2016-08-18, 18:57
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Så kan det förstås också vara.

Edit: Frågan är dock: Har man en nyckel gömd utanför stugan när man befinner sig i stugan?

Det är vanligt att man har en nyckel gömd "i reserv" om man skulle glömma ta med.
Citera
2016-08-18, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Svarar dig som jag svarade en annan användare, jag tror att åklagaren måste höja ett snäpp för att få igenom häktningen, dvs. presentera lite mer handfasta bevis.

Men facit kommer i morgon.

Nix det behövs inte. Går att häkta på skäligen misstänkt bara att bl a "åberopa s.k utredningshäktning
vilket kan bli aktuellt här då kvinnan var på väg till Thailand och man var tvungegn att anhålla henne
innan hon hann lämnade landet.
Citera
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Svenska rättsystemet är inte som det amerikanska. Man får inte lägre straff i Sverige eller andra fördelar om man erkänner eller anger sina medbrottslingar. Så nej, man kan inte få PUT för att man erkänner mord.

Ok, jag antar att det svaga kortet i denna soppa är 18 åringen, knäck han o det är löst, kvinnan tror jag aldrig de knäcker hon verkar vara en mycket hårdhudad person.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag har inte sett det själv, men det har uppgivits i tråden
att mamman gillat SD på Facebook.

Om någon har länk så skulle det uppskattas.

Att gilla SD behöver ju inte säga så mycket om politisk åskådning.
Innan gränskontrollerna infördes tror jag att SD fick sympatier
från många med ganska varierande "politiska hemvister".

Självfallet är det så. Men jag tror inte föräldrarna var överlyckliga över dotterns förehavanden om man säger så.
Citera
2016-08-18, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men vad har deras eventuella överdrifter att göra med att trådens psykopat har tilltvingat sig sex?? Jag skiter i din rasseagenda, min poäng är att utöver misstankar om mord och mordförsök så är JM även skyldig till sexuellt tvång.
Rasseagenda? Jag har ingen agenda överhuvudtaget. JM ska sota för de brott hon begått, men hon ska inte klä skott för lögner. Killarna ljuger om det sexuella tvånget, de har gladeligen tagit vad som bjudits och sen försöker de utnyttja detta för att få stanna i Sverige. Självklart är det dåligt omdöme av JM att ge sig i lag med gossarna, men det är också det enda fel hon begått i detta fall.

Din agenda verkar vara att svärta ner JM så mycket som möjligt, även om anklagelserna är helt grundlösa. Inget kritiskt tänkande överhuvudtaget.
Citera
2016-08-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Det är vanligt att man har en nyckel gömd "i reserv" om man skulle glömma ta med.

Det var inte det jag frågade om. Jag frågade om man har en reservnyckel liggandes utanför huset när man befinner sig i stugan. Jag personligen ser inte det som troligt. Även om man har en reservnyckel så sätter man väl den i nyckelknippan? Kvinnan kan ha haft en nyckel och mannen en. Jag personligen tycker därför det är troligare att JM hade en nyckel och att hon givit den till förövaren.
Citera
2016-08-18, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hur kom de in i stugan? Om föräldrarna kände sig så pass hotade av JM att polisanmälan hade gjorts är det då troligt att de sov med dörren olåst eller att de inte hade bytt lås om JM hade en nyckel till stugan?
När polisanmälde föräldrarna henne?
Citera
2016-08-18, 19:01
Medlem
Citat:
Vi vet att hon för ett år sedan bodde i stugan med sin man,
som inte kom därifrån med livet i behåll. Då hade hon säkert nyckel.

Har dom bytt lås sedan dess?
Har dom satt in säkerhetskedja e.dyl. så att ingen enkelt kan gå in när dom sover?
Har dom satt in ett larm, så att dom och vaktbolag larmas om någon tar sig in?

Det troligaste svaret på dessa tre frågor är: Nej.

Jag tror att det ska till mycket innan man börja misstänka att
ens barn ska ta livet av en.

Visst har du rätt men med tanke på en polisanmälan hade gjorts av anhöriga om att JM planerade döda sina föräldrar så kan man ändå undra. En annan sak som det skulle vara bra att veta är om det finns någonting som faktiskt pekar ut JM och hennes älskling som GM. Alltså bevis av annat slag än uppgifter om JMs sexuella vidlyftighet och dålig karaktär. Jag antar
det måste finnas eftersom hon är misstänkt. Men samtidigt tvivlar jag på det då det endast rör sig skäligt misstanke.
Citera
2016-08-18, 19:05
Medlem
JMs dotter har barn med en afghansk tolk. Han verkar heta J*far J*fari men har två FB-profiler: Imr*n Al* och J*far Al*. Nu undrar jag om han kan vara inblandad i misshandeln mot flyktingpojkarna, där en kriminell 25-åring enligt tidningsuppgifter förhörs av polis. Han är nämligen 25-år och finns i Lexbase. Dessutom ger han en obehagligt intryck på Facebook med bilder på kamphundar och profilbild på "fuck the world" och han är vän med den gripna 18-åringen.
https://www.facebook.com/profile.php?id=*00006823620285&sk=friends&source_r ef=pb_friends_tl (*=1)
Citera
2016-08-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Svenska rättsystemet är inte som det amerikanska. Man får inte lägre straff i Sverige eller andra fördelar om man erkänner eller anger sina medbrottslingar. Så nej, man kan inte få PUT för att man erkänner mord.

FEL!!! Titta bara på Tom som var inblandad i nässjömordet, Snutarna visste att han var inblandad i bägge morden både det i Nässjö OCH Göteborg som Ivanovic blev dömd för.
Där mörkades Toms inblandning när han valde att vittna.... så visst kan SVENSKA polisen deala.
Citera
Medlem
Badios avatar
Citat:
Jag har inte sett det själv, men det har uppgivits i tråden
att mamman gillat SD på Facebook.

Om någon har länk så skulle det uppskattas.

Att gilla SD behöver ju inte säga så mycket om politisk åskådning.
Innan gränskontrollerna infördes tror jag att SD fick sympatier
från många med ganska varierande "politiska hemvister".

https://www.facebook.com/*nki.moller.5/likes *-a

Med tanke på vad hon gillar så skulle hon betraktas som främlingsfientlig av etablissemanget:
SD
SD E-tuna
Folkomrösta om invandringen till Sverige
Fria Tider
Stoppa svenskfientligheten!
Citera
Medlem
boqpods avatar
OKEJ,
Jag läser titt som tätt i tråden att folk spekulerar i huruvida JM har tvingat till sig sex med flykting-"barnen".
Naturligtvis är det helt befängt att tro något sådant.
Dessa gossar var självklart sugna på att ligga, och att det dessutom rann till hos JM gjorde steget dit väldigt kort. Det är inte svårare än så.
Här pratar vi trots allt om samma typ av personer som sexuellt ofredar tjejer på festivaler.
Andra hoppar på kvinnor i övre medelålder mitt på blanka dan för att få komma till.

Sen att man från BÅDA sidor kan hamna i beroendeställning gentemot den andra efter att man delat kroppsvätskor är en annan sak. Lite lösa hot, utpressning och annat borde inte var fel att anta.
"Ska vi knulla vill jag ha det här". Det är ömsesidigt utnyttjande.

Så sluta upp med era filmfantasier om att JM har bundit fast småpojkarna/männen och sen ridit skiten ur dem mot deras vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in