2016-08-17, 19:00
Medlem
0rvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forum202

Äldre artikel där det stod om en 25-åring som varit misstänkt men släppts. Är det han som ska förhöras igen kanske?

http://ekuriren.se/kundservice/loggain?location=http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4219037-aklagaren-25-aringen-inte-langre-misstankt
Högst troligt.
Citera
2016-08-17, 19:01
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Det här klippt från din länk är ju helt otroligt - någon i tråden menade att JM haft ett förhållande med en polis i Eskilstuna!! Man kan verkligen ställa sig frågan om han hade ett finger med i spelet då IF inte fick fritt spelrum i sina undersökningar -

Konspirationstorier
Generellt sett är jag skeptisk till konspirationsteorier, men med tanke
på hur bra J*hanna har klarat sig hittills undan vad som troligen varit
mord, försäkringsbedrägeri, sexuellt utnyttjande av person i beroende-
ställning och kanske mer, så kan man ju så här i efterhand undra hur
det gått till.

Charmerande och manipulativ...
Min första tanke har varit att det varit charmen i kombination med en
ovanlig manipulativ förmåga som varit hemligheten.

Kontakter inom polisen?
Ska man lägga till att det varit kontakter inom polisen inblandade?
Börjar det inte bli dags för Flashback att avslöja vem polisen är?

Citera
2016-08-17, 19:02
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Det här klippt från din länk är ju helt otroligt - någon i tråden menade att JM haft ett förhållande med en polis i Eskilstuna!! Man kan verkligen ställa sig frågan om han hade ett finger med i spelet då IF inte fick fritt spelrum i sina undersökningar -

Tack för infon, detta bara växer, man bör knappt vara konspiratorisk för att
börja misstänka både det ena och andra.

"– Jag minns att de hittade honom vid bryggan, fast båten låg långt ute på sjön. Man sa att han hade varit ute under kvällen. Vi var också på sjön vid den tiden men såg honom aldrig. Det var lite konstigt, säger en boende i området som vill vara anonyma.

Förhörde polisen er?

– Nej, det var aldrig någon som frågade något."
Citera
Medlem
Xeliouss avatar
Livstids fängelse minst får vi hoppas på för båda. Solklart fall. Tyvärr är väl afghanen analfabet och inte har skrivit eller läst avslöjande SMS från den 41-åriga subban. Kanske har polisen haft vett att fixa ordentligt med avlyssning. Lås in dom och kasta bort nyckeln.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mannen kan ju ha ramlat i vattnet i samband med att han lossade förtöjningen, båten driver ut på sjön, mannen drunknar vid båtplatsen, ingen omöjlighet, dock besvärande för JM att hon dröjde med att anmäla honom saknad och ligger henne såklart till last i det aktuella fallet, inblandad i två tidigare polisärenden, kan knappast vara en slump att hon en tredje gång är föremål för polisens intresse.
Jo det är sant att båten kan ha drivit iväg men att JM ändrar sina uppgifter inför polisen är mycket misstänkt. Gubben hennes hittad endast på en meters vattendjup är också märkligt - kan ha drivit in eller så är hennes påstående om en överdos sant.
Citera
2016-08-17, 19:04
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mannen kan ju ha ramlat i vattnet i samband med att han lossade förtöjningen, båten driver ut på sjön, mannen drunknar vid båtplatsen, ingen omöjlighet, dock besvärande för JM att hon dröjde med att anmäla honom saknad och ligger henne såklart till last i det aktuella fallet, inblandad i två tidigare polisärenden, kan knappast vara en slump att hon en tredje gång är föremål för polisens intresse.

Glöm inte bort att J*hanna väntat minst 12 timmar innan hon anmäler
honom som saknad.
Hon ger också motstridiga uppgifter till de poliser som utreder.
Hon har tecknat en livförsäkring på mannen med sig själv som
förmånstagare.
Slump?
Jag tror inte det...

Citera
2016-08-17, 19:10
Medlem
Flickorna Blomsterlund, är de JMs döttrar? Am*nda och Ju*ia

*=a och l
Citera
2016-08-17, 19:11
Medlem
nobbenss avatar
Förresten den överdosen kan ju ha delats ut av JM utan att mannen hennes var medveten om det och sen stupade i vattnet vid bryggan - var han knarkare?
Citera
2016-08-17, 19:11
Medlem
En liten notis, har uppmärksammat att JM förlorat vänner på sin facebook, var från strax över 200 vänner och nu är det 194 st vänner kvar.
Citera
2016-08-17, 19:13
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Förresten den överdosen kan ju ha delats ut av JM utan att mannen hennes var medveten om det och sen stupade i vattnet vid bryggan

Det är just därför jag utryckt intresse för den toxikologiska
undersökning som gjordes av offret i samband med obduktionen.

Jag förutsätter att det gjordes en sådan undersökning.

Om det inte gjordes är det IMO, minst sagt amatörmässigt.

Citera
2016-08-17, 19:15
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det är just därför jag utryckt intresse för den toxikologiska
undersökning som gjordes av offret i samband med obduktionen.

Jag förutsätter att det gjordes en sådan undersökning.

Om det inte gjordes är det IMO, minst sagt amatörmässigt.

Tja det lyftes ju på alla stenar....men tittade man sen också under dem...?
Citera
2016-08-17, 19:24
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
En liten notis, har uppmärksammat att JM förlorat vänner på sin facebook, var från strax över 200 vänner och nu är det 194 st vänner kvar.

Wow, hela fyra pers som dragit sig ur vänskapen på fejjan. Man hade kunnat tro att det snarare skulle ha varit endast fyra som var kvar...

Men det är väl bara slödder till vänner som Cruella deVil har
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in