2016-08-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Lite sent för detta, du får skapa en tråd om Fifa 18.
Varför? Spelet har inte släppts än.
Citera
2016-08-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Varför? Spelet har inte släppts än.

Du tror inte det har varit under utveckling hur länge som helst?
Eller menar du att de ska börja "fixa passningarna" knappa månaden innan release?

Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
1. Köp inte packs för coins, köp bara packs om du känner för att spendera riktiga pengar på FIFA-points.
2. Köp inte "vanliga guldpack", utan de för 7.500. Premium. Det lönar sig.
3. Nej, vad DonLatino menar är att 80+ rateade spelare är värda minst 5.000 i början av spelet. Ungefär vad jag försökte förklara i mitt inlägg. Början av FIFA = skitspelare är dyra = lönsamt att köpa packs.

Finns ingen begränsning för hur många kort av en viss spelare som kan dyka upp.

1. Hur mycket riktiga pengar talar vi om? En hundring kan man ju lägga men mer känns idiotiskt.
2. Varför lönar det sig? Vad skiljer premium mot det andra guldpaketet?
3. Jaha då förstår jag.

Men om man köper ett guldpaket för 7500 coins och packar (i bästa fall) en 80+ spelare som man (i bästa fall) får omkring 5000 för... Det känns ju inte som en särskilt hållbar 'affärsidé'?
Att packa Pogba eller Aguero känns ju otroligt osannolikt med tanke på hur många skitspelare som finns.
Citera
2016-08-17, 22:54
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Förändringar/förbättringar jag vill se:

- Åtgärda passningarna som var värdelösa i Fifa 16, kunde gå så långt att man siktar åt höger så passade spelaren åt vänster.
- Samma sak när det gäller att byta spelare manuellt med spaken, helt plötsligt fungerar det inte att byta till den spelare man vill, man missar att sätta press/täcka ytan och motståndaren utnyttjar detta.
- Nerfa dribbling. Vilken idiot som helst kan springa sick sack genom försvaret eller åla sig vid hörnflaggan på kanterna.
-Boosta coin rewardsen i FUT. Spelar man matcher med bara en trupp, så går man back i coins pga utgifter på fitness kort osv.
-FUT Draft måste vara det mest sönderskriptade MODE:t någonsin i spelet. Ta bort skiten. Ena matchen vinner man med 5-1 och nästa förlorar man med 5-1, hel konstigt. Motståndaren gör mål på allt.
Tycker inte passarna varit värre i år än tidigare. Alltid varit lite sisådär. Samma gäller byte av spelare. Speciellt att det låser sig och man inte kan byta. Något jag gnällt på sedan jag bytte PES till FIFA 2010.

Tycker inte dom ska boosta myntbelöningen. Däremot borde dom fimpa fitness helt och hållet, så kan folk lägga allt på ett superlag istället och spara ihop till ett ännu bättre.
Citera
2016-08-17, 23:13
Medlem
Men herregud. Jag fattar väl att detta inte kommer implementeras i ett spel som släpps om en månad. Men man kan ju ändå diskutera förbättringar i tråden.
Citera
2016-08-17, 23:19
Medlem
quaresmas avatar
Citat:
Men herregud. Jag fattar väl att detta inte kommer implementeras i ett spel som släpps om en månad. Men man kan ju ändå diskutera förbättringar i tråden.
Det kan implementeras med uppdateringar...
Citera
2016-08-18, 00:07
Medlem
Citat:
Förändringar/förbättringar jag vill se:

- Åtgärda passningarna som var värdelösa i Fifa 16, kunde gå så långt att man siktar åt höger så passade spelaren åt vänster.
- Samma sak när det gäller att byta spelare manuellt med spaken, helt plötsligt fungerar det inte att byta till den spelare man vill, man missar att sätta press/täcka ytan och motståndaren utnyttjar detta.
- Nerfa dribbling. Vilken idiot som helst kan springa sick sack genom försvaret eller åla sig vid hörnflaggan på kanterna.
-Boosta coin rewardsen i FUT. Spelar man matcher med bara en trupp, så går man back i coins pga utgifter på fitness kort osv.
-FUT Draft måste vara det mest sönderskriptade MODE:t någonsin i spelet. Ta bort skiten. Ena matchen vinner man med 5-1 och nästa förlorar man med 5-1, hel konstigt. Motståndaren gör mål på allt.

Passningarna är de inget fel på. Kan man hantera det slår man inga felpass, kan man inte hantera det så blir det många felpass. Har aldrig varit lättare att skilja på bra och dåliga passningsspelare som på fifa 16
Citera
2016-08-18, 12:41
Medlem
Gregory.Houses avatar
Det verkar mycket mer lovande jämfört med FIFA 16.
Citera
2016-08-19, 00:31
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Det verkar mycket mer lovande jämfört med FIFA 16.
Ja med tanke på att det är en ny spelmotor.
Citera
2016-08-19, 04:55
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gs94
Passningarna är de inget fel på. Kan man hantera det slår man inga felpass, kan man inte hantera det så blir det många felpass. Har aldrig varit lättare att skilja på bra och dåliga passningsspelare som på fifa 16

Passningssystemet är det enorma fel på, även på andra delar av spelet. Slutade spela för ett tag sen då det helt enkelt inte var kul längre och för att skiten dränerade mitt tålamod och nerver helt. Det var inte alltför sällan man hade lust att kasta handkontrollen rakt på TVn med allt vad man hade och sen bryta CD-skivan i mitten. Det finns inget annat spel än fifa som jag kan bli så in i helvete arg på och som gör att blodtrycket skjuter i höjden. Tänkte lira ett par matcher efter det långa breaket och spelet påminde mig direkt om varför jag slutade. Bättre passningssystem, smartare AI så att spelarna slutar löpa i fel riktningar som idioter, att målvakten ska GE FAN i att stå flera meter bort från mållinjen och framförallt... ingen jävla handicap är ett måste.

Har lovat mig själv att inte köpa FIFA många gånger nu, ville inte köpa 15 men gjorde det ändå. Ville inte köpa 16, men gjorde det ändå. Men nu skulle jag då fan inte köpa 17 och hade inte ens förbokat som jag gjorde innan och så kommer de ut med att de byter spelmotor till frostbite... då blir man sugen på att testa.......
Senast redigerad av C0w 2016-08-19 kl. 04:59.
Citera
2016-08-20, 23:43
Medlem
R4hu7s avatar
Grafiken ser riktigt grym ut! Hoppas bara spelkänslan är lika bra som spelet ser ut
Några fler career mode lirare här inne? Vad tycker ni om att inte så mycket har förändrats, som t.ex. "simulera matcher" (fortfarande likadant, man man inte påverka något innan match eller i halvtid), spelar konversationer är samma, jag hade velat se att man kan svara spelarna som ber om mer speltid. Exempel trycker man på X så svarar man med "Jag hör dig men vi har inte plats för dig i truppen i denna match men nästa får du spela", eller fyrkant så svarar man med "Okej du kan få göra ett inhopp". Något sådant som lugnar en spelare och inte bara vill lämna klubben direkt hehe.

Har för mig att Fifa 11 eller 12 hade sponsorer man kunde välja, och beroende på vilken man vadel så fick man en summa pengar. Något sånt hade varit coolt att ha i Fifa 17.
Vad tycker ni de hade kunnat förbättra med Fifa 17?
Citera
2016-08-20, 23:55
Medlem
toalet031s avatar
Om någon här hittar en sida som har information om de officiella player raitings i fifa 17 dela gärna med er här!
Citera
2016-08-21, 16:08
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Grafiken ser riktigt grym ut! Hoppas bara spelkänslan är lika bra som spelet ser ut
Några fler career mode lirare här inne? Vad tycker ni om att inte så mycket har förändrats, som t.ex. "simulera matcher" (fortfarande likadant, man man inte påverka något innan match eller i halvtid), spelar konversationer är samma, jag hade velat se att man kan svara spelarna som ber om mer speltid. Exempel trycker man på X så svarar man med "Jag hör dig men vi har inte plats för dig i truppen i denna match men nästa får du spela", eller fyrkant så svarar man med "Okej du kan få göra ett inhopp". Något sådant som lugnar en spelare och inte bara vill lämna klubben direkt hehe.

Har för mig att Fifa 11 eller 12 hade sponsorer man kunde välja, och beroende på vilken man vadel så fick man en summa pengar. Något sånt hade varit coolt att ha i Fifa 17.
Vad tycker ni de hade kunnat förbättra med Fifa 17?

Jag kör enbart Karriär(ibland sammarbetssäsong med en vän).

Hoppas bara att det blir mycket nytt, och annat att göra.
Har egentligen inte några önskemål mer än att dom har utvecklat karriären så man inte varje år bara köper nya fifa och får de nya trupperna/lagställen.

Edit; kom på att jag gärna ser att de utvecklar karriären så att det blir mer realistiskt. Att alla storlag i första transferfönstret byter ut halva lagen. Oftast exempelvis Neymar/Ronaldo till psg. Verratti till Arsenal och Alaba till juve osv.

Att exempelvis man spelar PSG och Verratti vill hem pga hemlängtan, så tvångssäljs han till typ Arsenal, what??? :P
Senast redigerad av Imbaz 2016-08-21 kl. 16:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in