2016-08-17, 21:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Frågan är väl vem som egentligen bryr sig. Mordet är väl bra mer intressant än detta nonsens?

Inte fan bryr jag mig i alla fall men någon verkar bry sig väldigt mycket tydligen.

Kan man mörda någon så tror jag att köra bil utan körkort är en bagatell i sammanhanget.
Citera
2016-08-17, 21:15
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
De här uppgifterna har jag missat. Minns du var du såg detta?

Jag tolkar de här uppgifterna som att:
– Mordet och mordförsöket skedde troligen på kvällen, strax innan mamman larmade 112.
– Brotten skedde i föräldrarnas sovrum, när dom sov.
– Pappan dog genast, men mamman vaknade av knivhuggen, varvid förövaren flydde.

Då kan vi utesluta dråp eller en diskussion som spårat ur.
Då är det tveklöst fråga om överlagt mord.

Det vore intressant att se källa på detta.

Ja tyvärr kommer jag inte ihåg var jag såg det men VLT, Bergslagsbladet eller E-kuriren kan det ha varit möjligtvis NA - fler än Expressen o AB har jag nog inte läst...sorry jag inte dokumenterat det men jag är helt säker på att det jag omtalat här inte härstammar från social media.
Citera
2016-08-17, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
De här uppgifterna har jag missat. Minns du var du såg detta?

Jag tolkar de här uppgifterna som att:
– Mordet och mordförsöket skedde troligen på kvällen, strax innan mamman larmade 112.
– Brotten skedde i föräldrarnas sovrum, när dom sov.
– Pappan dog genast, men mamman vaknade av knivhuggen, varvid förövaren flydde.

Då kan vi utesluta dråp eller en diskussion som spårat ur.
Då är det tveklöst fråga om överlagt mord.

Det vore intressant att se källa på detta.

Här i klippet sägs det att hon vaknade av att någon hugger henne i kroppen

http://vlt.se/nyheter/arboga/1.4180309-tv-sa-reagerade-mamman-pa-gripandet-av-dottern
Citera
2016-08-17, 21:17
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Har du tillgång till protokollet?
Se mitt inlägg ovanför ditt
Citera
2016-08-17, 21:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte fan bryr jag mig i alla fall men någon verkar bry sig väldigt mycket tydligen.

Kan man mörda någon så tror jag att köra bil utan körkort är en bagatell i sammanhanget.
Visst är det en fluglort i sammanhanget men det kan ju tyda på en benägenhet att ta rätt onödiga risker att åka dit på... just en bagatell. Fast den egentliga anledningen till mitt intresse är egentligen hur länge pojkvännen varit i Sverige. Och det intresserar mig för att jag undrar hur det sociala samspelet mellan honom och JM ser ut bortanför sexlivet. Hur han fungerar kan jag delvis förstå, 18 år och nuppa galore räcker väl för en del i den åldern men hur fasen fungerar hon egentligen?
Citera
2016-08-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

I många länder är synen inte densamma som i Sverige att köra bil utan körkort. Görs helt öppet.

Förmodligen hade denne rike afghanen med sig det i bagaget.

Rik skriver jag eftersom han tydligen hade bil eller tillgång till bil (föräldrarnas) i Afghanistan eftersom han uppenbart kan köra.

Ps 2, den bilden som las in här med fem utklädda ensamkommande "barn" är ju skrattretande, ingen av dem är under 30 bast. Gissar närmare 40! Shit alltså.
Senast redigerad av Singoallaa 2016-08-17 kl. 21:26.
Citera
2016-08-17, 21:27
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
I många länder är synen inte densamma som i Sverige attt köra bil utan körkort. Görs helt öppet.

Rik skriver jag efteraom han tydligen hade bil eller tillgång till bil (föräldrarnas) i Afghanistan eftersom han uppenbart kan köra.

Ps 2, den bilden som las in här med fem utklädda ensamkommande "barn" är ju skrattretande, ingen av dem är under 30 bast. Gissar närmare 40! Shit alltså.

-18-åringen kan fått ta körkort i sverige, alt haft körkort från annat EU-land, alt "broshan". Ser ut på hans Facebook som han spenderat tid i andra EU länder.
Senast redigerad av Pandalina4 2016-08-17 kl. 21:29.
Citera
2016-08-17, 21:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Visst är det en fluglort i sammanhanget men det kan ju tyda på en benägenhet att ta rätt onödiga risker att åka dit på... just en bagatell. Fast den egentliga anledningen till mitt intresse är egentligen hur länge pojkvännen varit i Sverige. Och det intresserar mig för att jag undrar hur det sociala samspelet mellan honom och JM ser ut bortanför sexlivet. Hur han fungerar kan jag delvis förstå, 18 år och nuppa galore räcker väl för en del i den åldern men hur fasen fungerar hon egentligen?

Ingen aning hur hon funkar men det sägs ju att vi män tänker med kuken och som det verkar så har inte JM använt hjärnan till att tänka med i det här fallet i alla fall.

Snarare så har det varit en annan kroppsdel som fått sköta om allt.
Citera
2016-08-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
de kan ta körkort innan de fått fyra sista siffrorna,
inte korrekt-av mig - skrev fel- man får inte ett fullständigt körkort.
-får ett intyg på att man har genomgått körkortsutbildning. nu blev det rätt.
Citera
2016-08-17, 21:31
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
I många länder är synen inte densamma som i Sverige att köra bil utan körkort. Görs helt öppet.

Rik skriver jag eftersom han tydligen hade bil eller tillgång till bil (föräldrarnas) i Afghanistan eftersom han uppenbart kan köra.

Eller hur?

Vem kan tro att de där skulle vara minderåriga?
Citera
2016-08-17, 21:32
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Sammanfattning

2016-08-03

Under natten vid en sommarstuga i närheten av Arboga, intill hjälmaren, hittas en man död och en kvinna svårt skadad.

Det visar sig vara man och hustru, hustrun lyckas själv trots skador larma polisen vid klockan 23.12 på onsdagskvällen. Ambulans och polis åker till huset som ligger "isolerat i en skogsdunge, skyddat från insyn."

BO

Man Gö*an Mö**er funnen död och *=r och ll
kvinnan A** Christi*a Möller skadad. *nnn

MGM1 JM aka Joha**a Mö**er/Blomsterlu*d *n *ll (Misstänkt Gärningsman)
https://www.facebook.com/johanna.blomsterlun*?fref=pb&hc_location=friends_t ab *=d

MGM2 *oha**ad Rajabie *m *e (Enligt mediauppgifter sambo till Joha**a)
https://www.facebook.com/profile.php?id=*00006607365605&pnref=friends.searc h *=1

Snabbt förekommer även uppgifter om att det brottsutsatta paret tillsammans med en annan dotter Ul**** har haft ett företag, vilket är mycket snabbväxande, pearls for girls vilket sedan tidigare har avyttrats. Det bedöms att Gö*an är god för flertalet miljoner.http://ekuriren.se/nyheter/1.42982-duktiga-foretagare-prisade (A*n Chr*stina, även kallad Anki, står just nu som VD)

2016-08-05 16:55

Kvinnan, A**-Christi*na grips ursprungligen, men avförs från hög misstankegrad.
https://polisen.se/Vastmanland/Aktuellt/Nyheter/Vastmanland/juli-sept/Polisen-utreder-mord-och-mordforsok/

Istället riktar media, med hjälp av källor inom polisen sökarljuset mot en kvinna, som beskrivs som en "41-årig företagare, med anknytning till familjen", vilket i senare beskrivningar ändras till anhörig.

Via pm framkommer snabbt uppgifter om att den kända företagaren är JM, som även tidigare figurerat i en känd brottsutredning.

JM är även det mördade parets dotter.

Mediaspekulationerna av JM har lidit av en viss brist på kvalitet, gällande källor, varav utpekningen av JM bör ses i detta ljus, tills hennes gripande skedde.

Kvinnlig chef på flyktingboende tvingade pojkar till sex
(FB) Kvinnlig chef på flyktingboende tvingade pojkar till sex
Om tråden för den som ej orkar läsa 100 sidor

2016-08-12

Via ett pressmeddelande rapporterar polisen att det inte finns någon misstänkt eller gripen

https://polisen.se/Vastmanland/Aktuellt/Nyheter/Vastmanland/juli-sept/Utredningen-fortsatter-gallande-mord-och-mordforsok-Arboga/

Då dagarna går, så sipprar det fram mer uppgifter.

2016-08-16

Den 41-åriga kvinnan (JM) grips 12.45 på arlanda, därefter grips snart hennes 18-åriga sambo 3 km från Arlanda då han lämnat av JM.

JM är enligt uppgifter på väg att resa mot Thailand. Det råder ännu inte konsensus om de greps tillsammans eller var för sig.

För motiv har kvällspressen även rapporterat politiskt motiv, vilket medialt konsensus ej råder om.

Drunkningsolyckan 2015-08-07

Det framkommer att en drunkningsolycka ägde rum i samma stuga vid hjälmaren, ett år tidigare 2015-08-07 till 2015-08-08 där en man, Ak* då gift eller i begynnande skilsmässa med JM, skulle ha gett sig i ut i båt mellan 20.00 och 21.00 på kvällen den sjunde, men larmet om att han var försvunnen kom först klockan 08.55 8:e Augusti.

Då drunkningsolyckan skedde var hans dåvarande fru, JM närvarande och behagade inte larma polis förrän 12-13 timmar efteråt. JM uppges enligt kvällspressens källor varit där med Ak* såväl på kvällen innan såsom morgonen efteråt. Ak*, samt båten, uppges (källa=kvällspressen) ha hittats nära sommarstugan på en meters djup.

En förundersökning om misstänkt brott startas, men läggs ner i brist på bevis. Efter överklagan av försäkringsbolag återupptas förundersökningen 2016-08-XX

Försäkringsbolaget vägrade så sent som i juni 2016 att betala ut pengar. Försäkringen uppges inte vara tecknad av den avlidne Ak*

http://vlt.se/nyheter/arboga/1.4172953-sommarstugemordet-41-aringens-makes-dod-granskas-pa-nytt

Då var även JM i sommarstugan tillsammans med 2 stycken minderåriga barn. (Det uppges nu att det är JM:s och Ak*:s gemensamma barn, tvillingar, men absoluta källor saknas ännu.)

Runt årsskiftet 2014-2015 beslutade emellertid paret att gifta sig. Därefter tecknades en livförsäkring för maken med den 41-åriga kvinnan som förmånstagare.
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Ang "drunkningsolyckan":
Kort efter giftermålet tecknades en livförsäkring – som skulle ge kvinnan 2,5 miljoner kronor om maken dog.
Sju månader senare avled mannen i en mystisk drunkningsolycka.
Försäkringsbolaget anade oråd
Paret gifte sig i december 2014. I början av 2015 tecknade någon en livförsäkring hos försäkringsbolaget If på mannen, utan hans vetskap. Förmånstagare var den 41-åriga kvinnan"-Kvällspressen
Den avlidne är Aki Olavi P**sil*, * = a * = i

Enligt VLT så köper kvinnan kort därefter en lyxbil, denna uppgift är inte bekräftad och kan vara hämtad från tidigare FELAKTIGA spekulationer på forumet. (FB) Kvinnlig chef på flyktingboende tvingade pojkar till sex

Mordet 2016-08-03 skedde den 3:e augusti, vilket var samma dag som Aki fyllde år.

Tidigare sammanfattning av lasternassumma:
Senast redigerad av Godhetsknarkaren 2016-08-17 kl. 22:11.
Citera
2016-08-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
-18-åringen kan fått ta körkort i sverige, alt haft körkkort från annat EU land, alt borsht. Ser ut på hans Facebook som han spenderat tid i andra EU länder.
Då hade väl Sverige skickat tillbaka honom till det andra eu landet? Han kan väl inte bara komma in i ett eu land och ta körkort bara så där utan papper och id handlingar. Han borde väl då ha sökt asyl där han tagit körkortet?

Dessutom är väl teorin ganska tuff i Sverige (även om de gjort den betydligt lättare), samt det tar väl tid att lära sig köra bil. Får asylanter gratis körkort innan PUT?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in