2016-08-18, 15:21
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WIJG
Jag håller med dig, absolut. Men det finns även risker. Dels så kanske kommunikationen mellan de inblandade inte sköts över internet eller mobiler som kan dokumenteras, detta dels pga att dom bor så pass nära varandra, om inte i samma lägenhet. Sen har dom förmodligen viss brist i kommunikation om språken inte klaffar.

Hade brottet begåtts i bilen tror jag också att det hade varit i princip omöjligt att tvätta bort alla spår, men i en flyktbil bör bevisen bli färre. En rånare har inte tid att rengöra bilen och behöver den heller inte längre, snabbt och effektivt.

Fast är det så att polisens strategi inte utvecklar sig som man hoppas, t.ex. att de smarriga chat-meddelandena uteblir, jag då är det ju bara att gripa lymlarna!

Att dammsuga bort DNA är ju inte så lätt, detsamma om man gnuggar med en blöt trasa. Om hennes bil brukades av någon som blivit helt nedblodad vid brottstillfället, så är jag övertygad om att blod finns kvar.
Citera
2016-08-18, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det kan bli kritik för polisen detta. Nu hade man en mapp på denna kvinna redan innan från då åtminstone utredningen kring makens död. Som var minst sagt tvivelaktig men där det var svårt att bevisa brott men då alltså det enligt andrahandsuppgifter ska ha framförts att det från hennes sida förekommit hot om att ta livet av föräldrarna. Sett till nu vem som har mest att vinna att de är döda, har ekonomiska bekymmer (förmodligen) efter nu företaget fallit sönder och livförsäkringen stoppats och som nu också uttalat hot mot dessa personer så borde det då rimligen gått att anhålla henne som rimligen misstänkt ganska omgående och då att man kunnat kolla då t.ex bilen.

Men återstår att se detta. Givet att polisen hade en strategi med allt detta och vi får hoppas den nu är frukt och det inte blir så att deras då slappa hantering gör att hon slipper undan.
Jag tror att polisen agerade helt medvetet som de gjorde. Det påminner lite grand om fallet i Knutby där hade polisen full kontroll över pastor Fossmo men väntade med gripandet. Jag är säker på att polisen hade Johanna under förstoringsglas för att skaffa mer bevis. .
Senast redigerad av matematiker 2016-08-18 kl. 15:50.
Citera
2016-08-18, 15:22
Medlem
Citat:
Jag kan ge dig att hon åtminstone verkar hålla efter sin kropp, framförallt med tanke på att hon skitit ur sig 6 ungar

Ja hon har väl varit hos plastikkirurgen flera gånger. Om nu det är att hålla efter sin kropp enligt dig. Finns gott om sexuellt frustrerade här inne när ni på allvar kan tycka att en psykopat med mördarblick är sexig. Jösses!
Citera
2016-08-18, 15:24
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Fast är det så att polisens strategi inte utvecklar sig som man hoppas, t.ex. att de smarriga chat-meddelandena uteblir, jag då är det ju bara att gripa lymlarna!

Att dammsuga bort DNA är ju inte så lätt, detsamma om man gnuggar med en blöt trasa. Om hennes bil brukades av någon som blivit helt nedblodad vid brottstillfället, så är jag övertygad om att blod finns kvar.

Du anar inte hur lite som krävs för att du ska lämna DNA-spår. Inte heller hur svårt det är att göra sig av med dem om de väl har hamnat där.
Citera
2016-08-18, 15:26
Medlem
Skottihuvets avatar
Är det någon som har koll på vilken tid som är utsatt till häkningsförhandlingarna i morgon?

Rätta mig om jag har fel:

Är det i handlingarna från detta som vi får bekräftelse på vem 18-åringen är ?
Citera
2016-08-18, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Jag gissar att den "18-åriga flyktingen" har hållit i mordvapnet.

Helt enkelt av den anledningen att han är lågbegåvad och JM är ordentligt manipulativ.

Gossen får ju knulla en kärring som i hans ögon är en 10 poängare, hon har pengar osv.
Klart som fan att han gillar sin roll som toy boy och att eliminera "hinder" för deras relation är inga större bekymmer.

JM är så trött i huvudet att hon inte fattar att hon naturligtvis ligger i topp på polisens lista över misstänkta. (Vilket ALLA familjemedlemmar/närstående alltid gör inledningsvis). Hon har ju inte gjort något ("flyktingen" gjorde det) och kan därför strosa runt som vanligt dagarna efter att hennes pappa mördats och slicka på en glass som om det vore en afghankuk.

Vad beträffar hennes man som dog förra året så kan man bara hoppas på att man kan få fram tillräckligt med bevis även här. Hon har led detta att göra, tveklöst.

100% rätt i hela texten
Citera
2016-08-18, 15:28
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Du anar inte hur lite som krävs för att du ska lämna DNA-spår. Inte heller hur svårt det är att göra sig av med dem om de väl har hamnat där.

Jo, jag vet hur lite som krävs för att lämna DNA spår. Och jag vet hur svårt det är att göra sig av med det, särskilt om det har torkat in.
Fasen, ett kul exempel är polishunden som utomhus nosade upp 3 år gammal DNA (sperma).
Citera
2016-08-18, 15:33
Medlem
Citat:
Jag håller med dig, absolut. Men det finns även risker. Dels så kanske kommunikationen mellan de inblandade inte sköts över internet eller mobiler som kan dokumenteras, detta dels pga att dom bor så pass nära varandra, om inte i samma lägenhet. Sen har dom förmodligen viss brist i kommunikation om språken inte klaffar.

Hade brottet begåtts i bilen tror jag också att det hade varit i princip omöjligt att tvätta bort alla spår, men i en flyktbil bör bevisen bli färre. En rånare har inte tid att rengöra bilen och behöver den heller inte längre, snabbt och effektivt.

Jag tar inte städningen av bilen som annat än att den blev städad med tandborse! Det bevisar mer på vilka som ingår i ligan och hur de tänker. Jag tror att det kommer finnas gott om bevis som binder dem till gärningarna när utredningen är klar.

Om gärningsmannen skadats och blött ner bilen med blod, så finns det säkert spår kvar efter blod på brottsplatsen. Där de inte städat. Och där brottet begicks.

Återigen så fäster folk bara tilltro till teknisk bevisning när det är muntlig bevisning som vittnesmål från mamman och andra närstående som är det som ens har gjort att polisen har något att jobba med.

Jag tror faktiskt på att nu sköter polisen och åklagaren denna sak, med målsättningen att bura i J på livstid. Jg tror de kommer lyckas då detta är ett snaskigt fall, men inte komplicerat.
Citera
2016-08-18, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Ja hon har väl varit hos plastikkirurgen flera gånger. Om nu det är att hålla efter sin kropp enligt dig. Finns gott om sexuellt frustrerade här inne när ni på allvar kan tycka att en psykopat med mördarblick är sexig. Jösses!

Ta dig tid att läsa det jag skrev precis innan det som du citerar här, helt ur sammanhanget...

1. Jag tycker inte att avskrädet är sexigt
2. Jag skrev en liknande kommentar angående psychoblicken i inlägget innan
3. Det har framgått att hon förstorat brösten, vilket jag också kommenterade i inlägget innan
4. Det framgår ingenstans att hon gjort andra "lyft" på kroppen, så det jag menar med att "hålla efter kroppen" är snarare att hon inte är smällfet.

Så, uppmanar även dig att LÄSA TRÅDEN! Tack.
Citera
2016-08-18, 15:35
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jo, jag vet hur lite som krävs för att lämna DNA spår. Och jag vet hur svårt det är att göra sig av med det, särskilt om det har torkat in.
Fasen, ett kul exempel är polishunden som utomhus nosade upp 3 år gammal DNA (sperma).

Precis.
Jag skulle kunna sträcka mig så långt som att det i princip inte går att bli av med viss typ av DNA.
Det finns två alternativ.
1 bränn upp bevisen
2 rengör i timmar och dar i kombination med exempelvis 'blue star'. Då har du en liten chans att i alla fall lokalisera och få bort tillräckligt mycket spår för att i alla fall minska bevisvärdet
Citera
2016-08-18, 15:36
Medlem
lasternassummas avatar
Utredarna arbetar under stor press

http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4184293-utredarna-arbetar-under-stor-press

Allt handlar nu om att ha tillräckligt med underlag till den
häktningsframställan som kommer att inges i morgon.

Citera
2016-08-18, 15:37
Medlem
Om hon nu va god för miljonbelopp, varför ska hon ha mer pengar av sin pappa då?
Å när han säger nej så dödar man han.

Mitt tips är att hon knarkat upp allt den lilla häxan.
Jävla PACK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in