2016-08-18, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
http://www.expressen.se/nyheter/han-ville-gifta-sig--for-att-fa-stanna-i-sverige/

Den bilden har säkert Expressen fått fram genom den här tråden. Den dök upp här igår om jag inte minns fel.
Expressens artikel är från igår och det är den artikeln som har fått in den bilden i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in