2016-08-18, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Vad är det du säger? Att försäkringsbolag inte får utreda misstankta fall? Att JM kunnat överklaga - vad har det med saken att göra? Och hur de nu formulerade sig så valde JM att inte överklaga. Vad säger det dig?

En ej påbörjad polisutredning är inte något försäkringsbolaget behöver ta hänsyn till.

Ej påbörjad polisutredning ?

Nerlagd polisutredning heter det. Brott gick ej att bevisas så vad som återstår då för ett försäkringsbolag är att väcka enskilt åtal om polis/åk ej väljer att öppna den nerlagda utredningen igen, vilket sällan görs. alltså att en nerlagd polisundersökning öppnas igen.

Hur JM ställde sig till att bolaget vägrade betala ut livsförsäkringen vet vi inte för det valde försäkringsbolaget att inte kommentera enligt media.

Hur ofta sätter sig inte ett försäkringsbolag på tvären och inte vill dela ut pengar ? Massor är svaret men bara för att dom håller hårt i pengarna betyder det inte att dom har rätt, otaliga är gångerna där försäkringsbolags kunder bestrider "beslutet" och därtill vinner.

I detta fall hade JM en nerlagd polisutredning i bakfickan som givetvis är ett ess i jämförelse med en intern utredning gjord av ett försäkringsbolag.

Detta begriper du med, du kan inte som försäkringsbolag anklaga en människa för mord hursomhaver och till grund för detta har du en egen intern utredning parallellt med polisens nerlagda som grund.
Senast redigerad av LKVN 2016-08-18 kl. 00:12.
Citera
2016-08-18, 00:11
Medlem
När jag syftar på bidrag så kan han ha fått soc bidrag men hade han stått skriven hos henne hade de räknat dom som sambos och då hade han inte fått några pengar alls för då måste hon försörja honom, sen kan hon ha haft bostadsbidrag som hon kunde ha blivit av med om han hade skrivit sig på hennes adress
Citera
2016-08-18, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Ferrarin fanns väl inte kvar längre???

Enligt en tidigare post så var Ferrarin leasad,hon kan också haft fler leasade bilar.
Citera
2016-08-18, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Troligen har 18-åringen blivit manipulerad av kvinnan och lovad giftermål med henne om han hjälpte henne mörda föräldrarna.

18-åringen misstänks ha agerat i maskopi med den 41-åriga företagsledaren.
En bekant till 18-åringen berättar att paret pratat om att gifta sig för att han skulle få stanna i Sverige.
– Han var beroende av henne, säger personen.

http://www.expressen.se/nyheter/han-ville-gifta-sig--for-att-fa-stanna-i-sverige/

Visst är det så att han blivit utnyttjad och manipulerad.

Men andra sidan av myntet är att han låtit sig villigt bli utnyttjad och manipulerad i syfte att utnyttja J.

Det Expressen framför är en förklaring. Men det är ingen ursäkt eller förmildrande omständighet. Det ska till mycket råhet i en person för att vara kapabel att knivmörda två äldre människor som sover.

Jag tror han är äldre än 18 år, och hoppas han döms som vuxen efter att hans ålder utreds.
Citera
2016-08-18, 00:17
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Bra slutsatser från dig.

Att hitta till detta ställe på landet i Arbogatrakten, är inget dessa gossar gör på egen hand. Kriminella Afghaner och andra Mena håller sig till städer. Därför var det inte svårt att lista ut vem som låg bakom mordet. Det var ju inget inbrott där gärningsmännen var ute efter pengar eller egendom.

Sen så hade de övriga i familjen har inget med dessa personer att göra. J har omgett sig med folk som måste vara helt främmande att beblanda sig med för den övriga familjen. Familjen har ju vetat om Js sexuella bravader och alla dessa illbattingar som drabbat dem i form av barnbarn och barnbarsbarn. Det är faktiskt chocerande ju mer man tänker på det.

Försäkringsbolag är knepiga. Om de vägrar betala ut så vänds bevisbördan. Slutsatsen blir att J. inte vågade processa mot försäkringsbolaget och bemöta deras invändningar i en rättegång. Det är bestickande att hon bara släpper så mycket pengar, efter allt besvär hon har haft. Ännu värre är att rättsväsendet inte reagerar på försäkringsbolagets utredning, då vi har ett brottsoffer som inte får upprättelse. Det var en man i sin bästa ålder som nu är död efter ett kort äktenskap med J.
Å tammetusan än bättre slutsatser av dig (utan att förringa den du kommenterade). Tilläggas kan, som någon tidigare påpekat, att föräldrarna kan ha varit delaktiga med vittnesuppgifter till If och kom också på så sätt att bli måltavlor. Två flugor i en JM-smäll - så att säga!
Citera
2016-08-18, 00:19
Medlem
Lostias avatar
Hur fan kam pengar vara så viktigt för någon att man mördar för att få dem. Känns helt främmande för mig.
Citera
2016-08-18, 00:19
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ok, då förstår jag vad ditt problem är, du är komplett och totalt dum i huvudet, jag är verkligen ledsen jag kan inte hjälpa dig med det problemet.

Skälet till att lilla dottern sitter där hon sitter är tack vare mamsens utpekande och lilla mamma är ju inte så glad över vad hon har fått meddela, ganska naturligt kan man ju tycka.

Tror du på fullt allvar att polis och åklagare skulle ha snott in dottern utan ett utpekande av vittnet?
Jag har upprepade gånger skrivit att mammans vittnesmål med största sannolikhet har pekat ut J som delaktig - även långt innan denna idiotkonversation. Jag kan länka till flera inlägg.
Problemet är att du inte kan läsa vad jag skriver.
Det fetade: klassisk halmgubberetorik!
Citera
2016-08-18, 00:20
Medlem
[quote=Badio|58207849]Skriven hos den mördade mannen. Vilken soppa.

Har kollat på ratsit,och där är han skriven hos ett par i Falun.
Citera
2016-08-18, 00:21
Medlem
Vet ej om de tidigare frågats i tråden, men blev lite nyfiken på hur hennes tidigare man såg ut, han som omkom i en drunkningsolycka, någon som har något att dela??
Citera
2016-08-18, 00:21
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Just bilkörandet var anledningen till att jag undrade över hur länge han varit här. Å andra sidan betyder väl inte ev. avsaknad av körkort mycket för en mördare.

Han fixade nog sitt körkort i en tuggummiautomat i Kabul. Det gäller under en begränsad tid i Sverige och sedan är det bara att byta ut det mot ett svenskt.
Citera
2016-08-18, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Har misstänkt detta men har ett barn för mycket på min lista. Är uppe på 7 men hon ska bara ha 6 och min kandidat att stryka är den äldsta J. Men det här med barnen är svårt för den oinvigde.
Vänligen rota inte för mycket i barnen onödigtvis. Fler behöver inte tas upp här.

Får rätta mig själv. A är den äldsta. Lite osäker på om hon är JMs dotter.
Citera
2016-08-18, 00:23
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Ej påbörjad polisutredning ?

De inledde inte en förundersökning. Således - ingen påbörjad utredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in