2016-08-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelja
Nej det finns tinder "junior" också men många tjejer anser sig vara "mogen" för deras ålder och därför ger de sig på tinder för 18+ istället för tinder för 17-.

Sen finns de ju dem som skaffade fb innan åldern var inne och inte kan ändra på fb så dem blir per automatik äldre på tinder än vad de egentligen är.
Fast just den där tinder junior vet jag fanns förut men nu verkar den vara borta tills vidare vad jag har sett iaf.
Citera
2016-08-14, 22:36
Medlem
Nikksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0kletsg0
Matchar du med en tjej o hon inte svarar oavsett vad du skriver till henne så är hon inte intresserad även om du skulle komma med världens bästa replik.
Många tror att de ser bra ut och har bra bilder men nej hade du haft det så hade du fått svar då ett hej skulle räcka gott om det fanns en lilla minsta intresse från hennes sida.

Anledningen att hon inte svarar finns många orsaker, dels är hon kanske där för bekräftelse, tidsfördriv, samla på match och få uppmärksamhet.

Jag läste nånstans att Tinder håller på lösa det där med folk som inte svarar och är där för samla på sig match.

Jag förstår din poäng och håller med dig delvis. Stegen i Tinder handlar grovt sett om (1) få en matchning och (2) lyckas med att inleda en konversation. Därefter finns det olika riktningar beroende på vilken avsikt vardera partner har.

Problemet här är att killar och tjejer tenderar att ha olika matchningsfrekvens - proportionellt mot könet - och inte liten skillnad heller för den delen. Det är alltså inte så enkelt att bara uppfylla (1); tjejen lär ha matchat med flera potentiella och det är här man har en ytterligare chans till att väcka intresse / uppmärksamhet. Sanningen är att majoriteten av de inledande meddelanden tjejer erhåller utgörs av fraser i stil med "Tjena snygging" eller någon pinsam raggningsreplik vederbörande hittat på nätet eller försökt modifiera. Det är inte svårt att spekulera i hur en sådan person uppfattas (jag har själv testat det med överlägset sämre resultat, men även en del framgångar).

Visst, majoriteten killar har svårt att konkurrera med "Brad Pitt". Dock vill jag ändå hävda att första intrycket i skrift till personen är ett bra konkurrensmedel.

Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Fick en riktigt söt tjej på kroken, vi skriver under tre dar och sen försöker jag trycka på att vi bör ses och tjatar lite om att hon ska komma över. Hon blir förbannad och tycke en att jag är "sjukt desperat", erfarenheter av detta? Hur gör jag nu? Surt att släppa henne men nu blev man ju besviken som fan.

Been there, done that. Problemet är att Tinder inte är utformat för att hitta seriösa förhållanden. Blir någon minsta lilla uttråkad i konversationen är inte nästa matchning långt borta, och byte av kanal kräver förtroende, d.v.s. ännu mer tid i Tinder och större sannolikhet att någon blir uttråkad. Jag var med om liknande nyligen med en tjej där min avsikt (först och främst) var att inleda vänskap. Jag blev mest förvånad över hur man bara kan kasta bort något så meningsfullt (åtminstone för mig), det kändes. Jag hade matchningar med andra (några 8/10 t o m) men det var något speciellt med denna tjej som inte gick att sätta fingret på. Trist, men det är bara att respektera.

Hur är det med avstånd mellan er? Det hade förmodligen varit bättre att bjuda ut på en fika eller något istället som första träff.
Senast redigerad av Nikkster 2016-08-14 kl. 23:21.
Citera
2016-08-15, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Jo du har rätt i att vi syduropéer är vita rent tekniskt, men i Sverige när man tänker på vit så tänker man vanligtvis på nordeuropéer. På tal om araber, jag är grek och har ungefär samma drag som den här greken, fast med ljusbruna/melerade ögon:

http://i41.tinypic.com/o0v76e.jpg

Tjejerna tror mest att jag är arab...nu har jag förvisso ett grekiskt namn men ändå...

Nej, det gör man inte.
Samtliga europeiska folkslag är vita. Det är dock stor skillnad mellan olika europeiska folk, hur rena vita drag de har. Det finns alltid undantag i alla länder. Såg många riktigt ljusa grekiska tjejer nu senast när jag var i Grekland.

Du är av den mörkare typen men som du säger, rent tekniskt är du vit.
Citera
2016-08-15, 20:05
Medlem
Hittade en små intressant artikel på ett forum som i sin tur länkade till playboy av alla ställen:

http://www.playboy.com/articles/you-can-blame-evolution-for-your-lack-of-tinder-matches?platform=hootsuite

Citat:
One and a half billion—that’s the average number of swipes on Tinder every day. Quite possibly the most efficient platform for online dating ever created, Tinder is also arguably the most popular. Great efficiency (and easy sex) always comes with a cost, however. In this case, that cost is emotional.

According to a new study led by Dr. Gareth Tyson, a lecturer at Queen Mary University of London, Tinder’s platform encourages men and women to adopt very different strategies—strategies that are at odds with one another.

After creating 14 fake Tinder profiles (seven male and seven female) designed to reflect the average user’s characteristics, Tyson and his colleagues took the profiles live in London and New York. A computer program automated the right-swiping of all profiles within a 100-mile radius. The researchers then sat back and watched how real users responded to them.

Fake male profiles had an exceptionally rough time of matching and receiving messages. Those profiles matched with less than one percent of the users they liked, which included other men. By contrast, the fake female profiles matched 10.5% of the time, and they received matches quickly, too, with hundreds piling up in the first hour alone.

In terms of follow-through, just seven percent of male users who matched with a profile sent a message, compared to 21 percent of female users. In other words, women were three times as likely to go the extra mile after making a match.

Women also put more effort into writing their messages. The median message length for men? Twelve characters. That’s about the length of, “Hi, how are you?” By comparison, the median message length for women was 10 times as long.

The takeaway? A man’s chance of being liked back seems to be pretty damn low. As a result, guys probably find that being overly selective early on makes for a frustrating experience. This may lead men to send out a lot of initial likes to increase their number of matches. It’s only once they get their matches that guys become more discerning.

On the other hand, when a woman likes a man’s profile, she has good odds of being liked back. On top of that, she’s getting a lot of likes from men right-swiping haphazardly. In order to prevent being swamped with matches, women are likely to be more selective. This means that, by the time their matches roll in, women are probably much more invested in them than their male counterparts.

This difference in strategy is one that breeds a lot of frustration because, by the time two people are matched, there’s a strong chance that men and women aren’t equally interested in the outcome already. Perhaps we shouldn’t be all that surprised, then, that millennials are turning out to be the least sexually active generation in decades.

Why do we do this to ourselves? These online behaviors may be a product of our evolutionary history. Because reproduction is a more costly and effortful activity for women than men, some scientists argue that women evolved to be the “choosier” sex when it comes to picking mates so that they don’t wind up getting pregnant by a guy who happens to be a dud. For men, casting a wider net is argued to be the more adaptive strategy in order to reduce the risk of missing out on potential mating opportunities.

Of course, we can’t say for sure that this is what’s going on—but if it’s true, what we’re seeing on Tinder is just an extension of human nature, which previously played out in bars across the country, and before that, in caves after the Ice Age.

So if you find Tinder to be endlessly frustrating, good news: You’re not alone. Better news: The problem isn’t you. It’s us.
Citera
2016-08-16, 20:34
Medlem
Vad är grejjen med tjejer som börjar prata om att "de blivit utnyttjade innan" så "jag dög väl inte för honom". De börjar prata om ex eller tidigare ragg helt enkelt. Wtf asså, efter man pratat ngn dag och kommer in på om man ska ses. Ballen slaknar ju trots den inte ens står.

Hur tröga är dessa? Inte fan börjar jag berätta om en tjej jag träffade förra månaden eller liknande
Citera
2016-08-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Vad är grejjen med tjejer som börjar prata om att "de blivit utnyttjade innan" så "jag dög väl inte för honom". De börjar prata om ex eller tidigare ragg helt enkelt. Wtf asså, efter man pratat ngn dag och kommer in på om man ska ses. Ballen slaknar ju trots den inte ens står.

Hur tröga är dessa? Inte fan börjar jag berätta om en tjej jag träffade förra månaden eller liknande

Gör klart för henne från början att du inte är intresserad av att vara hennes emotionella tampong!
Citera
2016-08-17, 01:04
Medlem
Den enda matchen jag fick "raderade" mig snabbt därefter
Visst finns det många fräscha brudar där men hittills har Tinder inte gett mig något så en stor diss från mitt håll. Hört talats om tjejer som fått nära 1000 matchningar?? Befinner mig i Göteborg för tillfället vet inte om brudarna är extra kräsna här eller om det är likadant överallt i landet? Är det bara Sverige som har sån här skev könsfördelning? Någon som prövat Tinder utomlands, är det lättare där?
Citera
2016-08-17, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90

The typical tjej på internet. Dom gör alltid såhär.
Citera
2016-08-17, 02:17
Medlem
Tinder påminner en om att man bör överge Sverige (se mitt inlägg innan här)
Hur gör ni som får massa matchningar? Vilken ålder är ni och hur gamla är tjejerna ni matchar med? Har ni ett väldigt manligt eller mer pojkaktigt utseende?
Har ni enbart bilder på er själva eller bilder från sociala sammanhang, det kanske spelar roll?
Och vad skriver ni på er beskrivning? Några random rader relaterat till er eller något långt och seriöst?
Citera
2016-08-17, 08:36
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urtoken
Tinder påminner en om att man bör överge Sverige (se mitt inlägg innan här)
Hur gör ni som får massa matchningar? Vilken ålder är ni och hur gamla är tjejerna ni matchar med? Har ni ett väldigt manligt eller mer pojkaktigt utseende?
Har ni enbart bilder på er själva eller bilder från sociala sammanhang, det kanske spelar roll?
Och vad skriver ni på er beskrivning? Några random rader relaterat till er eller något långt och seriöst?
Sverige är sämst. När jag bodde där så maxade jag sönder liksen varje dag men matchade ändå bara med 1/10 eller mindre, trots att de allra flesta är fetton och fula och trots att jag aldrig skulle ägnat en blick i mer än en sekund åt dem irl. Så ta aldrig illa upp över internet och ragg där. Jag måste tillägga att det inte är mycket bättre utomlands heller eftersom alla kvinnor över hela världen beter sig som korkade får över internet, även om de inte måste vara det egentligen.

För att svara på frågorna så är jag snart 25 och matchar väl med alla möjliga åldrar, mest några år yngre. Antagligen för att tjejer"är så mogna" och vill bara umgås med "snubbar som är några år äldre för de är mer mogna", som om en 5-10 år äldre snubbe skulle vara mogen om han umgicks med en 10 år yngre tjej... Kvinnlig logik.

Jag har bara bilder på mig själv eftersom jag hatar när tjejer har bilder på en massa andra och/eller bilder på massa random skit som man inte bryr sig om.

Jag antar att jag ser ganska pojkig ut men har skägg så det gör väl en del.

Jag skriver väldigt ytligt om mig själv. Vad jag jobbar/pluggar med och vad jag gör på fritiden.

1. Ha bra bilder på dig och inga konstigheter på dem.
2. Skriv en enkel beskrivning.
3. Om du har någorlunda bra koll på hur man kommunicerar med tjejer så snacka endast med de du kan tänka dig att träffa. Övriga kommer bara göra att du börjar hata tjejer och dräneras på en massa energi du kunde lagt på annat. Tjejer/kvinnor kan aldrig dissa genom att faktiskt berätta det, eller bara genom att skriva "nej, jag vill inte", alternativt klicka på "ta bort matching". Det är tydligen omöjligt för dem. Så märker du att du håller på att bli dissad så ta reda på det fort, slösa inte tid på dem. Sen tar du bort alla du inte pratar med.
4. Flytta från Sverige. Finns ingen framtid där ändå.
Citera
2016-08-17, 10:04
Medlem
Gaiseric2s avatar
Får typ bara riktigt fula tjejer trots jag är typ 7/10 själv Har lyckats ragga mycket snyggare tjejer på badoo/dejtinsidor. Detta är verkligen ett jävla skämt. Har testat lägga in fotomodell och då får man likes nonstop.

Tjejer verkar sjukt mycket mer kräsna på tinder av någon anledning
Citera
2016-08-17, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaiseric2
Får typ bara riktigt fula tjejer trots jag är typ 7/10 själv Har lyckats ragga mycket snyggare tjejer på badoo/dejtinsidor. Detta är verkligen ett jävla skämt. Har testat lägga in fotomodell och då får man likes nonstop.

Tjejer verkar sjukt mycket mer kräsna på tinder av någon anledning

Blev du förvånad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in