2016-08-18, 12:41
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Exakt det jag skriver menar jag, helt onödigt av försäkringsbolaget att ge sig in medialt i detta
ärende här och nu. Känner bolaget att dom vill ta sitt "ansvar" (läs: slippa betala 2,5 miljoner) gör så då men blås inte upp detta stort i media och öppet basunera ut att man delgett
polis sin enskilda utredning i juli -16 men att polis trots försäkringsbolaget intensiva arbete avböjde att inleda en förundersökning.

Sen kan man köpa försäkringsbolagets valda ord ansvar eller så gör man det inte, upp till
var och en så att säga.

Heder åt IF, som gör mer än vad dom behöver för att brott ska utredas
Dom har inte gjort utbetalningen och kommer inte att göra den,
så den delen är redan avklarad.

Därutöver har det under IF's utredning framkommit fakta som
gör att dom:
1. Lämnade sitt undrerlag till polisen som ändå inte ville inleda en förundersökning.
2. Överklagade polisens beslut till åklagare.

Jag ser det som att IF's agerande visar att dom tar ett samhällsansvar
och att det visar på ett rättsmedvetande och en rättskänsla som får
dom att agera hedervärt, trots att dom inte har någon egen vinning
av det.

Om du vill misstänkliggöra deras agerande är din ensak, men liksom
vid många andra av dina inlägg så undrar jag även här: – Varför?

IF har tagit fram underlag som visar på urkundsförfalskning och troligen också mord
Läs mer om hur IF vill att de brott de upptäckt ska utredas av polis och åklagare:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23358749.ab

Citera
2016-08-18, 12:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storeadolf
Nog smart hon o äckliga afghaner får skyddad identitet annars vet jag folk som kommer jaga dom om dom kommer ut....

Vi får se vad som händer, de sitter på den lägsta graden av misstanke nu, den lär höjas imorgon eller så får de gå.
Citera
2016-08-18, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Som du sett på bilden, https://lh5.googleusercontent.com/-CxS7FPmBK8c/UhX7-wOHNFI/AAAAAAAAACI/YAohCVcH0pkfAKy2exugqehPQUdwRmERgCL0B/w662-h661-no/DSC_0371.JPG så var exmannen ett fysiskt praktexemplar. Det räcker inte med att knuffa i honom långt ut.
Jag gissar på att han blev drogad alt slagen till medvetslöshet och sedan dränkt på grunt vatten.

Om mannen hittades som han gjorde torde det väl ändå vara orimligt att de inte gör en toxikologisk undersökning när han obduceras. Då skulle ju höga doser läkemedel eller droger flagga för något suspekt direkt.

Däremot är det märkligt att han drunknade så och på något sätt bör han ha dött av annans hand och inte eget drullebeteende.
Citera
2016-08-18, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Behövs verkligen en underskrift? Jag har tecknat några försäkringar i år via internet och ingen av dem har krävt någon namnteckning. Förvisso ingen livförsäkring och med mig som förmånstagare men ändå.

Det spekuleras i att J tecknat livförsäkring i flera bolag. Har IF kommit fram till det i sin utredning? Försäkringsbolag brukar inte ha problem med att ta reda på sådant genom att kontakta andra försäkringsbolag och fråga..

Jag hade också samma uppfattning och erfarenhet som dig. Vi har inga livförsäkringar i min familj. Bara vanliga hem- och fordonsförsäkringar som betalas via autogiro, tecknade för en herrans massa år sedan. Men när det gäller livförsäkringar är försäkringsbolagen noga med att den som tecknar försäkringen verkligen är försäkringstagaren.

Jag tror det har med att man måste intyga sin hälsa och andra saker. Nu har det dessutom visat sig att man riskerar en ond bråd död om andra än en själv har intresse av att teckna en livförsäkring. Tänk dig själv, att du får av en händelse veta, att du är värd för någon flera miljoner i kontanter som död!

Det är alltid när en skada har inträffat som försäkringsbolagen kollar avtalets giltighet, om premien betalats i tid eller kontinuerligt. De letar efter allt som kan göra försäkringen ogiltig för att slippa göra utbetalning. Det finns sen en massa skador som är undantag, eller begränsningar som minskar ersättningen eller gör att man inget får ut på försäkringen. Vid livförsäkring kan också självmord vara undantag.

I Dalbyfallet var det mannen som hade tecknat försäkring på sin hustru, utan hennes vetskap, och det var samma diskussion om avtalets giltighet. Där var mannen så desperat på pengar att han mördade hustrun och bebis precis innan ny premie skulle inbetalas.
Citera
2016-08-18, 12:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
I morgon blir en intressant dag, då ska det avgöras om paret ska vara fortfarande häktade.

JM,s advokat säger att det mest är lösa spekulationer som hennes klient drabbats av.

http://www.expressen.se/nyheter/advokaten-om-den-misstankta-41-aringen/

Skulle inte förvånas om de släpps. Att de nu greps berodde väl enbart på att hon skulle lämna landet så polisen har nog inte fått någon genombrott och om nu de tiger så kommer det bli svårt att motivera vidare häktning på spekulationer. Även om så klart man är 100 på att de är skyldiga som synden...
Citera
2016-08-18, 12:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Skulle inte förvånas om de släpps. Att de nu greps berodde väl enbart på att hon skulle lämna landet så polisen har nog inte fått någon genombrott och om nu de tiger så kommer det bli svårt att motivera vidare häktning på spekulationer. Även om så klart man är 100 på att de är skyldiga som synden...

Ja, vi får vänta och se helt enkelt men jag tror att polis och åklagare har mer på fötterna än vad de visat i media.

Men som sagt, i morgon blir en spännande dag.
Citera
2016-08-18, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Heder åt IF, som gör mer än vad dom behöver för att brott ska utredas
Dom har inte gjort utbetalningen och kommer inte att göra den,
så den delen är redan avklarad.

Därutöver har det under IF's utredning framkommit fakta som
gör att dom:
1. Lämnade sitt undrerlag till polisen som ändå inte ville inleda en förundersökning.
2. Överklagade polisens beslut till åklagare.

Jag ser det som att IF's agerande visar att dom tar ett samhällsansvar
och att det visar på ett rättsmedvetande och en rättskänsla som får
dom att agera hedervärt, trots att dom inte har någon egen vinning
av det.

Om du vill misstänkliggöra deras agerande är din ensak, men liksom
vid många andra av dina inlägg så undrar jag även här: – Varför?

IF har tagit fram underlag som visar på urkundsförfalskning och troligen också mord
Läs mer om hur IF vill att de brott de upptäckt ska utredas av polis och åklagare:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23358749.ab

Du har problem att koda av mina inlägg då du i varje citat till mig talar om agendor. Jag behöver
inte bemöta dina synvillor destomer men däremot kan jag påtala att dessa villor virrar bort din tolkningsförmåga totalt, lägg inte det ansvaret på mig.

Försäkringsbolaget behövde inte ge sig in i denna debatt här och nu det är vad jag säger och
tycker, polis tar självklart itu med detta med eller utan försäkringsbolagets behov att figurera
i media som ansvarsfulla och barmhärtiga samariter.
Citera
2016-08-18, 12:52
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Oisin Cantwell ställer sig en obehaglig fråga i dagens Aftonblad.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article23363251.ab
Mycket tyder på att det var just avslaget från IF som utlöste mordet och mordförsöket så frågan är berättigad.

Om polis inte ryckt på axlarna åt IF,s utredning skulle mannen vara vid liv idag?

Intressant...

I går (2016-08-17, 19:33) skrev jag:
"Jag kan inte låta bli att tänka att om polis och åklagare hade tagit
detta på allvar lite tidigare så hade mordet och mordförsöket 3/8-2016
kunnat undvikas."
(FB) Varför gjorde polis och åklagare ingenting?

I dag skriver Aftonbladet, om dödsfallet för ett år sedan:
"Hade hennes pappa varit vid liv om mordutredarna tagit larmet på allvar?"

Citera
2016-08-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Här har du hela historien: http://bblat.se/nyheter/nyheter/1.4181605-kvinnans-larmsamtal-jag-har-hal-i-kroppen-

Hennes föräldrar gillar/gillade inte hennes degenerade beteende och rasblandning så politisk korrekt hjärntvättad 41åringen bett arabiska pojkvänner att knivhugga föräldrarna, dessutom 41åringens dotter var också inblandade, dotterdotter i mordet på hennes mormor och morfar. Hon var säkert PK-hjärntvättad hon med, av vänster-morsan.

Vem säger politisk korrekthet betyder tolerans?

41åringen är marxiska förebilden för kvinnor som vill frigörelse från familjerötter
Patriarkat
Och bli självförsörjande
Citera
2016-08-18, 12:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Intressant...

I går (2016-08-17, 19:33) skrev jag:
"Jag kan inte låta bli att tänka att om polis och åklagare hade tagit
detta på allvar lite tidigare så hade mordet och mordförsöket 3/8-2016
kunnat undvikas."
(FB) Varför gjorde polis och åklagare ingenting?

I dag skriver Aftonbladet, om dödsfallet för ett år sedan:
"Hade hennes pappa varit vid liv om mordutredarna tagit larmet på allvar?"

Det är ju djävligt svårt att säga om det hade gjort någon skillnad men frågan är ju intressant, IF,s utredare hittade så pass mycket graverande uppgifter att de vände sig till polis med dem.

Som jag ser det så är det IF,s avslag på försäkringspengar som utlöst dåden, vet inte riktigt vad polis skulle ha hunnit med att göra på den korta tiden men frågan är obehaglig, kunde mordet och mordförsöket kunnat förhindras?
Citera
2016-08-18, 13:05
Medlem
Citat:
Vi får se vad som händer, de sitter på den lägsta graden av misstanke nu, den lär höjas imorgon eller så får de gå.

Ja, Det är mycket möjligt att de släpps. Om inte polisen har mer information än vad som är känt. Det hänger nog på den tekniska utredningen.
Citera
2016-08-18, 13:07
Medlem
Är seriemörderskan enda barnet?
Vem tar hand om hennes barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in