2016-08-18, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Anledningen till att jag inte tror att det är ekonomiskt är för att det hela är för dåligt utfört.
Hon lyckades ha ihjäl sin man (vad jag tror). På ett tillräckligt sofistikerat sätt för att inte åka dit för det.
Förrens möjligtvis nu då, pga detta.
Men att inte lyckas ha ihjäl båda offren tyder på ett dåligt genomförande. Dessutom får vi av mammans skador anta att man haft en kniv som mordvapen. Detta måste vara det sämsta sättet att ha ihjäl någon och sedan tro att förskringsbolaget inte ska vara skeptiska.

Det känns mer som en vredeshandling.

Vredeshandling, då syftar du på den ansträngda relationen som JM hade till sina föräldrar angående vad de tyckte om hennes sätt att leva osv?
Citera
2016-08-18, 16:02
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Är det någon som har koll på vilken tid som är utsatt till häkningsförhandlingarna i morgon?
Rätta mig om jag har fel:
Är det i handlingarna från detta som vi får bekräftelse på vem 18-åringen är ?

Varken häktningsframställan eller eventuell tid för häktningsförhandling har rapporterats än.
Vem 18-åringen är vet vi redan : Handlingar

Här:
http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4184293-utredarna-arbetar-under-stor-press

står det att häktningsframställan ska lämnas in före klockan tolv i morgon.

Citera
2016-08-18, 16:04
Medlem
Sexualuttredning lades ner – nu kräver Massi Fritz överprövning. Målsägarbiträde
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4296632-sexualuttredning-lades-ner-nu-kraver-massi-fritz-overprovning
Citera
2016-08-18, 16:06
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Finns det något annat pockande skäl till att städa bilen om hon nu gjorde det för hon misstänkte den skulle komma att dammsugas av polis? Om hon verkligen använt bilen för att utföra mordet och den var nedsölad med bevismaterial skulle hon då inte ha sett till å städat omedelbart efter mordet och inte väntat i dagar med det?

Vem vet kanske J är "oskyldig"...kanske hon "bara" så där i allmänhet och i rätt sällskap ha kommit att då och då uttrycka en önskan om att se sina föräldrar döda. Ja på ett sådant sätt önska så de flesta tar det som en suck. Kanske någon i hennes nära bekantskapskrets inte kände sig väl med att höra henne sucka...

Anfall av åksjuka kanske? Nä, visst är hennes dröjsmål lite konstigt, precis som att hon dröjde med att försöka lämna landet. Men av någon anledning kanske hon kände sig "säker" första dagarna och sen började bli orolig för att åka fast. Eller så insåg hon själv att biltvätt vore misstänkt direkt efter mordet och väntade några dagar tills det kändes safe att utföra vardagliga grejer. Vi lär aldrig få veta hur hon har resonerat....

Jag tror att hon är mer skyldig än så, men andra scenarier är förstås möjliga.
Citera
2016-08-18, 16:07
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Kommer lite mer info nu runt anhöriga, att hon dessutom frågat vänner ifrån sin bekantskapskrets om att misshandla en man mot betalning, och vederbörande uppfattade de hela som ett skämt, vilket det tyvärr inte var.
Denna person bröt sedan kontakten med JM, eftersom han ansåg att detta är nog inte så bra.

Hon anses som ego, förmögen, manipulativ, kall person som man dessutom bör akta sig för.

Hon har dessutom hotat sin man flertalet ggr, varit ett stormigt förhållande enligt anhöriga, dessutom hotade JM med att hänga upp honom i ett träd, hemska tanke!!!

Det slutar inte där, hon hade till och med nämt att hon tänkte bränna ner sommarhuset i Arboga med eller utan föräldrarna inuti huset....

Alla dessa varningsklockor och inte en människa har gjort något????
Hotat att hänga upp honom i ett träd? Det var nog ett av de alternativen hon övervägde, att hänga upp honom i ett av träden runt stugan efter att han hade blivit strypt. Nu blev det dränkning istället.

Den döde sambon hade ju sagt att var rädd för henne och hon hade hotat honom. Låter precis som omvänt vad det brukar vara, det är ju annars typiskt att ruggiga män hotar sina kvinnor och att de är rädda för sina män vilket de berättar för omgivningen och sen hittas de döda. Här var det kvinnan som var den obehagliga och hotfulla.
Citera
2016-08-18, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
En bra sammanfattning.
Jag är inne på samma linje.
Ett synnerligen snaskigt fall, men för polisen tämligen okomplicerat.
Det kommer att bli intressant att följa detta ärende, inte för att det skulle vara särskilt okomplicerat för polis och åklagare utan för alla sinnesjuka snaskigheter.

Ja det handlar om en kvinnlig psykopats öden och äventyr tills hon åker ditt. Hon uppfyller ju alla psykopatkriterierna, med fint yttre och en makalös hänsynslöshet. I kombination med en omättlig sexlust.

Fasaden som socialtant och asylbaronessa är som tagen ur en film. En kåt och girig kvinna som också ligger med de afghaner som är hennes näringsverksamhet, är ju bara så kul. Ferrari och överflöd på bekostnad av andra människors lidande och slit.

Det är en sida av asylpolitiken som förklarar med all tydlighet vad det är som pågår i Sverige. Vad som är möjligt och varför äldre- och sjukvård för vanligt folk kollapsar.

Omgivningen skyddar folk som henne tills det inte går längre. Det underbara är att nu kan ingen komma och kalla den som diskuterar kriminella afghaner för rasism. Kriminellt folk som väller in i Sverige utan asylskäl. Baaarn som ligger med gamla tanter för att få stanna i Sverige!
Citera
2016-08-18, 16:09
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Här:
http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4184293-utredarna-arbetar-under-stor-press

står det att häktningsframställan ska lämnas in före klockan tolv i morgon.

Ja, det lär sannolikt dröja in i det sista.
Citera
Medlem
Skottihuvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Vem 18-åringen är vet vi redan : Handlingar

Tack, hade fallit ur minnet....
Citera
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange500
Om hon nu va god för miljonbelopp, varför ska hon ha mer pengar av sin pappa då?
Å när han säger nej så dödar man han.

Mitt tips är att hon knarkat upp allt den lilla häxan.
Jävla PACK.
Vill inte anklaga en avliden person men med tanke på hennes sexdrift, tror ni hon kan ha blivit utnyttjad som barn av fader? Döda en förälder pga pengar verkar lite märkligt men hela historien är ju ytterst märklig.
Citera
Medlem
Av det lilla som framkommit om JM som person har jag bildat mig en uppfattning om att hon verkar älska att ha och spendera pengar.
När hennes nu döda ex man ville skilja sig tog hon livförsäkringar på honom och såg till att han dog innan skilsmässan blev inskickad.

När detta inte gick vägen planerade hon för att få ärva sina föräldrar - i förtid, men av misstag överlevde mamman som kunde berätta vad som hänt.

Sicken misslyckad människa!
Citera
2016-08-18, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Anledningen till att jag inte tror att det är ekonomiskt är för att det hela är för dåligt utfört.
Hon lyckades ha ihjäl sin man (vad jag tror). På ett tillräckligt sofistikerat sätt för att inte åka dit för det.
Förrens möjligtvis nu då, pga detta.
Men att inte lyckas ha ihjäl båda offren tyder på ett dåligt genomförande. Dessutom får vi av mammans skador anta att man haft en kniv som mordvapen. Detta måste vara det sämsta sättet att ha ihjäl någon och sedan tro att förskringsbolaget inte ska vara skeptiska.

Det känns mer som en vredeshandling.

Jag tror inte att hon högg med kniven själv utan gav pundar-blatten pengar eller knark för att ha ihjäl dom.
Citera
2016-08-18, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange500
Jag tror inte att hon högg med kniven själv utan gav pundar-blatten pengar eller knark för att ha ihjäl dom.

Hon lovade honom giftermål så han skulle kunna stanna i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in