2016-08-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
om- så skulle det ha angivits i rapporteringen.
Vilken rapportering? Förklara hur han skulle kunna ha ett körkort som gäller i Sverige. Han är asylsökande, 18 år och saknar de fyra sista siffrorna på sitt personnummer.
Citera
2016-08-17, 20:59
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Det är svårt att fatta hur denna JM är funtad. 41 år. Men det är inte alltid som den faktiska åldern överensstämmer med den mentala. Mentalt är hon inte en mogen 41-åring. Känns mer som hon är någonstans i tonåren om ens det.
Som sagt och nu för sista gången - en 41-årig droghjärna!
Citera
2016-08-17, 20:59
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Är ganska säker på att antalet vänner var uppe på närmare 206 st och är nu nere på 194 st så i min skalle är det en skillnad på 12 personer

Jag svarade på påståendet att vänlistan minskat från 200 till 196. Det ger alltså 4 som avvikit. Om det från början varit ännu fler vet jag icke för det förtäljde inte denne skribent.

Edit; möjligen stod det 194 och då skulle antalet naturligtvis varit 6
Senast redigerad av Addhoc 2016-08-17 kl. 21:14.
Citera
2016-08-17, 21:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vilken rapportering? Förklara hur han skulle kunna ha ett körkort som gäller i Sverige. Han är asylsökande, 18 år och saknar de fyra sista siffrorna på sitt personnummer.

Men för i helvete, han har väl troligen gjort vad man kallar "olovlig körning" dvs. kört bil utan gällande körkort, vad är det som är så svårt att förstå med det?
Citera
2016-08-17, 21:03
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Det att modern har pekat ut dottern härstammar från AB:s video. Det stod mycket riktigt inget i artikeln om det. Jag läste också nånstans i en annan tidningsartikel att modern vaknat av knivhuggen mot henne och att förövaren då flydde. Det var då modern upptäckte sin döde make bredvid henne. Alltså låg paret och sov, och borde ha haft dörren låst. Inget tecken på inbrott kunde ses. Antingen var huset olåst (märkligt) eller så hade förövaren nyckel. Vid vilken tidpunkt larmade modern 112?

De här uppgifterna har jag missat. Minns du var du såg detta?

Jag tolkar de här uppgifterna som att:
– Mordet och mordförsöket skedde troligen på kvällen, strax innan mamman larmade 112.
– Brotten skedde i föräldrarnas sovrum, när dom sov.
– Pappan dog genast, men mamman vaknade av knivhuggen, varvid förövaren flydde.

Då kan vi utesluta dråp eller en diskussion som spårat ur.
Då är det tveklöst fråga om överlagt mord.

Det vore intressant att se källa på detta.

Citera
2016-08-17, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Det att modern har pekat ut dottern härstammar från AB:s video. Det stod mycket riktigt inget i artikeln om det. Jag läste också nånstans i en annan tidningsartikel att modern vaknat av knivhuggen mot henne och att förövaren då flydde. Det var då modern upptäckte sin döde make bredvid henne. Alltså låg paret och sov, och borde ha haft dörren låst. Inget tecken på inbrott kunde ses. Antingen var huset olåst (märkligt) eller så hade förövaren nyckel. Vid vilken tidpunkt larmade modern 112?
Hon blev själv huggen -i munnen ,käken och ? Så hon såg vem -om hon inte låg ner med ansiktet
ner förståss- ?
Citera
Medlem
192 vänner nu, ytterligare 2 minus
plus att hennes följare ökar, står nu på 142 st
Citera
Medlem
Citat:
de kan ta körkort innan de fått fyra sista siffrorna,
Citera
2016-08-17, 21:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Eller också körde han bil utan körkort, hur svårt kan det vara?
Citera
2016-08-17, 21:08
Medlem
bananapanss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller också körde han bil utan körkort, hur svårt kan det vara?

Frågan är väl vem som egentligen bryr sig. Mordet är väl bra mer intressant än detta nonsens?
Citera
2016-08-17, 21:09
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Det skulle ha medtagits här om detta med hans bilkörning skulle ha varit ett brott han skulle stå till svars för. Jag gissar de i detta sammanhang ser mellan fingrarna med den förseelsen https://minfil.org/Eco2o1bbbf/B_3570-16_Handlingar.pdf
Citera
2016-08-17, 21:09
Medlem
skippers avatar
Citat:
om- så skulle det ha angivits i rapporteringen.

Har du tillgång till protokollet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in