Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qinky
Hej
Lånade ut lägenheten i veckan, hittade en påse vitt (väldigt fint) pulver på golvet av mitt rum. Antog att det var någon av mina gamla tjackpåsar men det var doftlöst så testade att gnugga in pyttelite i tandköttet.
1 min senare är halva käften VÄLDIGT bedövad (överläpp, underläpp och tunga). Testat kola ett antal ggr men bara snortat. Kan det vara en jävla massa bedövningsmedel eller är detta normalt? är verkligen sjukt bedövad. Säkert att snorta?

PS. Har ingen möjlighet fråga personen som har bott här.

Tack för svar, puss.

Bankat med xylocain, men det betyder inte att det inte är ladd. Du kan ju dock inte peta i dig något du inte vet vad det är, så eztest är ett måste.
Citera
2016-08-10, 18:54
Medlem
Hur är det nu med kola egentligen, läst lite här o var och men inte riktigt fått det klart för mig.

Tjack: Dopamin
MDMA: Serotonin
Vårt älskade koks: ...? Har fått intryck av att det sliter på båda receptorerna men kan någon bekräfta?
Citera
2016-08-10, 19:52
Citat:
Ursprungligen postat av stillwaiting
Hur är det nu med kola egentligen, läst lite här o var och men inte riktigt fått det klart för mig.

Vårt älskade koks: ...? Har fått intryck av att det sliter på båda receptorerna men kan någon bekräfta?

Både tjack och kola stimulerar främst dopaminet, men på lite olika sätt. Någon mer kunnig får gärna förklara lite med djupgående om det.
Citera
2016-08-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillwaiting

Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Både tjack och kola stimulerar främst dopaminet, men på lite olika sätt. Någon mer kunnig får gärna förklara lite med djupgående om det.

Amfetamin ökar utsöndring av noradrenalin och dopamin, medan kokain hindrar återupptag av noradrenalin, dopamin och serotonin. De påverkar alltså mekanismen i olika ändar, och kokainet ökar mängden serotonin också.
Citera
2016-08-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet

Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Amfetamin ökar utsöndring av noradrenalin och dopamin, medan kokain hindrar återupptag av noradrenalin, dopamin och serotonin. De påverkar alltså mekanismen i olika ändar, och kokainet ökar mängden serotonin också.
Ok tack, uppskattar infon grabbar.
Citera
2016-08-12, 01:10
Medlem
cerns avatar
Hur är det nu med domningar i munnen..

Om man gnuggar kolat mot tandköttet å man plötsligt känner sig bedövad i munnen är det tecken på bra eller dåligt kola? hör alltid olika här.
Citera
2016-08-12, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Om man gnuggar kolat mot tandköttet å man plötsligt känner sig bedövad i munnen är det tecken på bra eller dåligt kola? hör alltid olika här.
Beror ju helt och hållet på vad det är bankat med, finns riktig fulkola som kan bedöva svalg, näsa nylle och hela paketet.
Citera
2016-08-13, 12:52
Medlem
Citat:

Går det snabbt och ger en stark bedövning är det bankat med lokalbedövning, men det betyder inte att det är dåligt. Ger det en lite långsammare och mer subtil bedövning är det troligtvis inte bankat med lokalbedövning, men det betyder inte att det är rent.
Citera
2016-08-13, 15:23
Medlem
cerns avatar
Okej tack för svar.. så det behöver typ inte betyda någonting?
Citera
2016-08-13, 17:49
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Okej tack för svar.. så det behöver typ inte betyda någonting?
Total avsaknad av domningar skvallrar om att det inte är kokain. Att domningar förekommer betyder däremot inte nödvändigtvis att det är just kokain.
Citera
2016-08-13, 17:56
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Total avsaknad av domningar skvallrar om att det inte är kokain. Att domningar förekommer betyder däremot inte nödvändigtvis att det är just kokain.
Då hänger jag med, tack för svaren
Citera
2016-08-18, 03:12
Medlem
catt-disens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Rökt lite Crack idag. Oj vilken effekt. 0-200km/h på två röda.

Väntat länge på att få röka Crack.

Lite som att röka Amfetamin fast utan alla krusiduller. Här är det race !

Skulle väldigt gärna höra dig berätta mer om detta med lite tidsperspektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
Tycker det mest finns skitkokain i Stockholm nu för tiden.

När och varför blev det såhär? Större efterfrågan ger tillfälle till fulspel när det ändå går åt? Låter man som en åldring när man skyller på 90/00-talisterna, deras "house"partaj och naivitet? Det kanske bara är orättvist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in