2016-08-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forum202
JMs dotter har barn med en afghansk tolk. Han verkar heta J*far J*fari men har två FB-profiler: Imr*n Al* och J*far Al*. Nu undrar jag om han kan vara inblandad i misshandeln mot flyktingpojkarna, där en kriminell 25-åring enligt tidningsuppgifter förhörs av polis. Han är nämligen 25-år och finns i Lexbase. Dessutom ger han en obehagligt intryck på Facebook med bilder på kamphundar och profilbild på "fuck the world" och han är vän med den gripna 18-åringen.
https://www.facebook.com/profile.php?id=*00006823620285&sk=friends&source_r ef=pb_friends_tl (*=1)

Det har spekulerats om detta men jag har inte sett några bevis. Om någon har sådana vore det intressant att se dessa.
Citera
2016-08-18, 19:18
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det syns på hennes fejja under "Gillar":
https://www.facebook.com/anki.moller.5/likes

Många tecken där på en s.k 'Sverigevän', där finns inga tecken alls på något asylkramande snarare tvärtom. Det är sällan för att inte säga aldrig som man ser så pass gamla kvinnor med en så ensidig 'gillasida'. Att anta att mor och dotter har helt olika syn på invandring och att det utgjort heta diskussioner ligger nära tillhands.
  • Folkomrösta om invandringen till Sverige
  • Sverigedemokraterna
  • Sverigedemokraterna Eskilstuna
  • Jag Älskar Sverige
  • Fria Tider
  • Stoppa svenskfientligheten!

/Provokatör
Citera
2016-08-18, 19:19
Medlem
Det intressanta är att JM har rätt till arv efter pappan om hon inte döms men också om hon döms och befinns lida av en allvarlig psykisk störning. Nu går väl pengarna till den överlevande mamman om inte pappan har annat i sitt testamente. Sedan när mamman avlider kan hon casha in.
Citera
2016-08-18, 19:20
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Johanna samarbetar med polisen men nekar fortsatt till allt. Även 18-åringen:
Den 41-åriga kvinnan nekar ihärdigt till att ha mördat sin pappa och försökt döda sin mamma.
– Hon förnekar brott i de två förhör som jag har varit med på, säger Amanda Hikes, kvinnans försvarsadvokat.

Hur är hon i förhören?
– Hon samarbetar med polisen. Det är en mycket påfrestande situation det här.
Även kvinnans 18-årige pojkvän förnekar brott.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/advokaten-41-aringen-samarbetar-med-polisen

Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
På vilket sätt samarbetar hon med polisen? Suger hon av dem eller är det bara hennes vanliga manipulationskonster som åsyftas? Hon kommer förstås skylla allt på någon av hennes slavar.

Advokatens, Amanda Hikes uttalanden ska nog ses som att hon
säger vad som helst som gynnar hennes klients sak.
IOFS så tror jag att J*hanna är jättevänlig och charmig och visar
upp sin vilja att samarbeta på det sätt som få kan så bra som hon.
Gör det henne mindre skyldig? IMO nej.

Citera
2016-08-18, 19:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Ganska vanligt att man inte plockar bort reservnyckeln när man vistas i stugan, ja.
En reservnyckel ligger oftast gömd på ett sånt sätt att det är omöjligt att hitta den såvida man inte vet var man ska leta. Utanför huset kan betyda i en olåst matkällare, förråd, dold bland en massa skräp eller vart som helst.

Hursomhelst är det ännu ett misstag JM och afghanpojken gjorde. Självklart borde man ha försökt att få det att se ut som ett inbrott, vilket kanske var planen innan den sket sig pga att mamman vaknade och överlevde.
Har omständigheterna kring detta framkommit? Tänker på om gm var medveten om att det ena offret levde, eller om han/hon trodde att bägge hade dött? Om gm trodde att h*n lyckats döda bägge fanns ju ingen brådska att ta sig från huset. I så fall borde mördaren hunnit städa upp, rigga inbrott osv.
Citera
2016-08-18, 19:22
Medlem
Badios avatar
Citat:
På vilket sätt samarbetar hon med polisen? Suger hon av dem eller är det bara hennes vanliga manipulationskonster som åsyftas? Hon kommer förstås skylla allt på någon av hennes slavar.
Ja det var en bra fråga. Vi får se i morgon vad polisen har fått fram i utredningen.
Citera
2016-08-18, 19:22
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Johanna har väl även en historik av att ändra sina versioner efterhand, och det har ju varit framgångsrikt tidigare.

/Provokatör
Citera
2016-08-18, 19:25
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Det var inte det jag frågade om. Jag frågade om man har en reservnyckel liggandes utanför huset när man befinner sig i stugan. Jag personligen ser inte det som troligt. Även om man har en reservnyckel så sätter man väl den i nyckelknippan? Kvinnan kan ha haft en nyckel och mannen en. Jag personligen tycker därför det är troligare att JM hade en nyckel och att hon givit den till förövaren.

Det var ju precis det jag svarade på - man har alltid en nyckel liggande gömd,även när man är i bostaden och använder den ordinarie nyckeln.
Citera
2016-08-18, 19:25
Medlem
Citat:
Det som tyvärr talar för att bevisläget inte är överdrivet
starkt är att det dröjde så länge innan de misstänkta
greps.
Orsaken till att paret greps i tisdag var troligen att J*hanna
tänkte lämna landet.
Dels för att det blivit komplicerat med en utlämning.
Dels för att det är misstänkt att lämna landet om man är
intressant för en mordutredning.

Okej. Jag undrar också hur det kommer sig att JMs mor som till en början misstänktes för mordet på sin make friades från misstankarna. Var det enbart för att hon pekade ut sin dotter direkt eller indirekt eller fanns det någon bevisning som gjorde att polisen förstod att hon inte kunde vara GM.
Citera
2016-08-18, 19:29
Medlem
Citat:

Någon som vet om detta är samma advokat som hjälpte henne i asylhemsärdendet?
Skulle verkligen vilja se anmälan, utredning, beslut och korrespondens i detta. Finns på IVO. Någon som är duktig på att plocka fram sådant anonymt får gärna hjälpa till. Kan stå mycket intressant om MGM i dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Det var ju precis det jag svarade på - man har alltid en nyckel liggande gömd,även när man är i bostaden och använder den ordinarie nyckeln.

Är inte detta högst individuellt? När vi varit i släktens sommarstuga har vi satt reservnyckeln i någon annans nyckelknippa än den som har den andra nyckeln.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Häktning kan ske vid skälig misstankegrad. Åklagaren borde ha på fötterna vad jag sett. En längre tids spaning. Gripandet var ju tvunget för att förhindra en flykt från landet dit utlämningsavtal saknades..

Visst är det så men om åklagaren väljer att gå på den linjen vet vi att bevisläget är tunt, jag hoppas att de snäpper upp det ett snäpp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in