2016-08-18, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Skriven hos den mördade mannen. Vilken soppa.

Nja, är nog fel. Han är skriven på JMs adress enligt advokatförordnandet, lustigt nog inte i samma lägenhet. Har du bevis för att han är skriven hos G*ran?
Citera
2016-08-18, 00:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobo35
När jag syftar på bidrag så kan han ha fått soc bidrag men hade han stått skriven hos henne hade de räknat dom som sambos och då hade han inte fått några pengar alls för då måste hon försörja honom, sen kan hon ha haft bostadsbidrag som hon kunde ha blivit av med om han hade skrivit sig på hennes adress

Eftersom han är flykting har hon givet fått pengar från MI för att husera honom med mat och husrum. Samma som hon verkar gjort med ett flertal andra. Är de under 18 år rörde sig detta om 1900 spänn om dagen. Över 18 blir det väl mindre men ändå en bra summa över soc. Förmodligen dock har nu hon fått en spärr på sig efter alla tidigare skandaler så om möjligt nu att kassan börjat sina ordentligt att det inte blir några fler placeringar hos henne av de då mest lönsamma under 18 (de som nu påstår sig vara det). De som nu hon har fått bo hos sig är väl de som nu sade de fyllde 17 2005 när de kom under hennes företags tillsyn. Sedan då när nu Försäkringsbolaget vägrade betala ut i början av juni blev det väl dö möjligen kris som nu kanske då ledde till detta nya scam med mord som extra krydda.

För henne att kunna arbeta som socionom borde hon vara tämligen svartlistad redan innan med tanke på att om man bara sökte hennes namn så dök chef hade sex med flyktingspojkar upp. Sedan kanske hon nu vant sig vid de höga inkomsterna från asylbaronindustrin och nu inte ville ha ett vanligt knegarjobb igen.
Senast redigerad av Zaedrews 2016-08-18 kl. 00:28.
Citera
2016-08-18, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostia
Hur fan kam pengar vara så viktigt för någon att man mördar för att få dem. Känns helt främmande för mig.

Jag begriper inte heller hur man kan tycka pengar är så viktiga att man kan tänka sig mörda för dem. De flesta drar sig för det. Men i detta fall handlar det om en person med personlighetsstörning och empati saknas uppenbart.
Citera
2016-08-18, 00:32
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Ge dig nu och sluta visa hur korkad du är. Naturligtvis har försäkringsbolag intresse i att utreda en tvivelaktig livförsäkring och om ett eventuellt mord begåtts.
Vilket var precis vad jag skrev. Gör om gör rätt. Du vill nog svara LKVN. Edit: vad du menar är nog att jag skrev att försäkringsbolaget inte har något intresse av att väcka enskilt åtal mot J. De gjorde en utredning och avslog utbetalningen. Varför väcka åtal?

När det gäller om modern sagt att det var dottern så hörde jag det själv när Aftonbladets TV intervjuade advokaten.
[/quote]
Återigen så har jag aldrig sagt att mamman inte pekat ut J som inblandad - däremot så har mamman via advokaten inte sagt att J var den som utförde mordet. En skillnad. Att det ska vara så svårt...
Senast redigerad av vallero 2016-08-18 kl. 00:36.
Citera
2016-08-18, 00:33
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Ej påbörjad polisutredning ?

Nerlagd polisutredning heter det. Brott gick ej att bevisas så vad som återstår då för ett försäkringsbolag är att väcka enskilt åtal om polis/åk ej väljer att öppna den nerlagda utredningen igen, vilket sällan görs. alltså att en nerlagd polisundersökning öppnas igen.

Hur JM ställde sig till att bolaget vägrade betala ut livsförsäkringen vet vi inte för det valde försäkringsbolaget att inte kommentera enligt media.

Hur ofta sätter sig inte ett försäkringsbolag på tvären och inte vill dela ut pengar ? Massor är svaret men bara för att dom håller hårt i pengarna betyder det inte att dom har rätt, otaliga är gångerna där försäkringsbolags kunder bestrider "beslutet" och därtill vinner.

I detta fall hade JM en nerlagd polisutredning i bakfickan som givetvis är ett ess i jämförelse med en intern utredning gjord av ett försäkringsbolag.

Detta begriper du med, du kan inte som försäkringsbolag anklaga en människa för mord hursomhaver och till grund för detta har du en egen intern utredning parallellt med polisens nerlagda som grund.
En i brist på bevis nedlagd eller en icke påbörjad polisutredning kan ju (eller borde) väga lätt som en fjäder vid ett tvistemål om försäkringsbolagets utredning visar sig vara sprängfylld med bevis.
Citera
2016-08-18, 00:33
Medlem
hon gilla pengar:::: hängde lite med henne en stund och som ensamstående mamma och singelså hade hon en stor villa centralt i tuna. när jag var hemma hos henne ( 2012) hade hon vart i maxiko och thailand... frågade hur det gick så svara hon bara hon hade en snäll pappa.... innan det hade hon villa mellan nattkröken å balsta(länge sen) gick aldrig nöd på henne! redan då(2012) bodde det ungdom/ar hos henne, sprang runt folk mitt i natten!
Citera
2016-08-18, 00:38
Medlem
Hoppas horan åker in på livstid
Citera
2016-08-18, 00:39
Medlem
Återigen så har jag aldrig sagt att mamman inte pekat ut J som inblandad - däremot så har mamman via advokaten inte sagt att J var den som utförde mordet. En skillnad. Att det ska vara så svårt...[/quote]

Ja nu fan räcker det! Också tjafs om körkort.
Citera
2016-08-18, 00:39
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesse2001
hon gilla pengar:::: hängde lite med henne en stund och som ensamstående mamma och singelså hade hon en stor villa centralt i tuna. när jag var hemma hos henne ( 2012) hade hon vart i maxiko och thailand... frågade hur det gick så svara hon bara hon hade en snäll pappa.... innan det hade hon villa mellan nattkröken å balsta(länge sen) gick aldrig nöd på henne! redan då(2012) bodde det ungdom/ar hos henne, sprang runt folk mitt i natten!
Amfetamin/kokain och därav det vidlyftiga sexet
Senast redigerad av nobbens 2016-08-18 kl. 00:42.
Citera
2016-08-18, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
De inledde inte en förundersökning. Således - ingen påbörjad utredning.

Ja så var det nog, eller inte? Blir inte sådär klok på detta, det förekommer olika uppgifter (utifrån vad jag läst mig till); det heter att man inledde en fu eftersom det inte verkade finnas några naturliga orsaker till drunkningen och det finns artiklar som lär att man inte initierade nån utredning.
Klargörande lär väl komma vad det lider.
Citera
2016-08-18, 00:45
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Har han haft ett körkort så kan du ge dig fan på att han kastade det i havet från den gummibåt han kom på, så vad spelar det för roll, återigen? Han lär väl knappast komma viftandes med ett körkort och riskera ett högre straff? Lite så tänker jag..

Han hade säkert en hel bunt körkort men behöll bara ett som passade hans agenda. Resten ligger i Medelhavet.
Citera
2016-08-18, 00:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Vet ej om de tidigare frågats i tråden, men blev lite nyfiken på hur hennes tidigare man såg ut, han som omkom i en drunkningsolycka, någon som har något att dela??
A*i P**sila: https://lh3.googleusercontent.com/-zeUdBfSNiq4/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAACI/kVtPzTCQ2E8/s120-c/photo.jpg

*k
*a
Senast redigerad av Grandioso 2016-08-18 kl. 00:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in