2016-08-17, 08:27
Medlem
LiberalDemokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Det känns oerhört tillfredsställande att höra. Inte ens moderaterna vet idag hur dom ska förhålla sej till honom.

Borg tror jag däremot kommer för evigt ha en särskild plats i den moderata historieskrivningen.

Ett föredrag med Filippa som vände ut och in på privatpersonen Fredrik skulle nog intressera många psykloger, terapeuter och läkare.

Fredrik drog in 10 miljoner förra året i sitt företag, där han bl.a. håller föredrag och ger ut böcker. Han är alltså en extremt uppskattad och eftersökt person. Han har också flera absoluta toppuppdrag internationellt. Inte så konstigt eftersom han är moderaternas mest framgångsrika partiledare någonsin, och dessutom den bäste statsminister det här landet någonsin har haft!

Vi i partiet är förbaskat stolta över dig Fredrik och du är fortsatt ett stort föredöme!
Citera
2016-08-17, 11:31
Medlem
Fredriks Rheinfeldts och Moderaternas uppgörelse med Miljöpartiet ang invandringen och asylpolitiken.
Har haft en oerhört stor betydelse för landets utveckling och Stabilitet.
Citera
2016-08-17, 21:53
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalDemokrati
Fredrik drog in 10 miljoner förra året i sitt företag, där han bl.a. håller föredrag och ger ut böcker. Han är alltså en extremt uppskattad och eftersökt person. Han har också flera absoluta toppuppdrag internationellt. Inte så konstigt eftersom han är moderaternas mest framgångsrika partiledare någonsin, och dessutom den bäste statsminister det här landet någonsin har haft!

Vi i partiet är förbaskat stolta över dig Fredrik och du är fortsatt ett stort föredöme!

Det bör Ni verkligen vara. Reinfeldt har visat oss borgerliga väljare att vi aldrig skall rösta på Alliansen igen, ty då får vi Miljökoftorna på köpet, blir av med värnplikten, får ännu mer massinvandring och därtill homoäktenskap. Detta kommer Moderaterna inte att hämta sig från på decennier.

Men Du kan väl vara snäll att förklara varför arbetslinjens främste banérförare är så angelägen att göra sitt bästa för bidragslinjen.
http://www.expressen.se/dinapengar/reinfeldt-far-ut-full-fallskarm--156-000/
Citera
2016-08-17, 22:17
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Skulle inte tro det, stoltheten gäller tydligen inte fotfolket. Gå in på Moderaternas facebooksida. Enorma mängder moderater (före detta Moderater) som varje dag uttrycker sin ilska över partiets alla svek och fiaskon 2006-2014. Mest förbannad verkar de moderata gräsrötterna vara på Fredrik Reinfeldt. Hatet mot honom är svavelosande. Rolig läsning.
Citera
2016-08-18, 09:30
Medlem
LiberalDemokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Skulle inte tro det, stoltheten gäller tydligen inte fotfolket. Gå in på Moderaternas facebooksida. Enorma mängder moderater (före detta Moderater) som varje dag uttrycker sin ilska över partiets alla svek och fiaskon 2006-2014. Mest förbannad verkar de moderata gräsrötterna vara på Fredrik Reinfeldt. Hatet mot honom är svavelosande. Rolig läsning.

Och hur vet du att dessa är moderater? Det enda jag såg när jag gick in på vår facebook var ett gäng sverigedemokrater som sprider rasistiska myter i kommentarerna. Inte okej!

Jag är aktiv i partiet så jag har kanske liiiite mer insyn än du har när det gäller synen på Fredrik inom partiet. Glöm inte att Anna tidigare var en av Fredriks absolut närmsta medarbetare. Tror du inte att de fortsatt har kontakt och är vänner?
Citera
2016-08-18, 09:33
Medlem
LiberalDemokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det bör Ni verkligen vara. Reinfeldt har visat oss borgerliga väljare att vi aldrig skall rösta på Alliansen igen, ty då får vi Miljökoftorna på köpet, blir av med värnplikten, får ännu mer massinvandring och därtill homoäktenskap. Detta kommer Moderaterna inte att hämta sig från på decennier.

Men Du kan väl vara snäll att förklara varför arbetslinjens främste banérförare är så angelägen att göra sitt bästa för bidragslinjen.
http://www.expressen.se/dinapengar/reinfeldt-far-ut-full-fallskarm--156-000/

Skitsnack. Vad han visade var att det finns en stark och bred folklig efterfrågan på liberal politik i Sverige. Vi vann två val genom att stå upp för liberala kärnvärden som t.ex. fri rörlighet, generös flyktingpolitik, de mänskliga rättigheterna och allas lika värde! Det kommer vi att fortsätta göra och därför kommer moderaterna att vinna nästa val!

Fredrik får den ersättning han har rätt till. Han har styrt ett land.
Citera
2016-08-18, 09:40
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Skitsnack. Vad han visade var att det finns en stark och bred folklig efterfrågan på liberal politik i Sverige. Vi vann två val genom att stå upp för liberala kärnvärden som t.ex. fri rörlighet, generös flyktingpolitik, de mänskliga rättigheterna och allas lika värde! Det kommer vi att fortsätta göra och därför kommer moderaterna att vinna nästa val!

Det är ju det jag säger! Allt det där har skadat Sverige in i märgen och de konservativa väljarna över M allt mer. Kvar blir lättsinniga liberaler som saknar förståelse för vad som bygger och vidmakthåller ett samhälle. Att tydliggöra detta kan ha varit Reinfeldts största insats.

Citat:

Tycker Du inte som liberal att det är ett tydligt tecken på misslyckande att en man som styrt ett land därefter lever på bidrag, som hans regeringskollega Borg klarar sig utmärkt utan? Är inte det att manifestera bidragslinjen framför arbetslinjen?
Citera
2016-08-18, 09:42
Avslutad
Citat:

Klart att han har rätt att ta ut enorma inkomster via bolaget så han kan fortsätta få bidrag. Det är totalt moraliskt förkastligt dock i synnerhet från en man som klagar på bidragstagare.

Den strategi Reinfelt vann val på har väljarna börjat se effekterna av ordentligt på sistone. Den fria rörligheten och öppna gränser för livstidsförsöjning för lågutbildade har först nu hunnit tära ordentligt på finanserna. Varför tror du M har lagt om strategi fullständigt i den här frågan om den var så framgångsrik? Om Reinfeldt hade fått stå och fortsätta med samma politik hade M fått 10% i nästa väl. Så mycket står folk upp för dina "liberala värderingar" i invandringsfrågan när det väl kommer till kritan.
Citera
2016-08-18, 09:49
Avslutad
Vid nästa val är det som att rösta på pest eller kolera, första gången jag förmodligen lägger en blankröst då jag har noll förtroende för dagens politiker, maktens män har sedan länge slutat att lyssna på folket.
Citera
2016-08-18, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anusiktet
Tålamodskriteriet utvidgas nu till att omfatta inte bara kostnader utan även bostadsmarknaden.

Det är väl alldeles utmärkt. Det är en triumf för demokratin när väljarna faktiskt får det samhälle de har röstat för.

Reinfeldt gick ut och uppmanade svenskarna att öppna sina hjärtan och i Stockholm var väljarna extra goda och gav partier som Mp och FI rekordnoteringar.

FI fick till och med fler röster än SD i Stockholms kommun (jag kan nästan höra ekot från när Stockholmarna skanderar "Inga rasister på våra gator!")

http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/rvalkrets/01/index.html

93,3% av Stockholmarna stödjer den förda politiken och således är nästan alla Stockholmare överlyckliga över att de får "ta ansvar" för "utmaningarna" som de röstade för.
Citera
2016-08-18, 09:53
Medlem
Citat:
Och hur vet du att dessa är moderater? Det enda jag såg när jag gick in på vår facebook var ett gäng sverigedemokrater som sprider rasistiska myter i kommentarerna. Inte okej!

Jag är aktiv i partiet så jag har kanske liiiite mer insyn än du har när det gäller synen på Fredrik inom partiet. Glöm inte att Anna tidigare var en av Fredriks absolut närmsta medarbetare. Tror du inte att de fortsatt har kontakt och är vänner?

När det kommer till beslut som går till sin spets, Alltså när man vet om vad som kommer ske och vilka konsekvenser sina beslut kommer bli, och trots vetenskapen av dessa försämringar så gör man lagändringar och genomför dessa beslut, så som Reinfeldt och Borg har gjort för Sverige borde generera livstids fängelse eller landsförvisas för högförräderi.

Jag skulle kanske kunna förlåta exempelvis sån som du eftersom du är förd bakom ljuset eller blev förd bakom ljuset, fast nu när fakta kommer fram gång på gång och du försvarar galenskapen som för övrigt även dagens regeringen har den dåliga smaken att fortsätta med. det övergår mitt förstånd?

Att du inte skäms som är en del av de försämringar du och dina gelikar har orsakat för det svenska folket.
Citera
2016-08-18, 11:20
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Vid nästa val är det som att rösta på pest eller kolera, första gången jag förmodligen lägger en blankröst då jag har noll förtroende för dagens politiker, maktens män har sedan länge slutat att lyssna på folket.

Icke, det finns ett parti som lyssnar på folket och alltid har gjort, ett parti som vill ha mer folkomröstningar, som vill lämna EU för ökat självbestämmande och som lyssnar in folkets åsikter i andra frågor - tex fördelningen av föräldradagar, tiggeriet och massinvandringen för att ge några exempel.

Men visst, rösta blankt du men ha då i åtanke att en även en blank röst är en röst för fortsatt demokratur/mediekrati/diktatur, anarkistiskt blattekaos och ett land i otrygghet & fattigdom.

En ansvarsfull svensk röstar aktivt på SD, det finns inga andra alternativ för den normalbegåvade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in