Citat:
Exakt det jag skriver menar jag, helt onödigt av försäkringsbolaget att ge sig in medialt i detta
ärende här och nu. Känner bolaget att dom vill ta sitt "ansvar" (läs: slippa betala 2,5 miljoner) gör så då men blås inte upp detta stort i media och öppet basunera ut att man delgett
polis sin enskilda utredning i juli -16 men att polis trots försäkringsbolaget intensiva arbete avböjde att inleda en förundersökning.
Sen kan man köpa försäkringsbolagets valda ord ansvar eller så gör man det inte, upp till
var och en så att säga.
ärende här och nu. Känner bolaget att dom vill ta sitt "ansvar" (läs: slippa betala 2,5 miljoner) gör så då men blås inte upp detta stort i media och öppet basunera ut att man delgett
polis sin enskilda utredning i juli -16 men att polis trots försäkringsbolaget intensiva arbete avböjde att inleda en förundersökning.
Sen kan man köpa försäkringsbolagets valda ord ansvar eller så gör man det inte, upp till
var och en så att säga.
Heder åt IF, som gör mer än vad dom behöver för att brott ska utredas
Dom har inte gjort utbetalningen och kommer inte att göra den,
så den delen är redan avklarad.
Därutöver har det under IF's utredning framkommit fakta som
gör att dom:
1. Lämnade sitt undrerlag till polisen som ändå inte ville inleda en förundersökning.
2. Överklagade polisens beslut till åklagare.
Jag ser det som att IF's agerande visar att dom tar ett samhällsansvar
och att det visar på ett rättsmedvetande och en rättskänsla som får
dom att agera hedervärt, trots att dom inte har någon egen vinning
av det.
Om du vill misstänkliggöra deras agerande är din ensak, men liksom
vid många andra av dina inlägg så undrar jag även här: – Varför?
IF har tagit fram underlag som visar på urkundsförfalskning och troligen också mord
Läs mer om hur IF vill att de brott de upptäckt ska utredas av polis och åklagare:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23358749.ab
–