2016-08-18, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Visst har du rätt men med tanke på en polisanmälan hade gjorts av anhöriga om att JM planerade döda sina föräldrar så kan man ändå undra. En annan sak som det skulle vara bra att veta är om det finns någonting som faktiskt pekar ut JM och hennes älskling som GM. Alltså bevis av annat slag än uppgifter om JMs sexuella vidlyftighet och dålig karaktär. Jag antar
det måste finnas eftersom hon är misstänkt. Men samtidigt tvivlar jag på det då det endast rör sig skäligt misstanke.
Johanna Möller kommer säkerligen att klara sig, denna gången också. Skyldig, säkerligen men ändå
inte nog med avgörande och tunga bevis som håller för åtal. Så du får kanske rätt.
- det är inte på grund av hennes dåliga karaktär som hon häktats, minns det.
Citera
2016-08-18, 19:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag har inte sett det själv, men det har uppgivits i tråden
att mamman gillat SD på Facebook.

Om någon har länk så skulle det uppskattas.

Att gilla SD behöver ju inte säga så mycket om politisk åskådning.
Innan gränskontrollerna infördes tror jag att SD fick sympatier
från många med ganska varierande "politiska hemvister".

Det syns på hennes fejja under "Gillar":
https://www.facebook.com/ank*.moller.5/likes
Senast redigerad av DreamTwister 2016-08-18 kl. 19:16.
Citera
2016-08-18, 19:08
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det var inte det jag frågade om. Jag frågade om man har en reservnyckel liggandes utanför huset när man befinner sig i stugan. Jag personligen ser inte det som troligt. Även om man har en reservnyckel så sätter man väl den i nyckelknippan? Kvinnan kan ha haft en nyckel och mannen en. Jag personligen tycker därför det är troligare att JM hade en nyckel och att hon givit den till förövaren.

Mina reservnycklar får ligga orörda inte håller jag på och tar i och ur dom ur nyckelknippan när jag kommer och går till min sommarstuga. Det kan ju även vara så att det var det olåst.

/Provokatör
Citera
2016-08-18, 19:09
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Visst har du rätt men med tanke på en polisanmälan hade gjorts av anhöriga om att JM planerade döda sina föräldrar så kan man ändå undra. En annan sak som det skulle vara bra att veta är om det finns någonting som faktiskt pekar ut JM och hennes älskling som GM. Alltså bevis av annat slag än uppgifter om JMs sexuella vidlyftighet och dålig karaktär. Jag antar
det måste finnas eftersom hon är misstänkt. Men samtidigt tvivlar jag på det då det endast rör sig skäligt misstanke.

Det som tyvärr talar för att bevisläget inte är överdrivet
starkt är att det dröjde så länge innan de misstänkta
greps.
Orsaken till att paret greps i tisdag var troligen att J*hanna
tänkte lämna landet.
Dels för att det blivit komplicerat med en utlämning.
Dels för att det är misstänkt att lämna landet om man är
intressant för en mordutredning.

Citera
2016-08-18, 19:10
Medlem
Badios avatar
Johanna samarbetar med polisen men nekar fortsatt till allt. Även 18-åringen:

Den 41-åriga kvinnan nekar ihärdigt till att ha mördat sin pappa och försökt döda sin mamma.

– Hon förnekar brott i de två förhör som jag har varit med på, säger Amanda Hikes, kvinnans försvarsadvokat.

Hur är hon i förhören?

– Hon samarbetar med polisen. Det är en mycket påfrestande situation det här.

Även kvinnans 18-årige pojkvän förnekar brott.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/advokaten-41-aringen-samarbetar-med-polisen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttis69

Misstänker dom självmord så har det ju inte gått ett år från att den tecknades!!
Missade duvan det tro
Nej, det måste vara några oklarheter vid tecknandet av försäkringen som framkommit. Annars så skulle man inte lämnat uppgifterna till polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Den processen har inte kommit så långt ännu. Försäkringsbolaget lämnade in en överklagan i juli om att utredningen lagts ner. Detta för att få igång utredningen igen så att det kan konstateras från polisens sida att det inte är frågan om en naturlig död. Först då kan försäkringsbolaget anmäla försäkringsbedrägeri.

Man är nog ganska säkra på att det är bedrägeri eftersom premieinbetalningarna inte skett från det konto som hennes make normalt använde för att betala sina försäkringar med. Man ser ett mönster i det.
Var hittar du dessa uppgifter?
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelightknight
Att polisen har ignorerat If's egna undersökningar gör att herr Dan Eliassons "Vi klarade även denna sommar" blir till en fasansfull insikt för vad som händer när vi inte klarar nästa sommar.

Min teori (ingen rocketscience direkt)
41-åringen är utan tvekan en psykopat som har satt på unga (på gränsen till minderåriga) nysvenskar, groomat dom järnet och troligtvis fått hjälp med att ta maken av daga. Föregående faktum styrker även den bilden. Ingen normalt funtad människa gör så.
När försäkringspengarna för denne inte betalas ut börjar hon få bråttom iom dyra inköp med mera (cashen kommer ju snart riiight så kan lika gärna go all in men va ingen cash? Jag skulle ju glida som kingen o ge min hitman eller jag menar fästman Achmed ringen!).
"Äh! Det vart ju enkelt att dräpa en person så varför inte en till? Försäkringsbolaget kanske kan stoppa utbetalningen av premien men ingen kan stoppa min rätt till arvet!"
Om hon varit på plats vid tidpunkten för mordet eller bara lejt sin hjärntvättade asylboytoy att göra sin del av dealen är oklart.
Jag förstår dock inte riktigt hur hon kunde vara så korkad och tro att det inte skulle börja nystas vid ett såpass brutalt överfall som det senaste i raden. Drunkningen var faktiskt riktigt smart (dock inte om det skett i ett land med en kompetent mordrotel) men det här osar bara "desperation" eller total hybris

Cantwell skrev ju också om detta idagens AB. Det kan ju eventuellt vara så att piliaen av någon anledning inte har möjlighet att utreda ifall en ev. misstänkt finns och denne finns utomlands. Sedan kan det ju finnas viss diskrepans i försäkringsbolagens regler jämfört med brottsbalkens regler, man kan vara oaktsamt vållande tillräckligt att tappa försäkringsersättning men kanske inte tillräckligt för att det ska räcka för att väcka åtal.
If har väl också bättre kompetens att bedöma ev läkarutlåtande m.m. skulle jag gissa, samt att det kan granskas i mer än ett led (försäkringsbolagets återförsäkringsbolag) vilket rimligtvis borde ge kapacitet till en kvalitativt bättre granskning (men osvuret är väl bäst).
Av uppgifter som hittills framkommit har det ju bara stått att någon tecknat en livförsäkring på mannen, jag har inte sett någonstans att det skulle vara hon som gjort det. Där igen, försäkringsbolaget kanske har någon uppfattning om vem som tecknat den och den personen kanske inte finns i Sverige? Kanske den drunknade sambon/mannen varit inblandad i något tidigare?

Sedan vet man ju inte vad ursprunget till de negativa omdömena är. De inblandade personerna i familjen som verkat förmögna på en relativt liten ort, kan det ligga förväntningar om att man skulle få anställning, kontrakt eller liknande i verksamheterna, eller ligger där någon mer konkret grund till missnöje, ifall de konkat verksamheter eller haft företagsrekonstruktion med nedskrivning av skulder, d.v.s. fordringar från andra företag som kanske drivs i bekantskapskrets inte blivit betalda? Och dessa ser att ingen ansats till att förändra omkostnaderna?
Citera
2016-08-18, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Mina reservnycklar får ligga orörda inte håller jag på och tar i och ur dom ur nyckelknippan när jag kommer och går till min sommarstuga. Det kan ju även vara så att det var det olåst.

/Provokatör

Alla är vi olika. Men det är säkerligen intressant för polisen vilka som har nyckel till stugan och säkert har de frågat mamman om de brukar låsa dörren på natten.
Citera
2016-08-18, 19:11
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
https://www.facebook.com/*nki.moller.5/likes *-a

Med tanke på vad hon gillar så skulle hon betraktas som främlingsfientlig av etablissemanget:
SD
SD E-tuna
Folkomrösta om invandringen till Sverige
Fria Tider
Stoppa svenskfientligheten!

Du har helt rätt!
Jag hade inte sett detta.
Troligen var J*hanna och modern inte helt inne på samma linje...

Citera
2016-08-18, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Johanna samarbetar med polisen men nekar fortsatt till allt. Även 18-åringen:

Den 41-åriga kvinnan nekar ihärdigt till att ha mördat sin pappa och försökt döda sin mamma.

– Hon förnekar brott i de två förhör som jag har varit med på, säger Amanda Hikes, kvinnans försvarsadvokat.

Hur är hon i förhören?

– Hon samarbetar med polisen. Det är en mycket påfrestande situation det här.

Även kvinnans 18-årige pojkvän förnekar brott.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/advokaten-41-aringen-samarbetar-med-polisen

På vilket sätt samarbetar hon med polisen? Suger hon av dem eller är det bara hennes vanliga manipulationskonster som åsyftas? Hon kommer förstås skylla allt på någon av hennes slavar.
Senast redigerad av hoaxgammon 2016-08-18 kl. 19:14.
Citera
2016-08-18, 19:14
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Tack för dina klargöranden. Vill ge dig flera tummar upp, dina inlägg har varit väldigt givande och faktaenliga i tråden. Det är sånt här exceptionellt detektivarbete vi vill ha här och ta del av!

Kan det ha varit killarna som åkte runt på mopeden för att sondera området för att leta de bästa flyktvägarna osv? Och stämmer det inte att mamman sagt att hon är glad att dottern "tagits in", tyckte jag läste något sånt. Det måste ju betyda att mamman tror dottern kan ha ett finger med i det hela!
Nej, enligt filmen från lokaltidningen,som det har länkats till tidigare, så ställer sig mamman positiv till att två misstänkta personer gripits, men är samtidigt förtvivlad över att den ena personen är hennes dotter. Så långt ifrån glad över att hennes dotter har gripits.
Citera
2016-08-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det var inte det jag frågade om. Jag frågade om man har en reservnyckel liggandes utanför huset när man befinner sig i stugan. Jag personligen ser inte det som troligt. Även om man har en reservnyckel så sätter man väl den i nyckelknippan? Kvinnan kan ha haft en nyckel och mannen en. Jag personligen tycker därför det är troligare att JM hade en nyckel och att hon givit den till förövaren.

Ganska vanligt att man inte plockar bort reservnyckeln när man vistas i stugan, ja.
En reservnyckel ligger oftast gömd på ett sånt sätt att det är omöjligt att hitta den såvida man inte vet var man ska leta. Utanför huset kan betyda i en olåst matkällare, förråd, dold bland en massa skräp eller vart som helst.

Hursomhelst är det ännu ett misstag JM och afghanpojken gjorde. Självklart borde man ha försökt att få det att se ut som ett inbrott, vilket kanske var planen innan den sket sig pga att mamman vaknade och överlevde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in