Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Tack för dina klargöranden. Vill ge dig flera tummar upp, dina inlägg har varit väldigt givande och faktaenliga i tråden. Det är sånt här exceptionellt detektivarbete vi vill ha här och ta del av!
Kan det ha varit killarna som åkte runt på mopeden för att sondera området för att leta de bästa flyktvägarna osv? Och stämmer det inte att mamman sagt att hon är glad att dottern "tagits in", tyckte jag läste något sånt. Det måste ju betyda att mamman tror dottern kan ha ett finger med i det hela!
Citat:
Ursprungligen postat av
KeithRichards
Ja, användaren lasternassumma har levererat i denna tråd, fast han fått besynnerlig kritik för att han hämtat inlägg från tråden om sexutnyttjandet. Som om dessa uppgifter inte skulle vara intressanta för det.
Märkligt att en handfull debattglada här "inte" ansåg det var "troligt" att Johanna legat bakom detta brott och som inte tyckte hennes allmänna uppträdande varit suspekt. Det finns faktiskt en gräns för hur pass många oegentligheter och varningstecken kring en person som kan finnas utan att något ska vara rejält snett.
18-åringen klantar sig nog snart. Som andra har påpekat, även om Johanna skulle klara att neka och ljuga framgångsrikt, har sannolikt inte 18-åringen samma talang.
Tack för uppmuntrande ord!

Jag fastnade på ett tidigt stadium för fallet. Baserat mest på "känsla".
Min agenda är enkel: Jag önskar att brottslingen grips, döms och straffas.
Om J*hanna, så skulle jag sammanfatta hur jag har fått min uppfattning om
henne så här:
– När det händer så här mycket runt en person så finns det två alternativ:
a) Personen har själv orsakat allt.
b) Personen är utsatt för en gigantisk konspiration, som i så fall
personen själv dragit på sig genom sitt agerande.
Jag tror att vi kan utesluta alternativ b…
Många i tråden har ju hjälpt till att bevaka media, men även
med "inside"-uppgifter från personer som "vet" något.
Jag kommer att sova bättre när vi har sett någon dömd
för det här mordet.
–