Citat:
Ursprungligen postat av
LKVN
Helt omöjligt att uttala sig om det då jag varken sett polisens utredning om dödsorsaken inte heller har jag sett IF,s. Har IF ens sett polisens hela utredning, svårt att tro så av orsaker jag nämt tidigare. Två utredningar bedrivs således parallellt om varann där man kan ana att den ene (IF) inte har samma insyn som polis då polisutredningen inte nödvändigtvis behöver visas i sin helhet för försäkringsbolaget. Polis däremot har självklart sett försäkringsbolagets hela utredning och t o m gett avslag på denne. Och anledning till "avslaget" eller att IF inte fick tala fritt med polis som infann sig först på plats tror jag inte är p g a att JM haft ett förhållande med en polis tidigare, så konspiratorisk blir jag aldrig. Blir du ?
Nej jag har inget råd till dig hur du skall avkoda mina inlägg men ett första steg vore väl att skippa ordet agenda i vart och varannat inlägg till mig. Du har ingen aning om åt vilket håll jag kommer att dra, inte jag heller för som sagt var paret är inte ens begärda häktade ännu. Jag är inte den typen som skriker lås in och släng nyckeln det första jag gör och absolut inte innan ens första häktning skett, behöver lite mer så att säga. Att andra sedan skriker lås in psykopaten direkt i anslutning till anhållan bekommer mig inte så mycket. Jag däremot behöver lite mer innan jag skriker dessa ord svårar än så är jag inte. Nog om mig.
Polisens roll i J*hannas tidigare "brott"
Jag är generellt skeptisk mot konspirationsteorier.
Att J*hanna skulle ha klarat sig från att utredas för
– Urkundsförfalskning.
– Försäkringsbedrägeri.
– Mord.
– Att ha drivit asylboende utan tillstånd.
– Att ha sexutnyttjat "flyktingpojkar" i beroendeställning.
– Övergrepp i rättssak då "flyktingpojkarna" utsattes för grov misshandel.
därför att hon har haft/har en relation med en polis (i Eskilstuna?)
bedömer jag som osannolikt.
Eftersom misstanken framförts bör det ändå undersökas, IMO.
Nätverk är viktiga. Om J*hanna dels har goda kontakter inom
socialtjänsten och dels har goda kontakter inom polisen, så
kan det säkert försvåra att hon utreds för brott.
Min bedömning, utgående från allt som skrivits i tråden och
allt som skrivits i media är att J*hanna är skyldig, till mord
och mordförsök nu och till de övriga brott som finns i listan
ovan.
Det är naturligtvis upp till rättsväsendet att döma.
Ett civiliserat samhälle ska ha ett fungerande rättsväsende.
Om jag ska bedöma, utgående från den information som jag
har, så är Johanna skyldig. Nu är det bara frågan om polis
och åklagare kan bevisa hennes skuld på ett tillräckligt
övertygande sätt i rätten.
Hon kan ju bli en svensk O.J. Simpson, som blev frikänd
från mord trots att det IMO var helt orimligt.
–