Det där var ju intressant. Dels så vet vi nu att BO låg och sov (vilket utesluter urspårat gräl m.m.) samt att det rör sig om en(1) GM.
Man undrar hur mamman initialt kunde misstänkas om de båda blivit attackerade i sängen? Stärker min fundering om att mamman som MGM var ett villospår.
Har följt tråden från början,och vill minnas att en misstänkt för misshandeln av de afghanska pojkarna var i 25 årsåldern?Julia,JMs dotter är sambo med en kile som är 25år,tror att han varit med om misshandeln,och kanske även de grövre brotten.
Mor/dotter verkar ha en nära kontakt med många gemensamma afghanska vänner.Värt att notera är att många av deras utländska vänner har flera konton på fb,och har andra namn än vad de heter på riktigt.
18åringen t ex har lagt till ett e i slutet på sitt namn,han är skriven hos ett medelålders par i Falun,även en annan flyktingpojk är skriven där,bidragsbedrägeri kanske?
Vore intressant att höra deras vittnesmål om vad gossen haft för sig den senaste tiden,om han ens bott där.
Har även sett att Lotta *sberg som Johanna hade verksamheten ihop med,är vän med många av "flyktingarna",driver de fortfarande företag ihop?
Är nog bara toppen på ett isberg det här,när Johanna och alla runt henne kommer att hårdgranskas.
Tyvärr hittar jag inte bilden nu men helt sjukt, de är ju utan tvekan minst runt 30, gissar på 40 år. Och myndigheterna bara låter sig bli rövknullade. Äckligt.
Tyvärr hittar jag inte bilden nu men helt sjukt, de är ju utan tvekan minst runt 30, gissar på 40 år. Och myndigheterna bara låter sig bli rövknullade. Äckligt.
Bilden fanns nog i inlägget som citerade nordfront men som du skriver man måste varas gravt synskadad för att kunna tolka deras ålder som minderåriga.
Var nånstans står det att de är ensamkommande? De kan väl vara vanliga asylanter?
Då hade väl Sverige skickat tillbaka honom till det andra eu landet? Han kan väl inte bara komma in i ett eu land och ta körkort bara så där utan papper och id handlingar. Han borde väl då ha sökt asyl där han tagit körkortet?
Dessutom är väl teorin ganska tuff i Sverige (även om de gjort den betydligt lättare), samt det tar väl tid att lära sig köra bil. Får asylanter gratis körkort innan PUT?
Absolut terion är tuff. Det finns flertalet fall där vi haft öppna gränser och många tidigare vistats i annat EU land. Ingen kollade upp på migrationsverket. Men ja kanske mer troligt under annat namn i så fall, vilket även det är vanligt förekommande. Point noted
Senast redigerad av Pandalina4 2016-08-17 kl. 21:49.
Under natten vid en sommarstuga i närheten av Arboga, intill hjälmaren, hittas en man död och en kvinna svårt skadad.
Det visar sig vara man och hustru, hustrun lyckas själv trots skador larma polisen vid klockan 23.12 på onsdagskvällen. Ambulans och polis åker till huset som ligger "isolerat i en skogsdunge, skyddat från insyn."
BO
Man Gö*an Mö**er funnen död och *=r och ll
kvinnan A** Christi*a Möller skadad. *nnn
Snabbt förekommer även uppgifter om att Paret tillsammans med en annan dotter Ul**** har haft ett företag, vilket är mycket snabbväxande, pearls for girls vilket sedan tidigare har avyttrats. Det bedöms att Gö*an är god för flertalet miljoner.http://ekuriren.se/nyheter/1.42982-duktiga-foretagare-prisade (A*n Chr*stina, även kallad Anki, står just nu som VD)
Istället riktar media, med hjälp av källor inom polisen sökarljuset mot en kvinna, som beskrivs som en "41-årig företagare, med anknytning till familjen", vilket i senare beskrivningar ändras till anhörig.
Via pm framkommer snabbt uppgifter om att den kända företagaren är JM, som även tidigare figurerat i en känd brottsutredning.
JM är även det mördade parets dotter.
Mediaspekulationerna av JM har lidit av en viss brist på kvalitet, gällande källor, varav utpekningen av JM bör ses i detta ljus, tills hennes gripande skedde.
Denna tråden i sig är en riktig härva och brottsutredningen gick ej till åtal, främst för att de flyktingpojkar det handlar om är ensamkommande barn och ensamkommande barn är ej barn i reell mening, utan vuxna. I denna tråd visar JM upp egenskaper som är (bevisat)mindre smickrande, genom att försöka skylla ifrån sig och (obevisat) eventuellt även hota och skicka folk på de figurerande pojkarna i tidningens artikelserie. Tråden är läsbar då den innehåller mycket uppgifter.
2016-08-12
Via ett pressmeddelande rapporterar polisen att det inte finns någon misstänkt eller gripen
Det framkommer att en drunkningsolycka ägde rum i samma stuga vid hjälmaren, ett år tidigare 2015-08-07 till 2015-08-08 där en man skulle gett sig i ut i båt mellan 20.00 och 21.00 på kvällen den sjunde, men larmet om att han var försvunnen kom först klockan 08.55 8:e Augusti.
Då drunkningsolyckan skedde var JM närvarande och behagade inte larma polis förrän 12-13 timmar efteråt. JM uppges enligt kvällspressens källor varit där med Ak* såväl på kvällen innan såsom morgonen efteråt. Ak* uppges ha hittats nära sommarstugan på en meters djup.
En förundersökning om misstänkt brott startas, men läggs ner i brist på bevis. Efter överklagan av försäkringsbolag återupptas förundersökningen 2016-08-XX
Försäkringsbolaget vägrade så sent som i juni 2016 att betala ut pengar. Försäkringen uppges inte vara tecknad av den avlidne Ak*
Då var även JM i sommarstugan tillsammans med 2 stycken minderåriga barn. (Det uppges nu att det är JM:s och Ak*:s gemensamma barn, tvillingar, men absoluta källor saknas ännu.)
Runt årsskiftet 2014-2015 beslutade emellertid paret att gifta sig. Därefter tecknades en livförsäkring för maken med den 41-åriga kvinnan som förmånstagare.
Den avlidne är Aki Olavi P**sil*, * = o, * = ö, * = a
Mordet 2016-08-03 skedde den 3:e augusti, vilket var samma dag som Aki fyllde år.
Tidigare sammanfattning av lasternassumma:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Denna summering kan visa sig ha allt eller lite med mordet 2016-08-03 att göra.
Summering (2016-08-14)
2015-06-xx, J*hanna M*ller och hennes dåvarande sambo, Aki Olavi P**sil* (*=a)
säljer en villa i Eskilstuna.
2015-08-08, 8:55 – SOS larm får en anmälan om att en man är försvunnen,
vid Granliden, vid Hjälmaren.
Strax före 10.00 påträffas mannen avliden i vattnet.
Den avlidne är Aki Olavi P**sil*, * = a
Han är sambo med J*hanna M*ller. http://bblat.se/nyheter/arboga/1.310...-vid-hjalmaren
2015-xx-xx, J*hanna registrerar företaget Pangelius familjehemsvård AB
2016-03-30, GP skriver om missnöjet med Pangelius/Pangea och hur företaget
fakturerat kommunerna runt 80 000:- per barn och månad, varav ca 23 000:-
gått till familjehemmen som tagit hand om barnen. 57 000:- per månad och
barn går till företaget som placerar barnen. J*hanna har blivit flyktingbaronessa. http://www.gp.se/nyheter/göteborg/fa...brister-1.7432
2016-08-04, Kvinnan (Chr*stina) anhålls, och tilldelas offentlig försvarare.
2016-08-05, Kvinnan (Chr*stina) släpps. Senare avförs hon som misstänkt.
Fel eller kompletteringar
Om någon kan komplettera med datum eller andra uppgifter ska
jag gärna uppdatera sammanställningen.
Jag har valt enstaka länkar, men om de flesta händelser som jag refererat
till finns det betydligt mer som skrivits i media.
Ang "drunkningsolyckan":
Kort efter giftermålet tecknades en livförsäkring – som skulle ge kvinnan 2,5 miljoner kronor om maken dog.
Sju månader senare avled mannen i en mystisk drunkningsolycka.
Försäkringsbolaget anade oråd
Paret gifte sig i december 2014. I början av 2015 tecknade någon en livförsäkring hos försäkringsbolaget If på mannen, utan hans vetskap. Förmånstagare var den 41-åriga kvinnan"
Konspirationstorier
Generellt sett är jag skeptisk till konspirationsteorier, men med tanke
på hur bra J*hanna har klarat sig hittills undan vad som troligen varit
mord, försäkringsbedrägeri, sexuellt utnyttjande av person i beroende-
ställning och kanske mer, så kan man ju så här i efterhand undra hur
det gått till.
Charmerande och manipulativ...
Min första tanke har varit att det varit charmen i kombination med en
ovanlig manipulativ förmåga som varit hemligheten.
Kontakter inom polisen?
Ska man lägga till att det varit kontakter inom polisen inblandade?
Börjar det inte bli dags för Flashback att avslöja vem polisen är?
–
Dom två mordfallen hanteras av Västerås polisen.
Flyktingövergreppen av Eskilstuna så i det fallet kan man fundera lite över polismannen.
Men som sagt det var ett antal år sedan. Om jag minns rätt samtidigt som när han stälde upp i valet för KD. En riktigt hyvens grabb enligt vissa men tveksamt enligt mig och förmodligen ett fall för internutredningen iom vissa händelser kring Johanna..
Att mamman blev chockad kan ju bero på att hon enbart såg JM och blev ännu räddare när polisen kommit fram till 2 gärningsmän. Eventuellt fler kan inte uteslutas
Ang "drunkningsolyckan":
Kort efter giftermålet tecknades en livförsäkring – som skulle ge kvinnan 2,5 miljoner kronor om maken dog.
Sju månader senare avled mannen i en mystisk drunkningsolycka.
Försäkringsbolaget anade oråd
Paret gifte sig i december 2014. I början av 2015 tecknade någon en livförsäkring hos försäkringsbolaget If på mannen, utan hans vetskap. Förmånstagare var den 41-åriga kvinnan"
Och jag tror att de uteblivna försäkringspengarna var det som utlöste mordplanen, det sammanfaller väl i tid om det är så.