2016-08-18, 18:23
Medlem
Att polisen har ignorerat If's egna undersökningar gör att herr Dan Eliassons "Vi klarade även denna sommar" blir till en fasansfull insikt för vad som händer när vi inte klarar nästa sommar.

Min teori (ingen rocketscience direkt)
41-åringen är utan tvekan en psykopat som har satt på unga (på gränsen till minderåriga) nysvenskar, groomat dom järnet och troligtvis fått hjälp med att ta maken av daga. Föregående faktum styrker även den bilden. Ingen normalt funtad människa gör så.
När försäkringspengarna för denne inte betalas ut börjar hon få bråttom iom dyra inköp med mera (cashen kommer ju snart riiight så kan lika gärna go all in men va ingen cash? Jag skulle ju glida som kingen o ge min hitman eller jag menar fästman Achmed ringen!).
"Äh! Det vart ju enkelt att dräpa en person så varför inte en till? Försäkringsbolaget kanske kan stoppa utbetalningen av premien men ingen kan stoppa min rätt till arvet!"
Om hon varit på plats vid tidpunkten för mordet eller bara lejt sin hjärntvättade asylboytoy att göra sin del av dealen är oklart.
Jag förstår dock inte riktigt hur hon kunde vara så korkad och tro att det inte skulle börja nystas vid ett såpass brutalt överfall som det senaste i raden. Drunkningen var faktiskt riktigt smart (dock inte om det skett i ett land med en kompetent mordrotel) men det här osar bara "desperation" eller total hybris
Citera
2016-08-18, 18:26
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ok, då tror du alltså att killarna ljuger i intervjun när de säger att de blir stenade till döds i Afghanistan om de tvingas återvända. Men trots att du tror att de ljuger om detta, så tror du dem när de säger att de tvingades till sex?

Vanligtvis brukar lögner leda till att folks trovärdighet sjunker. Men så funkar det inte för dig, alltså? Dubbelpucko.

Killarna drar en snyfthistoria om att de hotas till livet om de tvingas återvända till Afghanistan. Helt klart försöker de utnyttja detta.
Möjligen överdriver de de eventuella konsekvenserna i deras hemland ang det som har hänt, jag vet inte - vet du??

Jag kollar gärna upp vad sharialagen säger om otukt i utlandet så kan vi diskutera vidare när vi har lite fakta på bordet!
Citera
2016-08-18, 18:28
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Sexualuttredning lades ner – nu kräver Massi Fritz överprövning. Målsägarbiträde
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4296632-sexualuttredning-lades-ner-nu-kraver-massi-fritz-overprovning

Om en genusneutral och riktig förundersökning med påföljande anhållande, häktning, åtal och senare dom hade fullföljts efter det påstådda asylantknullandet så hade ett liv förmodligen kunnat räddas. Istället så valde åklagare att ganska omgående lägga ned förundersökningen trots att BO'na fortsatt hävdade att dom blivit utsatta för övergrepp. Det finns anledning att tro att berörda åklagare och polis ångrar sina beslut idag och att deras matlust nog varit bättre.

MGP har haft en hel del hjälp av polis och åklagare för att fortsätta med sin brottslighet, två stycken ofullständiga/nedlagda förundersökningar med katastrofala följder.
  • Ett mord
  • Ett mordförsök/grov misshandel
  • Ett felaktig gripande/utpekande
  • Två misshandlandelsfall

/Provokatör
Citera
2016-08-18, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jag förstår inte...hur mår mamman? Är hon vaken eller nedsövd? Jag tänker om hon är vaken borde det väl räcka med att hon pekar ut dottern så att häktningsframställan kan göras?

Däremot tror jag som det har spekulerats om, att afghanen blivit lejd och tagit sig in i bostaden med hjälp av JM. Därefter har han och möjligtvis en kompis från flyktingboendet gett sig på föräldrarna och mördat pappan. Vilket gör det svårt för mamman att peka ut dottern då hon inte var närvarande vid mordet och mordförsöket.
Hur kom de in i stugan? Om föräldrarna kände sig så pass hotade av JM att polisanmälan hade gjorts är det då troligt att de sov med dörren olåst eller att de inte hade bytt lås om JM hade en nyckel till stugan?
Citera
2016-08-18, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hur kom de in i stugan? Om föräldrarna kände sig så pass hotade av JM att polisanmälan hade gjorts är det då troligt att de sov med dörren olåst eller att de inte hade bytt lås om JM hade en nyckel till stugan?

Även om de i bakhuvudet förstått att JM inte har alla hästar hemma så vill nog inte föräldrar tro om sina barn att de är kapabla att mörda. Mördaren har förstås haft nyckel till stugan, JM:s nyckel.
Citera
2016-08-18, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Möjligen överdriver de de eventuella konsekvenserna i deras hemland ang det som har hänt, jag vet inte - vet du??

Jag kollar gärna upp vad sharialagen säger om otukt i utlandet så kan vi diskutera vidare när vi har lite fakta på bordet!
Och varför överdriver de - eller ljuger om - konsekvenserna? För att de vill utnyttja detta för att få stanna i Sverige, som jag har sagt ett antal gånger!

Du är inte snabb, du. Du inser att de ljuger men kan inte göra kopplingen till VARFÖR de ljuger.
Citera
2016-08-18, 18:35
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Vi vet att hon för ett år sedan bodde i stugan med sin man,
som inte kom därifrån med livet i behåll. Då hade hon säkert nyckel.

Har dom bytt lås sedan dess?
Har dom satt in säkerhetskedja e.dyl. så att ingen enkelt kan gå in när dom sover?
Har dom satt in ett larm, så att dom och vaktbolag larmas om någon tar sig in?

Det troligaste svaret på dessa tre frågor är: Nej.

Jag tror att det ska till mycket innan man börja misstänka att
ens barn ska ta livet av en.

Citera
2016-08-18, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Har det framkommit varför "älskling" var skriven hos Göran tidigare?
Bodde han där också en tid?

Jag tror inte det stämmer. Vad jag vet var han skriven på samma adress som JM medan pappan och mamman bodde i närheten. Det här med att någon som helst flykting skulle ha bott hos föräldrarna vid något som helst tillfälle är ett missförstånd. Om inte någon kan bevisa motsatsen så tror jag vi glömmer det.
Citera
2016-08-18, 18:40
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Två klargöranden:
1. Det har framkommit att mamman inte kunnat avge ett detaljerat vittnesmål.
Det är inte uttryckligen sagt så, men det är möjligt att hon inte har pekat ut någon person.
Det finns mer uppgifter och länkar i tråden.
2. De två på moped sågs i närheten av stugan ca 1 dygn innan mordet.

Tack för dina klargöranden. Vill ge dig flera tummar upp, dina inlägg har varit väldigt givande och faktaenliga i tråden. Det är sånt här exceptionellt detektivarbete vi vill ha här och ta del av!

Kan det ha varit killarna som åkte runt på mopeden för att sondera området för att leta de bästa flyktvägarna osv? Och stämmer det inte att mamman sagt att hon är glad att dottern "tagits in", tyckte jag läste något sånt. Det måste ju betyda att mamman tror dottern kan ha ett finger med i det hela!
Citera
2016-08-18, 18:41
Medlem
Så här står det i Ifs begränsningar för att försäkringen inte ska betalas ut.

BEGRÄNSNINGAR:
• Försäkringen gäller inte om den försäkrade har begått självmord. Om det har gått mer än ett år efter att för- säkringen köptes eller försäkringsbeloppet höjdes gäller försäkringen även vid självmord.
• Försäkringen gäller inte för dödsfall som orsakats av krig eller krigsliknande händelser.
• Försäkringen gäller inte för skada eller utbetalning om det skulle medföra att If exponeras för någon sanktion, förbud eller inskränkning under en resolution från FN eller handels- eller ekonomiska sanktioner, lagar eller föreskrifter från EU, Storbritannien, Nordirland eller USA.
• Försäkringen gäller inte vid dödsfall som direkt eller indi- rekt orsakats av atomkärnprocess.
• Försäkringen gäller inte för dödsfall som orsakats av
att den försäkrade utför eller medverkar till brottslig handling som enligt svensk lag kan leda till fängelse. Försäkringen gäller inte heller för dödsfall som har sam- band med att den försäkrade utfört eller medverkat till brottslig verksamhet som enligt svensk lag kan leda till fängelse.
• Försäkringen gäller inte dödsfall som orsakats av att den försäkrade utför eller medverkar i terrorverksamhet, upp- lopp, gänguppgörelse, huliganism eller liknande våldsam aktivitet.

Misstänker dom självmord så har det ju inte gått ett år från att den tecknades!!
Missade duvan det tro
Citera
2016-08-18, 18:43
Bannlyst
Hon har levt på att staten betalar henne för flyktingarna och detta pga Sveriges sjuka flyktingpolitik och hon har spelat ut de ekonomiska flyktingarna mot varandra beroende på vad de gjort för henne undrar om 18 åringens familj betalt henne för att deras son ska få stanna med? Då e han ju ankarbarn och resten av familjen kan komma. Stackars föräldrar
Citera
2016-08-18, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Även om de i bakhuvudet förstått att JM inte har alla hästar hemma så vill nog inte föräldrar tro om sina barn att de är kapabla att mörda. Mördaren har förstås haft nyckel till stugan, JM:s nyckel.

Inte säkert att JM haft någon egen nyckel. Däremot är det väldigt vanligt att man i sommarstugor har en eller ett par nycklar gömda på något specifikt ställe då det inte är speciellt praktiskt att åka hem 10mil och vända bara för att hämta en nyckel om man har råkat glömt den hemma och det är ganska troligt att JM visste var den/dom nycklarna fanns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in