2016-08-18, 19:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Okej. Jag undrar också hur det kommer sig att JMs mor som till en början misstänktes för mordet på sin make friades från misstankarna. Var det enbart för att hon pekade ut sin dotter direkt eller indirekt eller fanns det någon bevisning som gjorde att polisen förstod att hon inte kunde vara GM.

Har hon formellt friats från misstankar?1
Citera
2016-08-18, 19:31
Medlem
Har sett hur många fall som helt på TV-4 Fakta "Kvinnor som mördar". Var och varannan skaffar livförsäkring och vips har den försäkrade avlidit hastigt och ibland mycket lustigt. Alla borde upplysas om ifall man helt plötsligt har en sån.
Citera
2016-08-18, 19:32
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
FEL!!! Titta bara på Tom som var inblandad i nässjömordet, Snutarna visste att han var inblandad i bägge morden både det i Nässjö OCH Göteborg som Ivanovic blev dömd för.
Där mörkades Toms inblandning när han valde att vittna.... så visst kan SVENSKA polisen deala.

Bara för poliser skiter i lagen och gör som de vill betyder ju inte att jag har fel. Eller hur? I den amerikanska lagen står det att man får köpa brottslingars medverkan. Det står inget sånt i den svenska lagen. Däremot kan polisen uppenbarligen skita i lagen som du säger.
Citera
2016-08-18, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har hon formellt friats från misstankar?1
Såvitt jag förstår, ja.
Citera
2016-08-18, 19:33
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Är inte detta högst individuellt? När vi varit i släktens sommarstuga har vi satt reservnyckeln i någon annans nyckelknippa än den som har den andra nyckeln.

Varför krångla till det så?Har man en nyckel gömd så ligger den där tills man behöver den.
Citera
2016-08-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo, jag kollade lite snabbt igår och han tycks ha varit 15-16 år i en herrans massa år ute i Europa...
Posta gärna bevis här om det finns. Det kanske kan underlätta utvisning av afghanen.
Citera
2016-08-18, 19:34
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Tack för dina klargöranden. Vill ge dig flera tummar upp, dina inlägg har varit väldigt givande och faktaenliga i tråden. Det är sånt här exceptionellt detektivarbete vi vill ha här och ta del av!
Ja, användaren lasternassumma har levererat i denna tråd, fast han fått besynnerlig kritik för att han hämtat inlägg från tråden om sexutnyttjandet. Som om dessa uppgifter inte skulle vara intressanta för det.

Märkligt att en handfull debattglada här "inte" ansåg det var "troligt" att Johanna legat bakom detta brott och som inte tyckte hennes allmänna uppträdande varit suspekt. Det finns faktiskt en gräns för hur pass många oegentligheter och varningstecken kring en person som kan finnas utan att något ska vara rejält snett.

18-åringen klantar sig nog snart. Som andra har påpekat, även om Johanna skulle klara att neka och ljuga framgångsrikt, har sannolikt inte 18-åringen samma talang.
Citera
2016-08-18, 19:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Är inte detta högst individuellt? När vi varit i släktens sommarstuga har vi satt reservnyckeln i någon annans nyckelknippa än den som har den andra nyckeln.

Ja det varierar nog väldigt.En del har sen gömd, vissa har den hos bekant eller granne och vissa hat kanske inte någon egentlig reservnyckel annat än de som ska ha har varsin. Vet man om sambon som drunknade hade haft en nyckel och om den kom åter efter han gått bort. Eller ifall nycklar fanns på vift redan när de förvärvade huset? Och av kommentarer verkar ju närpå hela familjen varit illa sedda av ganska många?
Citera
2016-08-18, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Varför krångla till det så?Har man en nyckel gömd så ligger den där tills man behöver den.

Så funkar det inte hos oss, men som sagt är väl individuellt. För polisen är det dock av högsta vikt att ta reda på hur det funkar i denna sommarstuga.
Senast redigerad av hoaxgammon 2016-08-18 kl. 19:40.
Citera
2016-08-18, 19:40
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och av kommentarer verkar ju närpå hela familjen varit illa sedda av ganska många?
Jag tycker nog att både systern U och föräldrarna generellt har fått ett omdöme som anständiga, att det varit Johanna som varit det svarta fåret. Det har heller inte kommit fram något negativt om den drunknade exmaken.
Citera
2016-08-18, 19:42
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Vet inte ens om det är helt klarlagt att pojken var skriven på pappans adress. Att pojken skulle ha bott med Js föräldrar ens tillfälligt är nog ganska uteslutet. Jag tänker på "spända relationer", mammans politiska åskådning etc.

Men ditt inlägg reser andra frågor. Hon hade ju "massor" av flyktingbarn boende hos sig - låt oss anta en 4-5 stycken. Och vem vet hur många hon placerat ut?
J måste formligen ha badat i pengar.

Ok, J kanske är gränslöst girig och säkerligen psykopat men något säger mig att pengar har varit det drivande i mordet/mordförsöket på föräldrarna, samt att den uteblivna utbetalningen av livsförsäkringen på maken spelat en roll.

Men om hon drog in hundratusentals per månad på flyktingar så är ett ekonomiskt motiv svårt att se.
Jag spekulerar också hej vilt här, men kan mordet på föräldrarna möjligen haft andra mer pressande motiv än pengar? Man kan tänka sig att föräldrarna kanske fullständigt tagit avstånd från J efter att skandalen med flyktingpojkarna briserade. Att de vetat något om exmakens död och försäkringen och hotat J med det och kanske arvlöshet (det går att göra bröstarvingar lottlösa med lite trixande)?
En intressant vinkling är dock om hon kan ha registrerat någon av hennes lover-boyz hos sina föräldrar, utan föräldrarnas vetskap?
Sedan så har hon haft denna boy-toy boende hos sig själv, eller på annan tillfällig adress?

Det är ju även intressant att se att hennes mördade man hade en toy-boy skriven hos sig. Vem vet, kanske även detta var utan mannens vetskap?

Nu spekulerar jag vilt, jag vet, men kanske detta kan var ett mönster i hennes sanslösa dräpande, att hennes man och pappa mördades då de uppdagade det hela och protesterade?
Citera
2016-08-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jag tycker nog att både systern U och föräldrarna generellt har fått ett omdöme som anständiga, att det varit Johanna som varit det svarta fåret. Det har heller inte kommit fram något negativt om den drunknade exmaken.

Håller med om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in