Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-08-17, 15:35
Medlem
19As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaiseric2
Får typ bara riktigt fula tjejer trots jag är typ 7/10 själv Har lyckats ragga mycket snyggare tjejer på badoo/dejtinsidor. Detta är verkligen ett jävla skämt. Har testat lägga in fotomodell och då får man likes nonstop.

Tjejer verkar sjukt mycket mer kräsna på tinder av någon anledning

Du matchar med fula tjejer för att du swipat höger (like) på dem ditt bollträ! Tinder fungerar så att båda ska likea varandra innan något mer sker.
Själv göra, själv ha!
Citera
2016-08-17, 19:15
Medlem
Nikksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urtoken
Tinder påminner en om att man bör överge Sverige (se mitt inlägg innan här)
Hur gör ni som får massa matchningar? Vilken ålder är ni och hur gamla är tjejerna ni matchar med? Har ni ett väldigt manligt eller mer pojkaktigt utseende?
Har ni enbart bilder på er själva eller bilder från sociala sammanhang, det kanske spelar roll?
Och vad skriver ni på er beskrivning? Några random rader relaterat till er eller något långt och seriöst?

Får en hel del matchningar, men väljer såklart den jag kan tänka mig träffa IRL.

Jag är definitivt ingen modell, men skulle väl säga att jag är något över medel. Har inga bilder med skägg.

Inte för att jag har det - men jag tror att definitivt att bilder på en från resor och "äventyr" tenderar att vara mer attraktivt. Dessutom att våga bjuda på sig och ha lite humor i sin profil är inte fel (jag kör speciellt på detta). Dessvärre ja, Tinder är extremt ytligt i de första stegen.
Citera
2016-08-17, 19:38
Bannlyst
Nu har jag gjort precis allt jag kan göra för optimala odds.

- Fysiken snyggare än någonsin, nyklippt och gyllenbrun efter två utomlandsvistelser denna sommar.
- Nya bilder. Semesterbilder på mig i olika miljöer som jag ej tagit själv. EN spegelselfie också för att få lite variation.
- Lagom kort, ärlig presentation som beskriver vad jag gillar att göra i livet.
- Kopplat samman mitt Instagramkonto med Tinder så att min presentation backas upp med bilder.

4 matchningar senaste veckan och samtliga tjejer var mediokra. Har antagligen råkat svepa Ja på dessa av misstag.

Hatet växer.. hatet växer
Citera
2016-08-17, 20:17
Medlem
Dr.Shipmans avatar
Hur gör man för att starta om tinder?
(Alltså reseta matchningar så man kan gå igenom de man sagt nej till innan osv)
Citera
2016-08-17, 20:41
Medlem
Nikksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Shipman
Hur gör man för att starta om tinder?
(Alltså reseta matchningar så man kan gå igenom de man sagt nej till innan osv)

Under inställningar finns alternativet "Radera konto".
Citera
2016-08-17, 22:14
Medlem
Hur lång tid brukar det ta för er från det att ni gillat någon tills ni får en matchning?

Råkade av misstag ge Tinder tillgång till mina bilder på mobilen men det är väl bara jag som kan se de bilderna och den tillgången försvinner väl när man raderar kontot?
Citera
2016-08-17, 22:22
Medlem
Tjenare Allihopa,

Skall dela med mig av en SJUKT intressant sak.
Jag har en app där man kan se vilja som lajkat en.
Iaf så raderade jag tinder tog en paus på en månad sen skaffade jag det. Då kunde jag se att rätt heta tjejer hade lajkat mig. Typ 7/10 tjejer. Sen raderade jag skiten och skaffade det igen. Då minskade matchningarna och snyggheten på tjejerna. Sen raderade jag ÄNNU en gång. Då minskade matchningarna och tjejerna blev fulare.
Tänk på detta.

Sen funkar skägg bättre än utan. Jag matchar med snyggare tjejer då enligt mig.
Citera
2016-08-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsknarkarnazi
Text
Cheers mate
Citera
2016-08-18, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkster
Får en hel del matchningar, men väljer såklart den jag kan tänka mig träffa IRL.

Jag är definitivt ingen modell, men skulle väl säga att jag är något över medel. Har inga bilder med skägg.

Inte för att jag har det - men jag tror att definitivt att bilder på en från resor och "äventyr" tenderar att vara mer attraktivt. Dessutom att våga bjuda på sig och ha lite humor i sin profil är inte fel (jag kör speciellt på detta). Dessvärre ja, Tinder är extremt ytligt i de första stegen.
Jag tror också att bilder från sociala sammanhang är väldigt viktigt tyvärr. Orkar dock inte vara "falsk" med bilderna utan kör hellre ärligt och hoppas på guldkorn även om det inte lär hända. Jag antar att du är lite äldre än mig baserat på ditt reg-datum och kan tänka att det underlättar en del.
Citera
2016-08-18, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
1. Ha bra bilder på dig och inga konstigheter på dem.
2. Skriv en enkel beskrivning.
3. Om du har någorlunda bra koll på hur man kommunicerar med tjejer så snacka endast med de du kan tänka dig att träffa. Övriga kommer bara göra att du börjar hata tjejer och dräneras på en massa energi du kunde lagt på annat. Tjejer/kvinnor kan aldrig dissa genom att faktiskt berätta det, eller bara genom att skriva "nej, jag vill inte", alternativt klicka på "ta bort matching". Det är tydligen omöjligt för dem. Så märker du att du håller på att bli dissad så ta reda på det fort, slösa inte tid på dem. Sen tar du bort alla du inte pratar med.
4. Flytta från Sverige. Finns ingen framtid där ändå.
Håller med dig i alla punkter, speciellt den sista hehe. Tror problemet är att jag ser för ung ut eftersom de flesta tjejer vill ha någon som ser äldre/manlig ut. Sedan att en stor del tjejer är veganer/feminister underlättar ju inte heller direkt.
Citera
2016-08-18, 12:46
Medlem
Nikksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urtoken
Jag tror också att bilder från sociala sammanhang är väldigt viktigt tyvärr. Orkar dock inte vara "falsk" med bilderna utan kör hellre ärligt och hoppas på guldkorn även om det inte lär hända. Jag antar att du är lite äldre än mig baserat på ditt reg-datum och kan tänka att det underlättar en del.

Får man sällan matchningar, är det bättre att sluta slösa tid på Tinder - man får så mycket bättre ute eller på andra dejtingtjänster. I verkligheten blir det helt annat än bara utseendefixering. Be a man!
Senast redigerad av Nikkster 2016-08-18 kl. 12:54.
Citera
2016-08-18, 14:45
Bannlyst
Någon med Android med samma problem som mig? Alla matchningar visas inte/försvinner temporärt, ominstallerar jag så kommer dom tillbaka fram tills jag stänger ner Tinder och öppnar upp igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in