2015-06-30, 22:55
Medlem
Sixts avatar
Den nuvarande partisekreteraren Tobias Tobé verkar inte heller hålla med Reinfeldt längre. Någonting riktigt konkret har vi inte sett ännu men det är helt klart att några öppna hjärtan kommer man inte gå till val på nästa gång.

Citat:
Enligt Tobé handlar det om att göra klart för väljarna att Moderaterna har lämnat den gamla integrations- och migrationspolitiken bakom sig.

http://www.di.se/artiklar/2015/6/30/sa-ska-m-locka-tillbaka-sd-valjare/
Citera
2015-07-01, 00:40
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Den nuvarande partisekreteraren Tobias Tobé verkar inte heller hålla med Reinfeldt längre. Någonting riktigt konkret har vi inte sett ännu men det är helt klart att några öppna hjärtan kommer man inte gå till val på nästa gång.

http://www.di.se/artiklar/2015/6/30/sa-ska-m-locka-tillbaka-sd-valjare/

Blir SD större än M så blir den psykologiska effekten enorm. Moderaternas agerande har nog till stor del berott på en sorts kaxighet. De har ju, och är, i samma storleksklass som S och kunnat ge sig själv epitetet "största arbetarpartiet" mm. Och har kunnat uppträda arrogant.

Men nu tränger sig verkligheten på, och de förstår att de bara är en partiledardebatt från att åka ned till tredje plats. Nu vaktar de sin tunga.
Citera
2015-07-01, 06:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Blir SD större än M så blir den psykologiska effekten enorm. Moderaternas agerande har nog till stor del berott på en sorts kaxighet. De har ju, och är, i samma storleksklass som S och kunnat ge sig själv epitetet "största arbetarpartiet" mm. Och har kunnat uppträda arrogant.

Men nu tränger sig verkligheten på, och de förstår att de bara är en partiledardebatt från att åka ned till tredje plats. Nu vaktar de sin tunga.

Ja det är härligt att se att muren mot demokratin spricker sönder. Trots DÖ som skulle ge politikerna möjlighet att strunta i folkviljan så inser de nu att det inte fungerade.
Citera
2015-07-01, 09:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye

Som du skriver, M vill rädda väljarstöd, skulle det innebära att börja svinga Sovjetfanan eller IS flaggan så skulle de inte tveka, sjuklövern saknar inre kompass.
SD har en sådan ännu så länge, därför växer man.
Citera
2016-02-18, 15:35
Medlem
Sixts avatar
När man ser på Freddes tal såhär nästan två år efteråt känner man sig ganska obekväm. Han insåg fullt och klart vad det var som väntade Sverige, och hans enda uppmaning var att svenska folket skulle ha tålamod. Nu håller Sverige på att krackelera på grund av Reinfeldts politik, och pengarna är slut precis som han sa. Det finns inte utrymme för någonting eftersom Sverige ska försörja hundratusentals oanställbara invandrare som kommer leva på bidrag resten av livet.

https://www.youtube.com/watch?v=PsAUDshNMmE
Citera
2016-02-18, 18:56
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
När man ser på Freddes tal såhär nästan två år efteråt känner man sig ganska obekväm. Han insåg fullt och klart vad det var som väntade Sverige, och hans enda uppmaning var att svenska folket skulle ha tålamod. Nu håller Sverige på att krackelera på grund av Reinfeldts politik, och pengarna är slut precis som han sa. Det finns inte utrymme för någonting eftersom Sverige ska försörja hundratusentals oanställbara invandrare som kommer leva på bidrag resten av livet.

Men det skiter ju Fredde i. Han lever gott på att åka runt och kränga föreläsningar till det facila priset av 100 lök/stycket. Han har säkert fortfarande inkomstgaranti från riksdagen också, den fan.

Fan vad jag avskyr karln.
Citera
2016-02-18, 20:19
Medlem
Citat:

Ja läskigt och ödesmättat. Karln och regeringen visste precis vad som väntade. Och han ber om öppna hjärtan, det är allt. Ingen beredskap för att säkra gränserna, inget annat statement hur samhällskontraktet ska kunna bevaras. Det är så jävla kriminellt att det inte finns ord.
Citera
2016-02-18, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Men det skiter ju Fredde i. Han lever gott på att åka runt och kränga föreläsningar till det facila priset av 100 lök/stycket. Han har säkert fortfarande inkomstgaranti från riksdagen också, den fan.

Fan vad jag avskyr karln.
Jag har sett hans namn i mejlboxen som talare på några obskyra (i mina ögon) företagarevenemang. Jag får faktiskt intrycket att han inte är speciellt efterfrågad. Kändes ändå bra att genast skicka reklamen för dessa betalevenemang direkt till skräpkorgen utan vidare reflektioner.
Citera
2016-02-19, 03:49
Medlem
Jagviosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag har sett hans namn i mejlboxen som talare på några obskyra (i mina ögon) företagarevenemang. Jag får faktiskt intrycket att han inte är speciellt efterfrågad. Kändes ändå bra att genast skicka reklamen för dessa betalevenemang direkt till skräpkorgen utan vidare reflektioner.

Han sökte internationella jobb i ett år och det enda han fick var att bevaka gruvor...

Det säger en hel del om omvärldens betyg på Fredrik Reinfeldts tid som statsminister.
Citera
2016-03-12, 08:28
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvioss
Han sökte internationella jobb i ett år och det enda han fick var att bevaka gruvor...

Det säger en hel del om omvärldens betyg på Fredrik Reinfeldts tid som statsminister.

Det känns oerhört tillfredsställande att höra. Inte ens moderaterna vet idag hur dom ska förhålla sej till honom.

Borg tror jag däremot kommer för evigt ha en särskild plats i den moderata historieskrivningen.

Ett föredrag med Filippa som vände ut och in på privatpersonen Fredrik skulle nog intressera många psykloger, terapeuter och läkare.
Citera
2016-03-12, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Det känns oerhört tillfredsställande att höra. Inte ens moderaterna vet idag hur dom ska förhålla sej till honom.

Borg tror jag däremot kommer för evigt ha en särskild plats i den moderata historieskrivningen.

Ett föredrag med Filippa som vände ut och in på privatpersonen Fredrik skulle nog intressera många psykloger, terapeuter och läkare.
Man kan faktiskt ställa sig frågan vem som är värsta kålsuparen av dessa två. Borg, den gamla anarkoliberalen, har kommit alldeles för lätt undan.
Citera
2016-08-17, 07:55
Medlem
Anusiktets avatar
Tålamodskriteriet utvidgas nu till att omfatta inte bara kostnader utan även bostadsmarknaden.
Citat:
konstaterar att det just nu måste till "en stor portion förståelse" från stockholmarna för bostadsbehovet för de nyanlända.

http://www.svd.se/stockholm-undviker-kop-av-boratter-for-nyanlanda/om/flyktingarna-och-bostadsbristen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in