2016-08-17, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusJ666
Vilka fantasier och skitsnack. Vi som såg matchen vet att Djokovic gjorde allt för att vinna, men Del Potro spelade helt fantastiskt och det var en mycket bra match. Djokovic grät till och med efter förlusten av besvikelse. Synd att DelPotro inte orkade i finalen.
Dubbel är inte Djokovics grej och hans partner var inte en toppspelare direkt, så inte så överraskad där.

Däremot tycker jag Serena Williams förlust var mer märklig. Hon verkade knappt kunna slå in en boll och såg helt borta ut. Kanske sjuk eller skadad?

Jag såg inte matchen jag kan ha fel men jag har spelat på varenda tennismatch i varenda tunering dygnet runt i 2 år så jag vet vad läggmatcher är. Detta gäller även Andy Murray. Tårar är lätt att fake-a
Citera
2016-08-17, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusJ666
Vilka fantasier och skitsnack. Vi som såg matchen vet att Djokovic gjorde allt för att vinna, men Del Potro spelade helt fantastiskt och det var en mycket bra match. Djokovic grät till och med efter förlusten av besvikelse. Synd att DelPotro inte orkade i finalen.
Dubbel är inte Djokovics grej och hans partner var inte en toppspelare direkt, så inte så överraskad där.

Däremot tycker jag Serena Williams förlust var mer märklig. Hon verkade knappt kunna slå in en boll och såg helt borta ut. Kanske sjuk eller skadad?

Hon har problem med en axel, har dragit sig ur Cincinnati. Hon har haft problem ett tag även innan OS. Ingen direkt överraskning att hon inte vann guld, dock en liten överraskning att hon inte tog sig lite längre.
Citera
2016-08-17, 22:45
Medlem
Johanna kvalade in som LL och slog 23-rankade Begu i förstaomgången i Cinci. Möter Cibulkova i nästa som varit skadad. Har faktiskt en sportmössa på kvartsfinal.
Citera
2016-08-18, 04:43
Medlem
alltidensams avatar
Första sett till Johanna Larsson 7-6 ( 7-5 ) efter att ha legat under med 0-4, Cibulkova hade även gemboll till 0-5. Starkt gjort, och hoppas att hon kan fortsätta spela som hon har gjort sen hon fick komma in i matchen.
Citera
2016-08-18, 18:05
Medlem
Elias till kvarten i Italien, slipper dessutom Leo Mayer där som torskade mot Quinzi. Quinzi som är jämngammal med Elias var världsetta som junior men har inte riktigt fått till det mot seniorerna än. Brukar hursomhelst bli tuffa matcher när jämngamla möts, dom möttes en gång som juniorer och då vann Quinzi 6-0, 6-2. Dags för revansch.
Citera
2016-08-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Elias till kvarten i Italien, slipper dessutom Leo Mayer där som torskade mot Quinzi. Quinzi som är jämngammal med Elias var världsetta som junior men har inte riktigt fått till det mot seniorerna än. Brukar hursomhelst bli tuffa matcher när jämngamla möts, dom möttes en gång som juniorer och då vann Quinzi 6-0, 6-2. Dags för revansch.

Tycker ändå Elias utvecklats lite, tycker framförallt serven, även 2:a serven börjar bli bra nu.
tror det kan bli ganska bra om 2-3 år om han börjar utveckla slagen lite nu, för nu har han rätt bra serve ändå.
Citera
2016-08-18, 18:57
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det behövs kanske fler team som tar om hand och samlar ihop Sveriges lovande talanger som team SIAB gjorde. Mer tränarhjälp till ungdomarna.

Vad gör svenska tennisförbundet för att utveckla svensk tennis?
Senast redigerad av freeriderXII 2016-08-18 kl. 19:05.
Citera
2016-08-18, 20:18
Medlem
På tal om att utvecklas, såg Mayer:s match mot Ymer:s motståndare faktiskt, jag menar Mayer var ju ändå en riktigt bra spelare, nu får han fasen inte in en boll i banan , förstår inte hur det kan bli så där att man är typ en topp 30 spelare och sen bara rasar det, det är ju inte det att han är speciellt gammal heller, jag menar 29 är ju ingen ålder i tennis nu.
Blixtra till nå set och då syntes det väl han varit bra ,men sen sämst i övrigt typ.
Citera
2016-08-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
På tal om att utvecklas, såg Mayer:s match mot Ymer:s motståndare faktiskt, jag menar Mayer var ju ändå en riktigt bra spelare, nu får han fasen inte in en boll i banan , förstår inte hur det kan bli så där att man är typ en topp 30 spelare och sen bara rasar det, det är ju inte det att han är speciellt gammal heller, jag menar 29 är ju ingen ålder i tennis nu.
Blixtra till nå set och då syntes det väl han varit bra ,men sen sämst i övrigt typ.

Nu vet jag inte exakt vad som har hänt med L.Mayer, om han varit skadad osv men han spelade verkligen över sin egentliga förmåga för två säsonger sedan. Han hör inte hemma på topp-30 normalt sett som jag ser det. Fast topp-50 borde han ändå kunna vara om han håller sig skadefri.
Citera
2016-08-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nu vet jag inte exakt vad som har hänt med L.Mayer, om han varit skadad osv men han spelade verkligen över sin egentliga förmåga för två säsonger sedan. Han hör inte hemma på topp-30 normalt sett som jag ser det. Fast topp-50 borde han ändå kunna vara om han håller sig skadefri.

Måste ju blivit någon mental grej , börjat förlora några matcher åsså har det låst sig, otroligt svårt vinna matcher nu ,har väl mycket med självförtroende göra antar jag, vinner man inga matcher bli det väl jobbigt psykiskt , särskilt när det drar ihop sig i slutet av matcher.
Citera
2016-08-18, 21:55
Medlem
Det kan ju ifrågasättas varför han ens är i Cinci efter att ha jagat livet ur sig en dryg vecka på OS, men Nadal förlorade precis mot Coric med 1-6, 3-6. Coric slog Kyrgios matchen innan i avgörande tiebreak, så två fina segrar för hans del.

I övrigt har Tsonga förlorat mot Johnson, Wawrinka mot Dimitrov och Monfils lämnade w/o mot Thiem. Till råga på att Djokovic och Federer inte är med, då. Men Murray är ju kvar.
Citera
2016-08-18, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Tycker ändå Elias utvecklats lite, tycker framförallt serven, även 2:a serven börjar bli bra nu.
tror det kan bli ganska bra om 2-3 år om han börjar utveckla slagen lite nu, för nu har han rätt bra serve ändå.

Elias hade bättre toppar ifjol och även om man önskar mer så vinner han lite fler matcher i år, trots allt. Hela fjolårssäsongen slutade på 34-29 i matchfacit, nu är han uppe i 28-19 i år. På grus 16-12 ifjol, 24-13 i år. Så allt är inte skit om han kan ha en bättre höstsäsong.

Men även han utvecklar offensiven ska han inte ge upp att kunna försvara sig, vara bollsnål och kontra. När han värderar båda bitar kommer han genast att bli bättre(just nu är det mycket antingen eller vilket stundtals gör honom till ett lätt byte), och fysiskt är han fortfarande en spoling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in