2016-08-16, 20:30
Medlem
papadees avatar
Undrar om ni kan hjälpa mig att lösa en liten familjesitation. Min äldste son hävdar att när man spelar ultimate team så kan man bara ha ett konto. Och lillebror får inte röra det. Därför måste vi köpa två spel. Stämmer det här, eller kan man ha olika konton?

Tack på förhand.
Citera
2016-08-16, 20:33
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papadee
Undrar om ni kan hjälpa mig att lösa en liten familjesitation. Min äldste son hävdar att när man spelar ultimate team så kan man bara ha ett konto. Och lillebror får inte röra det. Därför måste vi köpa två spel. Stämmer det här, eller kan man ha olika konton?

Tack på förhand.

http://forums.futhead.com/forums/fifa-16-ultimate-team/fut-discussion/103614-2-fut-accounts-1-ps4
Citera
2016-08-16, 21:57
Medlem
Weird.s avatar
https://twitter.com/EASPORTSFIFA

Kommit en hel del nyheter! FUT Ser lovande ut.. Dock så tror jag att pack-animationen kommer att vara tröttsam efter några gånger.
Citera
2016-08-17, 13:47
Medlem
Det här nya Squad Challenge lär ju strypa marknaden ordentligt. Enligt EA är tanken att fler kort ska komma till användning, till skillnad från nu då nästan alla kort i ens pack säljs direkt. På så sätt lär andrahandsmarknaden krympa.

Eller har jag tolkat det hela fel?
Citera
2016-08-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Jag brukade köpa paket i början, för då var alla +80 ratade spelare över 5000.

Med andra ord är det större chans att packa något bra om man köper paket, kanske första månaden av FUT?

För övrigt förstår jag inte hur folk tjänar in coins på spelare. På Fifa 15 var det bara att spamma servern och du kunde köpa spelare och tjäna 30-40.000 coins på några minuter. På 16 var det omöjligt, speciellt när servern sa ifrån efter för mycket spam.

Ett annat sätt att tjäna coins (sägs det, inte provat själv), är att köpa inform-spelare när de kommer ut, sitta på dem ett tag och sen sälja. Men vem fan har råd att köpa Ibra eller Reus inform-kort när man är relativt ny på FUT?
Citera
2016-08-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Med andra ord är det större chans att packa något bra om man köper paket, kanske första månaden av FUT?

För övrigt förstår jag inte hur folk tjänar in coins på spelare. På Fifa 15 var det bara att spamma servern och du kunde köpa spelare och tjäna 30-40.000 coins på några minuter. På 16 var det omöjligt, speciellt när servern sa ifrån efter för mycket spam.

Ett annat sätt att tjäna coins (sägs det, inte provat själv), är att köpa inform-spelare när de kommer ut, sitta på dem ett tag och sen sälja. Men vem fan har råd att köpa Ibra eller Reus inform-kort när man är relativt ny på FUT?

Spelarna är som dyrast de första veckorna. Det blir inte lättare att få bra kort per sé, men det kan räcka med att få en halvdan spelare, säg Tremoulinas, för att tjäna in 10.000 på ett pack. Två månader senare är han kanske värd 2.000. På så sätt är det bra att köpa packs tidigt; jag gör det första dagen.
Citera
2016-08-17, 17:38
Medlem
galeloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Det här nya Squad Challenge lär ju strypa marknaden ordentligt. Enligt EA är tanken att fler kort ska komma till användning, till skillnad från nu då nästan alla kort i ens pack säljs direkt. På så sätt lär andrahandsmarknaden krympa.

Eller har jag tolkat det hela fel?
Nja. Folk brukar discarda rätt mycket från packsen, och istället för att discarda så sparar du dem i klubben för att klara olika challenges. själv kommer jag nog inte röra detta så mycket. spelarna försvinner ju sen när du skickar in squaden.
Citera
2016-08-17, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Spelarna är som dyrast de första veckorna. Det blir inte lättare att få bra kort per sé, men det kan räcka med att få en halvdan spelare, säg Tremoulinas, för att tjäna in 10.000 på ett pack. Två månader senare är han kanske värd 2.000. På så sätt är det bra att köpa packs tidigt; jag gör det första dagen.

Tack för tipset.
Dock, alla jävla gånger jag har köpt och öppnat packs (nu pratar vi vanliga guldpacks minst 40 gånger), så har jag som bäst fått typ James Milner. Och alla gånger säger jag till mig själv: aldrig mer packs.
Jag tycker det är sån sjuk slöseri med coins.

Men ni menar alltså att antalet 80+ spelare är begränsade till omkring 5000 st?
Så hur många kort finns det för varje spelare som har 80+ rating?

Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Jag brukade köpa paket i början, för då var alla +80 ratade spelare över 5000.
Citera
2016-08-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Tack för tipset.
Dock, alla jävla gånger jag har köpt och öppnat packs (nu pratar vi vanliga guldpacks minst 40 gånger), så har jag som bäst fått typ James Milner. Och alla gånger säger jag till mig själv: aldrig mer packs.
Jag tycker det är sån sjuk slöseri med coins.

Men ni menar alltså att antalet 80+ spelare är begränsade till omkring 5000 st?
Så hur många kort finns det för varje spelare som har 80+ rating?

1. Köp inte packs för coins, köp bara packs om du känner för att spendera riktiga pengar på FIFA-points.
2. Köp inte "vanliga guldpack", utan de för 7.500. Premium. Det lönar sig.
3. Nej, vad DonLatino menar är att 80+ rateade spelare är värda minst 5.000 i början av spelet. Ungefär vad jag försökte förklara i mitt inlägg. Början av FIFA = skitspelare är dyra = lönsamt att köpa packs.

Finns ingen begränsning för hur många kort av en viss spelare som kan dyka upp.
Citera
2016-08-17, 18:50
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galelos
Nja. Folk brukar discarda rätt mycket från packsen, och istället för att discarda så sparar du dem i klubben för att klara olika challenges. själv kommer jag nog inte röra detta så mycket. spelarna försvinner ju sen när du skickar in squaden.
Försvinner men du får ju något bättre. Kan du byta in ett skitlag för ett trevligt UP-kort, så är det ju guld. Inte till en början kanske, då är väl coins attraktivt.

I övrigt hör väl FUT-snacket mer hemma i tråden för tillägget.
Citera
2016-08-17, 21:33
Medlem
Förändringar/förbättringar jag vill se:

- Åtgärda passningarna som var värdelösa i Fifa 16, kunde gå så långt att man siktar åt höger så passade spelaren åt vänster.
- Samma sak när det gäller att byta spelare manuellt med spaken, helt plötsligt fungerar det inte att byta till den spelare man vill, man missar att sätta press/täcka ytan och motståndaren utnyttjar detta.
- Nerfa dribbling. Vilken idiot som helst kan springa sick sack genom försvaret eller åla sig vid hörnflaggan på kanterna.
-Boosta coin rewardsen i FUT. Spelar man matcher med bara en trupp, så går man back i coins pga utgifter på fitness kort osv.
-FUT Draft måste vara det mest sönderskriptade MODE:t någonsin i spelet. Ta bort skiten. Ena matchen vinner man med 5-1 och nästa förlorar man med 5-1, hel konstigt. Motståndaren gör mål på allt.
Citera
2016-08-17, 21:34
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Förändringar/förbättringar jag vill se:

- Åtgärda passningarna som var värdelösa i Fifa 16, kunde gå så långt att man siktar åt höger så passade spelaren åt vänster.
- Samma sak när det gäller att byta spelare manuellt med spaken, helt plötsligt fungerar det inte att byta till den spelare man vill, man missar att sätta press/täcka ytan och motståndaren utnyttjar detta.
- Nerfa dribbling. Vilken idiot som helst kan springa sick sack genom försvaret eller åla sig vid hörnflaggan på kanterna.
-Boosta coin rewardsen i FUT. Spelar man matcher med bara en trupp, så går man back i coins pga utgifter på fitness kort osv.
-FUT Draft måste vara det mest sönderskriptade MODE:t någonsin i spelet. Ta bort skiten.
Lite sent för detta, du får skapa en tråd om Fifa 18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in