2016-08-17, 23:10
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Den 18-årige mannen från Afghanistan kom som ensamkommande till Malmö den 13 december förra året

http://www.expressen.se/nyheter/han-ville-gifta-sig--for-att-fa-stanna-i-sverige/

INTRESSANT
18-åringen misstänks ha agerat i maskopi med den 41-åriga företagsledaren.
En bekant till 18-åringen berättar att paret pratat om att gifta sig för att han skulle få stanna i Sverige.
– Han var beroende av henne, säger personen.
Senast redigerad av Pandalina4 2016-08-17 kl. 23:12.
Citera
2016-08-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
De betalade ju inte ut försäkringen. Vad skulle de ha för intresse av att väcka enskilt åtal?

Den finns inte. Det är en trådsanning.
Ge dig nu och sluta visa hur korkad du är. Naturligtvis har försäkringsbolag intresse i att utreda en tvivelaktig livförsäkring och om ett eventuellt mord begåtts.

När det gäller om modern sagt att det var dottern så hörde jag det själv när Aftonbladets TV intervjuade advokaten.

När modern talat om att det var dottern blev hon friad från anklagelserna förmodligen.
Citera
2016-08-17, 23:12
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Du har inte sett filmen mao? Mamman är inte lättad utan beklämd över att dottern gripits. Ingenstans framgår det att modern pekat ut dottern!
Har du sjäIv sett filmen? I filmen sägs att modern ser positivt på att två personer är frihetsberövade samtidigt som hon är förtvivlad över att den ena personen är hennes dotter.
Citera
2016-08-17, 23:12
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Hur i herrans namn skulle ett försäkringsbolag kunna få fritt spelrum i en nerlagd förundersökning ?

Att en pensionerad polis uttalar sig till media om att denna drunkningsolycka är det mest underliga han varit med om i hela sin karriär är en sak men att IF skall få tillgång till allt utredningsmaterial i en nerlagd förundersökning är en helt annan femma. Att förundersökningen lades ner då brott inte gick att bevisas betyder säkert att delar av materialet inte kommit till bolagets kännedom då det bl a skyddas av OSL. Inte det enklaste att få tillgång till en nerlagd förundersökning i sin helhet. För den pensionerade polisen säger ju sig vänt på varje sten men utan resultat, IF å sin sida menar sig kommit fram till ett resultat....

Hade väl bara varit för försäkringsbolaget att väcka enskilt åtal om dom nu varit är 100 procent säkra på sin egen utredning, svårare än så hade det inte varit men tydligen valde försäkringsbolaget att inte väcka enskilt åtal. Så så pass säkra kände dom sig inte att ett enskilt åtal var en alernativ för med enskilt åtal kommer många ”juridiska risker” för bolaget och därtill är det oerhört kostsamt. Inget dom var beredda att riskera i alla fall inte hittills.

Försäkringsbolaget satte sig på tvären från start för enligt media beslutade sig försäkringsbolaget i Juli 2016 för att inte betala ut livsförsäkringen till JM, orsakerna har vi dock inte sett på papper. Såklart i rådande läge ser dom sin chans och lämnar nu istället in en överklagan med sitt (objektiva) utredningsmaterial. Känns mera som ett ställningstagande ifrån bolaget för själklart kommer polisen själva att se över utredningen igen i o m mordet på Göran då motiv verkar vara pudelns kärna i denna utredning om vi lyssnar till media.

Var finns Expressens artikel där Mamman sägs ha pekat ut dottern, hittar den inte.
Lång kommentar men det är inte det du skriver om som jag kommenterade. Vad jag omnämner är det faktum att If hindrades av polisen att då när olyckan skedde tala med de poliser som först kom till platsen - att vittnen inte hördes osv...leta upp artikeln så förstår du
Citera
2016-08-17, 23:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
De betalade ju inte ut försäkringen. Vad skulle de ha för intresse av att väcka enskilt åtal?

Den finns inte. Det är en trådsanning.

Ok, så om Expressen formulerar sig lite annorlunda så är deras version den sanna?

Har du någon förklaring till varför de snodde in JM och asylgossen?
Citera
2016-08-17, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Försäkrade till max – innan maken dog
Försäkringsbolagets teori: den mordmisstänkta 41-åriga kvinnan gjorde som familjemördaren Jonas Runnemark, 32, och tecknade en livförsäkring till maxbeloppet innan hennes man drunknade utanför sommarstugan.
Det handlar om drygt 2,5 miljoner kronor – som hon nyligen nekades.
– Hur ser det ut när man dränker en människa? På vilka sätt kan man dränka en människa utan att det uppstår skador, är frågor som chefsutredaren Anders Lindstrand, på försäkringsbolaget IF, tycker att polisen borde ställa sig.
http://www.expressen.se/nyheter/forsakrade-till-max--innan-maken-dog/

Då fick vi bekräftat det vi trodde att de separerat.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jamen vad fan gnäller du om då?

Modern har pekat ut JM och polis sätter span på henne, vad är det som är konstigt för dig?
Jag påpekade tidigare att det inte har stått någonstans i media att mamman pekat ut Johanna som GM. Att detta var en trådsanning. Däremot så har jag flera ggr tidigare skrivit att mammans vittnesmål förmodligen pekat ut J som delaktig. Capisce?
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Ge dig nu och sluta visa hur korkad du är. Naturligtvis har försäkringsbolag intresse i att utreda en tvivelaktig livförsäkring och om ett eventuellt mord begåtts.

När det gäller om modern sagt att det var dottern så hörde jag det själv när Aftonbladets TV intervjuade advokaten.

När modern talat om att det var dottern blev hon friad från anklagelserna förmodligen.

Och att polisen "friar" någon från ett brott så innebär det inte att försäkringsbolaget per automatik betalar ut på försäkringen.
Försäkringsbolaget gör sin egen utredning som underlag för sitt beslut.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Har du sjäIv sett filmen? I filmen sägs att modern ser positivt på att två personer är frihetsberövade samtidigt som hon är förtvivlad över att den ena personen är hennes dotter.

Så är det ju, klart att hon fått vetskap om vilka som är anhållna och hennes reaktion är helt naturlig.
Citera
2016-08-17, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Lång kommentar men det är inte det du skriver om som jag kommenterade. Vad jag omnämner är det faktum att If hindrades av polisen att då när olyckan skedde tala med de poliser som först kom till platsen - att vittnen inte hördes osv...leta upp artikeln så förstår du

Ja och det är det min långa kommentar tar upp. Försäkringsbolaget kan inte rusa in på station och förhöra utredande poliser hursomhelst. Självklart kan inte myndighetspersoner utala sig om ditten och datten i en intern utredning bedriven av ett försäkringsbolag. Riktigt så enkel är inte verkligheten,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silversurfers
Är tvärsäker på att jag hade kontakt med henne på happypancake för nåt år sen och hon vart ointressant bara efter nån rad, är inte ansiktsblind, men kan inte styrka det och vill inte fara med trådsanning, finns det någon med konto på hp som kan undersöka saken ? jag har inte varit aktiv där under det här året...

Har undersökt och gått igenom alla kvinnor 40-42år i Eskilstuna/Södermanslän och Stockholms län utan träff tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Sant, och vi skall inte glömma att grannar har bekräftat att två berusade personer på en moped har varit vid huset vid mordtillfället.
Var det inte tre personer? Men skit i samma, de personerna kanske inte har någonting med mordet att göra. Med tanke på att grannarna trodde att det handlade om rånmord eller något liknande utfört av utbölingar hade de kanske inte lagt märke till att även JMs bil hade synts i området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in