2016-08-18, 19:46
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jag tycker nog att både systern U och föräldrarna generellt har fått ett omdöme som anständiga, att det varit Johanna som varit det svarta fåret. Det har heller inte kommit fram något negativt om den drunknade exmaken.

Det skulle vara det där med bristande simkunnighet då men det är ju inte helt klarlagt även om polisen verkar tro att det förhöll sig så.

/Provokatör
Citera
2016-08-18, 19:47
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Tack för dina klargöranden. Vill ge dig flera tummar upp, dina inlägg har varit väldigt givande och faktaenliga i tråden. Det är sånt här exceptionellt detektivarbete vi vill ha här och ta del av!

Kan det ha varit killarna som åkte runt på mopeden för att sondera området för att leta de bästa flyktvägarna osv? Och stämmer det inte att mamman sagt att hon är glad att dottern "tagits in", tyckte jag läste något sånt. Det måste ju betyda att mamman tror dottern kan ha ett finger med i det hela!

Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Ja, användaren lasternassumma har levererat i denna tråd, fast han fått besynnerlig kritik för att han hämtat inlägg från tråden om sexutnyttjandet. Som om dessa uppgifter inte skulle vara intressanta för det.

Märkligt att en handfull debattglada här "inte" ansåg det var "troligt" att Johanna legat bakom detta brott och som inte tyckte hennes allmänna uppträdande varit suspekt. Det finns faktiskt en gräns för hur pass många oegentligheter och varningstecken kring en person som kan finnas utan att något ska vara rejält snett.

18-åringen klantar sig nog snart. Som andra har påpekat, även om Johanna skulle klara att neka och ljuga framgångsrikt, har sannolikt inte 18-åringen samma talang.

Tack för uppmuntrande ord!
Jag fastnade på ett tidigt stadium för fallet. Baserat mest på "känsla".
Min agenda är enkel: Jag önskar att brottslingen grips, döms och straffas.

Om J*hanna, så skulle jag sammanfatta hur jag har fått min uppfattning om
henne så här:
– När det händer så här mycket runt en person så finns det två alternativ:
a) Personen har själv orsakat allt.
b) Personen är utsatt för en gigantisk konspiration, som i så fall
personen själv dragit på sig genom sitt agerande.

Jag tror att vi kan utesluta alternativ b…

Många i tråden har ju hjälpt till att bevaka media, men även
med "inside"-uppgifter från personer som "vet" något.

Jag kommer att sova bättre när vi har sett någon dömd
för det här mordet.

Citera
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
FEL!!! Titta bara på Tom som var inblandad i nässjömordet, Snutarna visste att han var inblandad i bägge morden både det i Nässjö OCH Göteborg som Ivanovic blev dömd för.
Där mörkades Toms inblandning när han valde att vittna.... så visst kan SVENSKA polisen deala.

Berätta mer? då jag antar att de frestar 18 åringen med diverse saker för att få han dit de vill.

Han kan omöjligt ha en aning om hur Svenska rättsystemet fungerar.

Antar att det är bråttom med, om nu häktningsförhandlingarna är i antågande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
En intressant vinkling är dock om hon kan ha registrerat någon av hennes lover-boyz hos sina föräldrar, utan föräldrarnas vetskap?
Sedan så har hon haft denna boy-toy boende hos sig själv, eller på annan tillfällig adress?

Det är ju även intressant att se att hennes mördade man hade en toy-boy skriven hos sig. Vem vet, kanske även detta var utan mannens vetskap?

Nu spekulerar jag vilt, jag vet, men kanske detta kan var ett mönster i hennes sanslösa dräpande, att hennes man och pappa mördades då de uppdagade det hela och protesterade?

Jo, det vore intressant att se. Har du bevis för detta?
Citera
2016-08-18, 19:48
Avslutad
Tycker att det är mycket konstigt att den 63-åriga kvinnan överlevde. Det krävdes ju att bägge dog för att brottet skulle vara framgångsrikt, hur kunde de misslyckas med att ta livet av en äldre kvinna? Mannen borde varit den starkare, väldigt märkligt att mördaren/-na inte klarade av offer nr 2. Huset låg ju så avskilt också, så mördaren/-na behövde inte vara rädd för att grannar eller förbipasserande skulle uppmärksamma kvinnans skrik. Varför lämnade mördaren/-na huset utan att försäkra sig om att kvinnan var död?
Citera
2016-08-18, 19:50
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Sexualuttredning lades ner – nu kräver Massi Fritz överprövning
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4296632-sexualuttredning-lades-ner-nu-kraver-massi-fritz-overprovning
Fast den här Fritz ger jag inte ett jota för. Snacka om en advokat som simmar djupt i PK-marinaden. Hennes jävla uttalanden går helt i linje med Zara Larsson och Sven Melander, Fritz blir säkert någon jävla statssekreterare eller sakkunnig med ett garanterat subventionerat leverne.
Citera
2016-08-18, 19:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tycker att det är mycket konstigt att den 63-åriga kvinnan överlevde. Det krävdes ju att bägge dog för att brottet skulle vara framgångsrikt, hur kunde de misslyckas med att ta livet av en äldre kvinna? Mannen borde varit den starkare, väldigt märkligt att mördaren/-na inte klarade av offer nr 2. Huset låg ju så avskilt också, så mördaren/-na behövde inte vara rädd för att grannar eller förbipasserande skulle uppmärksamma kvinnans skrik. Varför lämnade mördaren/-na huset utan att försäkra sig om att kvinnan var död?

En mamma är alltid en mamma, kanske? Även psykopater kan ha spärrar antager jag.
Citera
2016-08-18, 19:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Bara för poliser skiter i lagen och gör som de vill betyder ju inte att jag har fel. Eller hur? I den amerikanska lagen står det att man får köpa brottslingars medverkan. Det står inget sånt i den svenska lagen. Däremot kan polisen uppenbarligen skita i lagen som du säger.

Precis. Brottsprovokation är inte tillåtet i Sverige. Det är väll tillåtet under vissa förutsättningar i USA MEN de har ju även legal bevisprövning så är det ett ärende som har gränsöverskridande betydelse på något sätt så är det inte möjligt från amerikanskt håll att använda sig av bevisning som tillkommit genom brottsprovokation i Sverige eftetsom det är en olagligt införskaffad bevisning och därmed exkluderas.
Citera
2016-08-18, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En mamma är alltid en mamma, kanske? Även psykopater kan ha spärrar antager jag.
Då krävs att JM var den som attackerade mamman. Tänker du att de var två gm i sovrummet och att 18-åringen gav sig på pappan medan JM tog sig an mamman?

Tidigare har en användare i tråden påstått att våldet mot mamman hade karaktären av tortyr. Övervåld alltså. Samtidigt tillåts hon överleva, vilket gör mordet på pappan helt meningslöst. Jättemärkligt.
Citera
2016-08-18, 19:59
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Om det nu var två som utförde mordet och mordförsöket, en man
och en kvinna, så kanske den manliga förövaren fick i uppgift att
ta livet av mannen. Denna förövare visste exakt vad som skulle
göras. Halspulsåder och hjärta var målen.
Någon har uppgivit i tråden att det var stora mängder blod i stugan.
Om den kvinnliga förövaren skulle ta livet av kvinnan så kan man
ju tänka sig att kraften i huggen var mindre och att hon inte visste
lika väl som den manlige förövaren var hon skulle placera knivhuggen.

Spekulationer eller rimliga antaganden? Bedöm själv!

Citera
2016-08-18, 19:59
Medlem
"I februari 2015 tvingas ett HVB-hem i Arboga stängas efter att hemmet inspekterats av Inspektionen för vård och omsorg. Enligt VLT drivs hemmet av en 41-årig kvinna, och sammanlagt bor där drygt tio pojkar.

En av dem, en 17-årig kille, har sedan tidigare problem med droger, och den 41-åriga kvinnan finns där som stöd för honom. Efter att boendet stängs bor han kvar hemma hos kvinnan, och det tar inte lång tid innan han dras in i kvinnans kriminella kretsar.
Enligt en källa till VLT hade kvinnan flera män i sin närhet, minst ett par av dem med ett kriminellt förflutet. De beskrivs som otroligt trogna, följer henne överallt och gör precis som hon önskar."

Stämmer verkligen 2015, borde väl vara 2016?

Vad är det för droger det handlar om?
Kom han hit med ett missbruk eller började det i Sverige?

Vad vet vi om "kvinnans kriminella kretsar"?
Citera
2016-08-18, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men var det inte afghanerna som åkte till stugan och utförde brotten på uppdrag av JM? Den skadade kvinnan är inte deras mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in