2016-08-18, 18:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Men visst kan man väl häktas även för skälig misstanke? 1 vecka har jag för mig..

Spännande är det!

Mja, tror nog att åklagaren måste höja det ett snäpp för att få igenom det men vi får se.
Citera
2016-08-18, 18:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Det ska avgöras om de ska häktas, de är nu anhållna.

Misstankegraden behöver inte höjas för att häktning skall ske.

Tror själv också att det finns risk att de försätts på fri fot.

Svarar dig som jag svarade en annan användare, jag tror att åklagaren måste höja ett snäpp för att få igenom häktningen, dvs. presentera lite mer handfasta bevis.

Men facit kommer i morgon.
Citera
2016-08-18, 18:07
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Då tror du alltså på att dessa gossar skulle stenas till döds i Afghanistan om de återvände, pga att de tvingats ha sex med en kvinna?

Men lägg av pucko, det var inte det jag sa att jag trodde på (men det skulle fan inte förvåna mig då talibanerna med sin sharia är bindgalna) - jag tror på att snubbarna blev tvingade till sex av en kvinnlig förövare och att hon hotade dem med repressalier om de inte gjorde som hon sa.

Tror t.o.m. att det är vanligare än man vet om. Att kvinnor tilltvingar sig sex, men det är tabu.

T.o.m du blir ju alldeles nipprig av bara tanken.
Citera
2016-08-18, 18:10
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Har det framkommit varför "älskling" var skriven hos Göran tidigare?
Bodde han där också en tid?

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
"Varför" har inte framkommit, men vi kan kanske gissa.

J*hanna har ägnat sig åt att ta hand om ensamkommande flyktingbarn.
Jag tror att det ger ca 23 000:- per barn och månad.

För knappt ett år sedan började hon "förmedla" ensamkommande
flyktingbarn. Som förmedlare får man, enligt tidningsuppgifter, ca
80 000:- per placerat barn och månad från kommunen, varav ca
23 000:- per barn och månad betalas ut till den som tar hand om
barnet.

J*hanna kanske behövde en adress att "skriva" "pojken" på och
att det redan fanns tillräckligt eller för många skrivna på hennes
egen adress. Med eller utan faderns samtycke skrevs "pojken"
på pappans adress.

Detta är ren spekulation - bara en gissning.

Det har ju inte framkommit något i tråden som tyder på att J*hannas
föräldrar på eget initiativ engagerat sig i J*hannas "arbete" som
"flyktingmamma" eller "flyktingbaronessa".

Vet inte ens om det är helt klarlagt att pojken var skriven på pappans adress. Att pojken skulle ha bott med Js föräldrar ens tillfälligt är nog ganska uteslutet. Jag tänker på "spända relationer", mammans politiska åskådning etc.

Men ditt inlägg reser andra frågor. Hon hade ju "massor" av flyktingbarn boende hos sig - låt oss anta en 4-5 stycken. Och vem vet hur många hon placerat ut?
J måste formligen ha badat i pengar.

Ok, J kanske är gränslöst girig och säkerligen psykopat men något säger mig att pengar har varit det drivande i mordet/mordförsöket på föräldrarna, samt att den uteblivna utbetalningen av livsförsäkringen på maken spelat en roll.

Men om hon drog in hundratusentals per månad på flyktingar så är ett ekonomiskt motiv svårt att se.
Jag spekulerar också hej vilt här, men kan mordet på föräldrarna möjligen haft andra mer pressande motiv än pengar? Man kan tänka sig att föräldrarna kanske fullständigt tagit avstånd från J efter att skandalen med flyktingpojkarna briserade. Att de vetat något om exmakens död och försäkringen och hotat J med det och kanske arvlöshet (det går att göra bröstarvingar lottlösa med lite trixande)?
Citera
2016-08-18, 18:12
Medlem
OvissFramtids avatar
Jag förstår inte...hur mår mamman? Är hon vaken eller nedsövd? Jag tänker om hon är vaken borde det väl räcka med att hon pekar ut dottern så att häktningsframställan kan göras?

Däremot tror jag som det har spekulerats om, att afghanen blivit lejd och tagit sig in i bostaden med hjälp av JM. Därefter har han och möjligtvis en kompis från flyktingboendet gett sig på föräldrarna och mördat pappan. Vilket gör det svårt för mamman att peka ut dottern då hon inte var närvarande vid mordet och mordförsöket. Antagligen har den ena av mördarna fått panik och inte lyckats ta död på mamman och sedan sprungit/tagit sig ifrån sommarstugan. Enligt vad någon skrev i tråden ska ju något vittne ha sett 2 män dra därifrån med moped eller något liknande? Höga/fulla vad det såg ut som med. Antagligen har de begått det fega dådet påverkade eftersom de inte kunde göra det nyktra. Antagligen har de också tagit sig in och från sommarstugan maskerade, vilket gör det ännu svårare för det överlevande vittnet att peka ut någon. Det är just därför DNA-topsning måste göras runtom hela sommarstugan för att hitta DNA från de asylsökande pojkarna.
Citera
2016-08-18, 18:13
Medlem
Hur fungerar en forensisk undersökning av bilen?
Är det som i CSI att man fortfarande kan se allt med lite UV ljus även om någon städat eller är det omöjligt i verkligheten att säkra spår som dna eller blod över huvud taget efter en städning?
Har vi någon från NFC på FB tro?
Citera
2016-08-18, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Svarar dig som jag svarade en annan användare, jag tror att åklagaren måste höja ett snäpp för att få igenom häktningen, dvs. presentera lite mer handfasta bevis.

Men facit kommer i morgon.
Häktning kan ske vid skälig misstankegrad. Åklagaren borde ha på fötterna vad jag sett. En längre tids spaning. Gripandet var ju tvunget för att förhindra en flykt från landet dit utlämningsavtal saknades..
Citera
2016-08-18, 18:15
Medlem
Psykopatkvinnan ska ha hållit sig med flera yngre män som gör vad som helst för henne. Det verkar som hon varit ägare av slavar, sexslavar och mördarslavar m.m.

Enligt en källa till VLT hade kvinnan flera män i sin närhet, minst ett par av dem med ett kriminellt förflutet. De beskrivs som otroligt trogna, följer henne överallt och gör precis som hon önskar.

http://www.expressen.se/nyheter/advokaten-om-den-misstankta-41-aringen/
Senast redigerad av hoaxgammon 2016-08-18 kl. 18:19.
Citera
2016-08-18, 18:19
Medlem
Catings avatar
Ang diskussionen om huruvida polisen agerat innan mgm greps, så verkar de ha haft ganska bra span på henne ;

"Något som fick flera grannar att höja på ögonbrynen var när dottern tvättade sin bil - en kort tid efter det brott hon nu misstänks för att ha utfört, som VLT var först med att berätta om.
– Det konstiga, som jag såg, hon stod på vår tvåtimmarsparkering och tvättade av bilen, säger en granne och fortsätter:
Hon stod och torkade bilen med papper och la pappret i soptunnan. Sedan har polisen varit och hämtat soptunnorna. De fick vänta på städtanten som fick låsa upp för dem. Vi får se om det ger något.
Grannen berättar att hon och grannarna berättade för polisen om detta.
"
http://www.gp.se/sommarstugemordet-det-%C3%A4r-inte-en-m%C3%A4nniska-man-ska-umg%C3%A5s-med-1.3707940

Exakt vilken dag biltvätten ägde rum har varierat, men nyligen lade VLT upp en artikel med en intervju av en granne. Han uppger att det skedde den 10/8.

http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4184812-vittnet-sag-kvinnan-stada-bilen-minutiost
Citera
2016-08-18, 18:20
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jag förstår inte...hur mår mamman? Är hon vaken eller nedsövd? Jag tänker om hon är vaken borde det väl räcka med att hon pekar ut dottern så att häktningsframställan kan göras?

Däremot tror jag som det har spekulerats om, att afghanen blivit lejd och tagit sig in i bostaden med hjälp av JM. Därefter har han och möjligtvis en kompis från flyktingboendet gett sig på föräldrarna och mördat pappan. Vilket gör det svårt för mamman att peka ut dottern då hon inte var närvarande vid mordet och mordförsöket. Antagligen har den ena av mördarna fått panik och inte lyckats ta död på mamman och sedan sprungit/tagit sig ifrån sommarstugan. Enligt vad någon skrev i tråden ska ju något vittne ha sett 2 män dra därifrån med moped eller något liknande? Höga/fulla vad det såg ut som med. Antagligen har de begått det fega dådet påverkade eftersom de inte kunde göra det nyktra. Antagligen har de också tagit sig in och från sommarstugan maskerade, vilket gör det ännu svårare för det överlevande vittnet att peka ut någon. Det är just därför DNA-topsning måste göras runtom hela sommarstugan för att hitta DNA från de asylsökande pojkarna.

Två klargöranden:
1. Det har framkommit att mamman inte kunnat avge ett detaljerat vittnesmål.
Det är inte uttryckligen sagt så, men det är möjligt att hon inte har pekat ut någon person.
Det finns mer uppgifter och länkar i tråden.
2. De två på moped sågs i närheten av stugan ca 1 dygn innan mordet.

Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Hur fungerar en forensisk undersökning av bilen?
Är det som i CSI att man fortfarande kan se allt med lite UV ljus även om någon städat eller är det omöjligt i verkligheten att säkra spår som dna eller blod över huvud taget efter en städning?
Har vi någon från NFC på FB tro?
Du får bränna ut bilen fullständigt om inte vissa spår ska bli synliga och identifierbara. Alltså en grundlig undersökning sker.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men lägg av pucko, det var inte det jag sa att jag trodde på (men det skulle fan inte förvåna mig då talibanerna med sin sharia är bindgalna) - jag tror på att snubbarna blev tvingade till sex av en kvinnlig förövare och att hon hotade dem med repressalier om de inte gjorde som hon sa.

Tror t.o.m. att det är vanligare än man vet om. Att kvinnor tilltvingar sig sex, men det är tabu.

T.o.m du blir ju alldeles nipprig av bara tanken.
Ok, då tror du alltså att killarna ljuger i intervjun när de säger att de blir stenade till döds i Afghanistan om de tvingas återvända. Men trots att du tror att de ljuger om detta, så tror du dem när de säger att de tvingades till sex?

Vanligtvis brukar lögner leda till att folks trovärdighet sjunker. Men så funkar det inte för dig, alltså? Dubbelpucko.

Killarna drar en snyfthistoria om att de hotas till livet om de tvingas återvända till Afghanistan. Helt klart försöker de utnyttja detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in