Citat:
http://www.mediafire.com/listen/ymjuecymxu79ojb/TRLULE%C3%85%2C%20B1300-13%2C%20Micael%20Berg%2C%20Vittne%2C%20Inspelning% 201%2C%2016301297.mp2
32.15 in i klippet:
Intressant att MB har bott på Flottiljvägen tidigare. "20-30 år sen"
35.05 in i klippet:
Angående skjutsen av Engla. Våren 2012 kör MB Bodsvedjevägen mot Sävast, ser Engla stannar och erbjuder henne skjuts och lämnar sedan av henne på parkeringen på Flottiljvägen.
32.15 in i klippet:
Intressant att MB har bott på Flottiljvägen tidigare. "20-30 år sen"
35.05 in i klippet:
Angående skjutsen av Engla. Våren 2012 kör MB Bodsvedjevägen mot Sävast, ser Engla stannar och erbjuder henne skjuts och lämnar sedan av henne på parkeringen på Flottiljvägen.
Citat:
Citat:
Tack zero73:
Förhör MB 2013-08-15, 2013-09-25 10:25 diarienr: 2500-K8041-13 MB: Jag har kört hem E**** som tränar karate efter någon träning. Hon bor på Flottiljvägen. Jag har även varit hem till henne med A (MBs fru) och lämnat fiskrens till hennes katter, jag tror att det var under sommaren 2012
FUP s 1004
MB har läst igenom förhöret och vill klargöra följande:
(...)
Sidan 6 första meningen E****tränar inte karate utan är en bekant till honom.
FUP s 1005
Citat:
Tack Theforeigner. De bodde i samma lägenhet vägg i vägg med KJ.MYCKET interessant, snygtt jobbat!
Här är bevis till dom som tvivlar på dina upplysningar:
Här är bevis till dom som tvivlar på dina upplysningar:
http://www.merinfo.se/person/Boden/Nils-Erik-Christensen-1959/bnwo2-1yf6h
http://www.merinfo.se/person/Boden/Engla-Mari-Christina-Lundgren-1980/bsek0-3jyix
(53 år) Nil* Eri* Christens*n (*= s, k ,e) Flottiljvägen * (*=4) C lgh 1106 Boden
(32 år) Engl* Mar* Christin* Lundgr*n (*= a,i,a,e)Flottiljvägen * (*=4) C lgh 1106 Boden
http://www.merinfo.se/person/Boden/Engla-Mari-Christina-Lundgren-1980/bsek0-3jyix
(53 år) Nil* Eri* Christens*n (*= s, k ,e) Flottiljvägen * (*=4) C lgh 1106 Boden
(32 år) Engl* Mar* Christin* Lundgr*n (*= a,i,a,e)Flottiljvägen * (*=4) C lgh 1106 Boden
Citat:
Nu duckar jag för ToZon`s artilleri, men jag måste bara berätta det här. Har säkert ingenting med saken att göra, men dock.
Den här E*gla som MB påstår att han skjutsat hem från träningen till Flottiljvägen 4C, men också tillsammans med AN kört dit fiskrens till E*glas katt, kanske var hon också en knullkompis till MB, det vet jag inte, ganska ointressant, men det som faktiskt är intressant är att den här E*gla är skriven på lägenhet 1106 som råkar vara exakt samma lägenhet som vittnet N*ls är skriven på, den där mannen ni vet som kikade ut genom köksfönstret och såg KJ med NN bära ett föremål som var axelbrett x 150cm.
Jag vet ToZon, det har troligtvis ingenting med mordet att göra att MB har en koppling till närmsta granne, ville bara nämna det som i förbifarten.
Läs förhören med N*ls i FUP, där berättar han bl a. om iakttagelsen när KJ och NN bar ett föremål, om det säger han:
N*ls säger att detta är ett minne som vuxit fram.
Hehe, man kan ju undra vem det var som planterade fröet till det minnet.
Hur som helst, MB har en klar och tydlig koppling till KJ närmsta granne, hur det sedan ska tolkas är ju upp till var och en. Personligen tycker jag nog att polisen borde ta en runda med likhundarna hos N*ls, det kostar så lite att iaf utesluta den lägenheten, förmodligen skulle det inte störa, N*ls verkar vara den som mestadels sitter på balkongen och luftar sig, kanske han behöver nu.
EDIT;
FUP
N*ls har bott ensam där i ca tre år.
Ändå har MB varit dit med fiskrens till E*glas katt, E är skriven på adressen, var bor hon om inte där? Hur om helst borde MB känna N*ls, de bör iaf känna till varandra.
EDIT2;
Kanske kan man tänka sig att N*ls hade en bra utsikt över KJ parkeringsplats och bil, full koll på när KJ var hemma eller inte. Och som bekant brukade KJ inte låsa sin ytterdörr till lägenheten när han inte var hemma.(tejpen, blodet i bilen)
Den här E*gla som MB påstår att han skjutsat hem från träningen till Flottiljvägen 4C, men också tillsammans med AN kört dit fiskrens till E*glas katt, kanske var hon också en knullkompis till MB, det vet jag inte, ganska ointressant, men det som faktiskt är intressant är att den här E*gla är skriven på lägenhet 1106 som råkar vara exakt samma lägenhet som vittnet N*ls är skriven på, den där mannen ni vet som kikade ut genom köksfönstret och såg KJ med NN bära ett föremål som var axelbrett x 150cm.
Jag vet ToZon, det har troligtvis ingenting med mordet att göra att MB har en koppling till närmsta granne, ville bara nämna det som i förbifarten.
Läs förhören med N*ls i FUP, där berättar han bl a. om iakttagelsen när KJ och NN bar ett föremål, om det säger han:
N*ls säger att detta är ett minne som vuxit fram.
Hehe, man kan ju undra vem det var som planterade fröet till det minnet.
Hur som helst, MB har en klar och tydlig koppling till KJ närmsta granne, hur det sedan ska tolkas är ju upp till var och en. Personligen tycker jag nog att polisen borde ta en runda med likhundarna hos N*ls, det kostar så lite att iaf utesluta den lägenheten, förmodligen skulle det inte störa, N*ls verkar vara den som mestadels sitter på balkongen och luftar sig, kanske han behöver nu.

EDIT;
FUP
N*ls har bott ensam där i ca tre år.
Ändå har MB varit dit med fiskrens till E*glas katt, E är skriven på adressen, var bor hon om inte där? Hur om helst borde MB känna N*ls, de bör iaf känna till varandra.
EDIT2;
Kanske kan man tänka sig att N*ls hade en bra utsikt över KJ parkeringsplats och bil, full koll på när KJ var hemma eller inte. Och som bekant brukade KJ inte låsa sin ytterdörr till lägenheten när han inte var hemma.(tejpen, blodet i bilen)

Citat:
Jo, OY som zero73 svarade dig i citatet ovan: "Sommaren 2012 - den uppgiften utelämnade han i rättegången."På din fråga OY: Hur kan det peka på en alternativ gärningsman och ett alternativt händelseförlopp, kan du utveckla? Här använder jag lite ur ditt citat ovan: "MB har en klar och tydlig koppling till KJ närmsta granne, hur det sedan ska tolkas är ju upp till var och en" MB har tillsammans med sin fru varit med fiskrens till ett par av KJs grannar som bor vägg i vägg med honom. MB har god kännedom om Flottiljvägen i och med att han själv bott där. MB lämnade av E**** på parkeringen dvs där även KJ bor.
Har för mig att jag sett ett videoklipp i tråden som jag inte hittar nu med MBs son AB och KJ, där de var tillsammans utomhus i någon park eller liknande.
Dessutom finns ju tex den här sms-konversationen;
VB → KJ: Så det är väl så jag ta mej hem
SMS 2013-01-09 00:39 0 (FUP s 661)
KJ → VB: Kommer han från Boden?
SMS 2013-01-09 00:40 1 (FUP s 677)
VB → KJ: Vem? Nej från lakaträsk
SMS 2013-01-09 00:42 0 (FUP s 683)
KJ → VB: Ska han sen köra dej till Boden?
SMS 2013-01-09 00:43 1 (FUP s 659)
VB → KJ: Ja vars ska han annars köra mig till?
SMS 2013-01-09 00:44 0 (FUP s 679)
KJ → VB: Mig ^.^
SMS 2013-01-09 00:45 1 (FUP s 704)
VB → KJ: Nu kommer han du känner säkert
SMS 2013-01-09 00:46 0 (FUP s 659)
KJ → VB: De gör jag inte för än du är hemma
SMS 2013-01-09 00:48 1 (FUP s 662)
VB → KJ: Nej jag menar du känner honom
SMS 2013-01-09 00:50 0 (FUP s 667)
KJ → VB: Tror inte de
SMS 2013-01-09 00:51 1 (FUP s 662)
VB → KJ: Du frågade om han bor i boden ja det gör han. Han är ju far till a*exander ber*
SMS 2013-01-09 00:52 0 (FUP s 698)
Jag tror att KJ är oskyldig. Alternativ gärningsman (främst Vatchareeyas motiverade gifte älskare/karatelärare) och alternativt händelseförlopp är inte tillräckligt utrett.
Senast redigerad av tankar 2016-08-16 kl. 19:33.
Senast redigerad av tankar 2016-08-16 kl. 19:33.