2016-08-17, 22:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jo, giltigt körkort kan han väl ha om han inte har varit i Sverige allt för länge?
Är det inte så att en nyinflyttad kan köra på sitt gamla körkort (utfärdat i hemlandet) under en begränsad period?
Men som ngn annan redan skrivit, en mördare kan väl köra utan körkort...

Men pojkstackaren är ju bara arton år, hur ska han kunna ha giltigt körkort?
Citera
2016-08-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Två av de försvunna är de två A*i - J*far och imr*n (*=a) - varav den ena här i tråden misstänkts för att vara den 25-åring som undersöktes med anledning av misshandeln av de två asylpojkarna. Bevis för detta tror jag saknas. Åklagaren påpekade även att det kunde vara någon annan än 25-åringen som var skyldig. Han har också sagts vara den som arbetade som tolk i assistanshärvan. Har letat dem. Alla personer med dessa namn på Hitta bor intressant nog i Stockholm. Misstänker den ena för att vara far till dotterns barn.
Det är samma person. Pappan till barnbarnet.
Citera
2016-08-17, 22:36
Medlem
MrLunkiss avatar
[quote=maxima05|58205945]
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
En del är soc.arbetare på vänlistan, känns tryggt😁🤔

Soc.arbetare?
Citera
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jo, giltigt körkort kan han väl ha om han inte har varit i Sverige allt för länge?
Är det inte så att en nyinflyttad kan köra på sitt gamla körkort (utfärdat i hemlandet) under en begränsad period?
Men som ngn annan redan skrivit, en mördare kan väl köra utan körkort...

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Är det så viktigt verkligen? Vem bryr sig? Snälla, släpp diskussionerna om körkortet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobo35
Flickorna Blomsterlund, är de JMs döttrar? Am*nda och Ju*ia

*=a och l

Har misstänkt detta men har ett barn för mycket på min lista. Är uppe på 7 men hon ska bara ha 6 och min kandidat att stryka är den äldsta J. Men det här med barnen är svårt för den oinvigde.
Vänligen rota inte för mycket i barnen onödigtvis. Fler behöver inte tas upp här.
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Sant, det blir ju lite tajt tidsmässigt!
Citera
2016-08-17, 22:37
Medlem
valleros avatar
Citat:
Då har du läst dåligt eller ännu värre inte förstått vad som skrivits.
Ok, ge oss en källa på att mamman pekar ut sin dotter som GM!
Och peka gärna ut var jag inte förstår vad som skrivs.
Citera
2016-08-17, 22:37
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ännu bättre om de ser lika ut, då blir ju hennes utpekande ännu tydligare, eller hur?

Ja, någonstans så måste jag ju hålla med dig iallafall. JM är gripen och det finns en anledning till det.. Något som styrker gripandet. Ett utpekande av GM, eventuellt.
Citera
2016-08-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Har inte läst länken än men AB:s TV påstod att JM får utbetalningar för livförsäkringen. Kan det finnas flera försäkringar eller dylikt?
Får inte barnen pengar månadsvis när en förälder går bort tex via facket?
barnpension
Citera
2016-08-17, 22:41
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Är det så viktigt verkligen? Vem bryr sig? Snälla, släpp diskussionerna om körkortet.
Om vi diskuterar den detaljen så kan du ju anta att saken är intressant för andra.
Tycker du att frågan är ointressant så är det ju bara att hoppa över inläggen och läsa vidare på nästa...fy satan vad jag ogillar när någon tycker sig veta vad som är relevant eller ej när debatten är igång.
Jag antar att ditt favoritprogram var "Vilse i pannkakan"?
Citera
2016-08-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Genom en namnteckning som inte ens har utgjort ett försök att härma Ak*:s namnteckning bidrar jag med som hypotes.

SKL som det hette tidigare erbjöd analys av handstilar även till privatpersoner. Jag känner själv till ett fall där några personer misstänkte en person för att skicka anonyma brev avseende en annans otrohet. Det fanns en billig variant och en mer ingående dyrare variant. (de beställde den billigare och fick ett nekande svar och valde att inte betala den dyrare utan valde att anklaga den utpekade ändå.
Som självklart visade sig vara helt oskyldig! )
Citera
2016-08-17, 22:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Ja, någonstans så läste jag ju hålla med dig iallafall. JM är gripen och det finns en anledning till det.. Något som styrker gripandet.

Klart det finns en anledning till att JM och lilla asylgossen är inplockade, visserligen tror jag inte så djävla mycket på våra rättsvårdande myndigheters kompetens men inte ens de plockar in folk på måfå speciellt inte i ett sådant här case, modern har kunnat peka ut antingen honom eller sin dotter.

Jag tror efter vad målsägarbiträdet sagt att det är dotter som är utpekad och i och med att de vet vad hon är kapabel till så fortgår skyddet för modern.

Hon kan ju ha fler afghaner som kan avsluta vad asylgossen misslyckades med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in