Citat:
Ursprungligen postat av
vantor
Har en fråga, jag vet mycket väl att tänderna tar stryk av kokain.
Har tagit ganska mycket ladd genom åren, nu på senare tid så känner jag att det kryper och känns konstigt i en tand så fort jag har dragit några linor. Och det är samma tand hela tiden. Kan det bero på att tanden är dålig eller? Ruskigt obehagligt iallafall :P
edit: Ska tillägga att jag upplever endast detta när jag har tagit kokain.
Klurig fråga med säkert ett allt för svårt svar att svara på.
Förmodlingen har det med kokainet att göra. Du får inte käkspänningar eller möjligtvis gnisslar/gnuggar tänderna? det i sig leder ju till skador. Kan mycket väl bero på det, i kombination med att du kanske har ett hål eller något annat tandproblem.
Mitt enda tips är o kolla med en tandläkare om du möjligtvis behöver en lagning eller någon annan åtgärd . Centralstimulanter brukar även ge mindre salivproduktion. Muntorrhet kombinerat med tandgnissel/käkspänningar kan ge slitage på tänderna lättare då det just är saliv som är vårt naturliga skydd för tänderna. Bland annat därför många grova missbrukare har tandproblem, speciellt när det gäller centralstimulanter. Dock kanske dem inte bryr sig allt för mycket om sin övriga tandhygien heller men du förstår vart jag vill komma iaf. Försök sköt om lite extra noggrant eller kolla med en tandläkare som sagt så får du nog ett bra svar.