2016-08-17, 23:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag påpekade tidigare att det inte har stått någonstans i media att mamman pekat ut Johanna som GM. Att detta var en trådsanning. Däremot så har jag flera ggr tidigare skrivit att mammans vittnesmål förmodligen pekat ut J som delaktig. Capisce?

Det har stått i media via hennes målsägarbiträde, vad är ditt problem?

Det är alltså ingen trådsanning, du måste för fan läsa vad han säger .
Citera
2016-08-17, 23:21
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Ja och det är det min långa kommentar tar upp. Försäkringsbolaget kan inte rusa in på station och förhöra utredande poliser hursomhelst. Självklart kan inte myndighetspersoner utala sig om ditten och datten i en intern utredning bedriven av ett försäkringsbolag. Riktigt så enkel är inte verkligheten,

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23359847.ab
Citera
2016-08-17, 23:22
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
De betalade ju inte ut försäkringen. Vad skulle de ha för intresse av att väcka enskilt åtal?

Den finns inte. Det är en trådsanning.
Ja precis, försäkringsbolaget har väl inget egenintresse av att väcka åtal! En annan sak vore väl om de betalat ut pengar och sedan upptäcker att det är felaktigt, då kanske de kan väcka åtal? Nu verkade iaf försäkringsbolaget ha moral att tipsa polisen om vilka oegentligheter de funnit.
Citera
2016-08-17, 23:22
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det har stått i media via hennes målsägarbiträde, vad är ditt problem?

Det är alltså ingen trådsanning, du måste för fan läsa vad han säger .
En gång till: Ge oss länken då!
Pajas!
Citera
2016-08-17, 23:23
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Nu har ju körkort och olovlig körning diskuterats i ett antal inlägg redan, men du kanske missade det? Det är högst irrelevant när tråden handlar om något helt annat, faktiskt. Skapa din egen tråd och diskutera huruvida det är möjligt att människan har körkort eller inte. Det har inget med topic att göra och det är tröttsamt att se inlägg efter inlägg som spekulerar i frågan.
Det är jävligt intressant, då ett eventuellt utfärdat Afghanskt körkort kanske kan visa att mannen eventuellt lekt med sin åldersangivelse då han anlände till Sverige.
Alla Afghaner synes ju vara 17 år då de anländer - Afghanistan saknar män i åldersspannet 18-30 år har vi ju lärt oss.
Det hade varit intressant att få klarhet om en eventuell åldersangivelse i ett eventuell Afghanskt körkort - med tanke på hur åldern kan påverka en eventuell dom.
Citera
2016-08-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Nån som vet var den här tekniska undersökningen gjordes idag?
http://www.expressen.se/nyheter/teknisk-undersokning-i-41-aringens-lagenhet/
Kvinnans bostad. Tidigare i tråden trodde man att hon numera bor i Stockholm. Av bilderna att döma skulle det kunna vara Sjöstan eller nåt liknande nybygge.
Ber om ursäkt om detta redan har avhandlats.

Uppgiften kom från fejjan där hon i början av året uppgav att hon flyttat till Stockholm. Tydligen tillbaka nu.
Citera
2016-08-17, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Då fick vi bekräftat det vi trodde att de separerat.

Det är känt sedan tidigare men jag vet inte om det nämnts på FB.
Artikeln stärker min misstanke om likvidering av vittnen eftersom if gubben här nämner att flera personer kan ha varit på plats vid drunkningen. Den detaljen finns inte i ekurirens artikel.
Senast redigerad av PlattaPelle 2016-08-17 kl. 23:35.
Citera
2016-08-17, 23:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
En gång till: Ge oss länken då!
Pajas!

Men lille vän, jag har ju redan postat ett citat om vad målsägarbiträdet har uttalat sig om, var det för många ord i citatet kan jag korta ner det för din skull.

Du har fått tillräckligt med info nu om att modern har vittnat om att det var dottern som låg bakom allt, lägg ner nu.

Polis har haft span på JM och älskaren 24/7 tror du att det har varit på en ingivelse eller?
Senast redigerad av Reimer 2016-08-17 kl. 23:31.
Citera
2016-08-17, 23:34
Medlem
Jag tror polisen vet mer än vi har en aning om. I det här fallet är dom noggranna förmodligen och vill säkra alla bevis som går. Om dom är skyldiga blir det nog svårt att bortförklara sig och "gossen" lär nog avslöja både det ena och andra under press. Det är bara vad jag tror och det finns nog mycket material. Bara att föda 6 barn med olika tveksamma individer visar på stor förvirring. En psykopat av högsta rang är min diagnos på damen.
Citera
2016-08-17, 23:39
Medlem
valleros avatar
Citat:
Det betyder inte att dom har rätt, JM hade kunnat överklaga detta kanske t o m gjort då JM fick detta besked i Juli. Försäkringsbolaget kan inte bara skicka ett brev till JM och säga:

"vi tror du dränkt maken och utöver det förfalskat dennes namnunderskrift därav vägrar vi betala ut livsförsäkringen"
Vad är det du säger? Att försäkringsbolag inte får utreda misstankta fall? Att JM kunnat överklaga - vad har det med saken att göra? Och hur de nu formulerade sig så valde JM att inte överklaga. Vad säger det dig?
Citat:
En intern mordutredning ifrån IF väger inte tyngre än en nerlagd mordutredning ifrån polis..
En ej påbörjad polisutredning är inte något försäkringsbolaget behöver ta hänsyn till.
Citera
2016-08-17, 23:40
Medlem
Det som jag finner intressant är att polisen nu fått upp ögonen om den drunknande maken, är det hon som gjort allt detta lär hon blåsa dit fint
Citera
2016-08-17, 23:40
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag har inte heller sett att hon pekade ut dottern (JM). Jag tänker mig att om hon pekat ut JM så hade hon väl blivit hämtad, alternativt lyst, ja till och med anhållen i sin frånvaro omedelbart och misstänkt i en starkare grad än skäligen misstänkt. Nu dröjde det två veckor innan hon greps. Jag tillhör dem som tror att JM inte var på plats. Hon får andra personer att göra sådana här saker åt henne. Hon var troligen inte heller med vid misshandeln av de två killar som anklagat henne för att ha sexutnyttjat henne.
Skriver jag under på - modern kan sen ha berättat för polisen om dotterns asylantkontakter och på det sättet indirekt pekat ut J, som ju verkar ha agerat som värsta asylantvärstingsdrottning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in