2016-08-17, 17:26
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Det var nog förmodligen lika svårt för er att tro konspirationen mot B. Sanders innan det blev skrivet svart på vitt i och med DNC-läckan. Att svågerpolitik och vänskapskorruption kan avgöra vem som får toppjobb kanske inte är kontroversiellt ens för er, eller? Var drar ni gränsen?

Berätta för mig hur det omöjligtvis kan gälla åklagare? Alla är väl överens om att Clintons agerande med sin e-post hade blivit båda åtal och fällande dom om det handlat om någon längre ner i hierarkin. Ska jag tolka det som att åklagaren accepterar vänskapskorruptionen fram till och med brott mot nationell säkerhet, men att mord är att gå för långt?
Visst du har helt rätt! Varenda amerikansk åklagare och så gott som varje journalist ingår i den stora negerfrimurarjudekommunistkapitalistkatolikryss-konspirationen, för det är ju den enklaste förklaringen till att ingen åtalar och fäller Clinton för hennes brott. Hon borde ju toppa Americas most wanted - eller hur? Gissar att det blir stolen för henne när Trump vunnit?
Senast redigerad av Clodius 2016-08-17 kl. 17:45.
Citera
2016-08-17, 17:35
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Visst du har helt rätt! Varenda amerikansk åklagare och så gott som varje journalist ingår i den stora negerfrimurarjudekommunistkapitalistkatolikryss-konspirationen, för det är ju den enklaste förklaringen till att ignen åtalar och fäller Clinton för hennes brott. Hon borde ju toppa Americas most wanted - eller hur? Gissar att det blir stolen för henne när Trump vunnit?
Du verkar sakna grundläggande kunskaper i hur korruption fungerar. Ingen hemlighet att både DOJ och FBI blockat så väl utredningar som anmälningar angående häxan och våldtäktsmaken.

Bara ett av många allmänt kända exempel för läskunniga personer:
http://www.washingtontimes.com/news/2016/aug/11/obama-admin-blocked-fbi-probe-clinton-foundation/
Senast redigerad av bludderbladder 2016-08-17 kl. 17:55.
Citera
2016-08-17, 17:44
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Du verkar sakna grundläggande kunskaper i hur korruption fungerar. Ingen hemlighet att både DOJ och FBI blockat så väl utredningar som anmälningar angående häxan och våldtäktsmaken.
Vaddå - du har ju rätt: även hela FBI står naturligtvis i sold hos negerfrimurarjudekommunistkapitalistkatolikryss-konspirationen - jag tycker du är mycket modig som vågar skriva det här - är du inte rätt att Clintons mördarband skall söka upp dig? Men foliehatten du har på dig skyddar kanske?
Senast redigerad av Clodius 2016-08-17 kl. 17:49.
Citera
2016-08-17, 17:59
Medlem
Citat:
Vaddå - du har ju rätt: även hela FBI står naturligtvis i sold hos negerfrimurarjudekommunistkapitalistkatolikryss-konspirationen - jag tycker du är mycket modig som vågar skriva det här - är du inte rätt att Clintons mördarband skall söka upp dig? Men foliehatten du har på dig skyddar kanske?

Mycket kan tyckas helt uppåt väggarna gällande dessa teorier, men faktum är att de hänt förut. De är dessutom mycket väldokumenterade. Läs exempelvis om hur maffian i USA fungerade:
Citat:
De olika maffiafamiljerna ("borgata") i framförallt New York och Chicago insåg snabbt att stora pengar kunde göras på spritsmuggling vilket också snabbt organiserades. Snart flödade spriten in över gränserna från Kanada, och hela skeppslaster med whiskey skeppades över från Irland. Lönnkrogar som i dagligt tal kallades för speakeasies växte upp som svampar ur jorden i varenda amerikansk stad där spriten enligt maffians försorg försåldes. Att rättsväsendet (polis och domare) stod på maffians lönelista gjorde att verksamheten kunde fortgå utan några problem.
Citat:
När väl spritförbudet upphävdes av president Franklin D. Roosevelt hade maffian vuxit sig så ekonomiskt stark i USA att den var en maktfaktor att räkna med. FBI-chefen John Edgar Hoover förnekade länge att maffian överhuvudtaget existerade. Bland amerikanska forskare råder fortfarande delade meningar om Hoovers motiv till detta. Vissa tror att maffian utövade utpressning mot Hoover genom att hota med att avslöja hans påstådda homosexualitet.
I övrigt är hela artikeln värd att läsa.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Maffia#Maffian_i_USA

Betänk nu att dagens maffia är betydligt mäktigare och dessutom äger våra medier. Kunde Al Capone med bihang, så kan nog bankirerna med ska du se. Och i betydligt större skala.
Senast redigerad av censuria 2016-08-17 kl. 18:46.
Citera
2016-08-17, 17:59
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:

Varför skulle Clinton döda en anonym användare på Flashback? Du börjar tappa greppet. Samla dig, människa.

Ja, jag tror att det existerar korruption och fusk inom makteliten. Du är övertygad om motsatsen. Fint.
Citera
2016-08-19, 07:55
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Mycket kan tyckas helt uppåt väggarna gällande dessa teorier, men faktum är att de hänt förut. De är dessutom mycket väldokumenterade. Läs exempelvis om hur maffian i USA fungerade:

I övrigt är hela artikeln värd att läsa.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Maffia#Maffian_i_USA

Betänk nu att dagens maffia är betydligt mäktigare och dessutom äger våra medier. Kunde Al Capone med bihang, så kan nog bankirerna med ska du se. Och i betydligt större skala.
Glömde att Clinton även styr maffian med järnhand - tack för påminnelsen. Med tanke på att hon ju tydligen är dödssjuk med epilepsi, hjärnblödning med mera och knappt klarar av att tala, så blir man ju faktiskt motvilligt imponerad av denna Napoleon of crime! Är det världshistoriens största kriminella mastermind vi ser? Hänsynslös och handlingskraftig... Jag får faktiskt tanken att världen kanske behöver någon av Clintons kalibrer - kanske skulle hon bli president rent av?
Citera
2016-08-19, 15:31
Medlem
Citat:
Glömde att Clinton även styr maffian med järnhand - tack för påminnelsen. Med tanke på att hon ju tydligen är dödssjuk med epilepsi, hjärnblödning med mera och knappt klarar av att tala, så blir man ju faktiskt motvilligt imponerad av denna Napoleon of crime! Är det världshistoriens största kriminella mastermind vi ser? Hänsynslös och handlingskraftig... Jag får faktiskt tanken att världen kanske behöver någon av Clintons kalibrer - kanske skulle hon bli president rent av?

Gör dig inte dummare än vad du är. Clinton är korrupt, vilket innebär att andra styr henne.

Här finns alla dödsfall som skett i paret Clintons närhet. Inkluderar mord, olyckor och plötsliga hjärtattacker. 47 st. Imponerande!

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?viewmode=thread&topic_id=7847&forum= 8

Inte nog med att hon är korrupt, hon (de) har hemligheter också. Som tydligen måste bevaras till varje pris.
Senast redigerad av censuria 2016-08-19 kl. 16:05.
Citera
2016-08-19, 15:41
Bannlyst
Citat:
Gör dig inte dummare än vad du är. Clinton är korrupt, vilket innebär att andra styr henne.
Jag vet inte om jag vill ha en president som Inte är korrupt utan helt snövit!
Värdelösa Trump tror att detta handlar om fastighetsbranschen vilket det inte gör.
Han är långt mycket sämre som tilltänkt president än vad Clinton är!
Citera
2016-08-19, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Jag vet inte om jag vill ha en president som Inte är korrupt utan helt snövit!
Värdelösa Trump tror att detta handlar om fastighetsbranschen vilket det inte gör.
Han är långt mycket sämre som tilltänkt president än vad Clinton är!

Får man fråga var du fått detta ifrån? Jag har aldrig sett något Trump-rally som kan kopplas till fastighetsbranschen förutom när han berättar hur mycket pengar han tjänar. Men jag kanske missat något.

Hans politiska förslag är riktigt bra och skulle kunna få USA på fötter igen. Visst är han en ovässad politiker och av hans personlighet finns det betydligt mer att önska. Vad jag hoppas med Trump är egentligen bara att han sparkar upp dörren så att någon annan senare kan slå in den. Denna person/grupp bör vara mer balanserad är Trump. Jag vill se den förhatliga nyliberalismen falla, denna lögnens och bedrägeriets ideologi. Först då kan västvärlden blomma igen, och vi kan få demokrati. Sann demokrati. Clinton och kompani för en politik som är direkt destruktiv mot USA. Och de vet om det.
Citera
2016-08-19, 16:02
Bannlyst
Citat:
Får man fråga var du fått detta ifrån? Jag har aldrig sett något Trump-rally som kan kopplas till fastighetsbranschen förutom när han berättar hur mycket pengar han tjänar. Men jag kanske missat något.

Hans politiska förslag är riktigt bra och skulle kunna få USA på fötter igen. Visst är han en ovässad politiker och av hans personlighet finns det betydligt mer att önska. Vad jag hoppas med Trump är egentligen bara att han sparkar upp dörren så att någon annan senare kan slå in den. Denna person/grupp bör vara mer balanserad är Trump. Jag vill se den förhatliga nyliberalismen falla, denna lögnens och bedrägeriets ideologi. Först då kan västvärlden blomma igen, och vi kan få demokrati. Sann demokrati. Clinton och kompani för en politik som är direkt destruktiv mot USA. Och de vet om det.
Trump talar inte andra makthavares språk och kommer göra sig osams med allt och alla!Sen om det är bra eller dåligt är en annan femma men det får inte kosta det amerikanska folket nåt ekonomiskt!
Håller med om att han är fel kandidat!
Citera
2016-08-19, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Trump talar inte andra makthavares språk och kommer göra sig osams med allt och alla!Sen om det är bra eller dåligt är en annan femma men det får inte kosta det amerikanska folket nåt ekonomiskt!
Håller med om att han är fel kandidat!

Jag har inte sagt att han är fel kandidat. Trump är västvärldens sista chans. Vinner han, så kan det fortfarande gå åt helvete. Förlorar han så går det garanterat åt helvete. Det amerikanska folket måste ta risken.

Kritiken var lika svidande mot Reagan innan han blev vald. Idag ses han som den störste sen Kennedy.
Citera
2016-08-19, 16:14
Bannlyst
Citat:
Jag har inte sagt att han är fel kandidat. Trump är västvärldens sista chans. Vinner han, så kan det fortfarande gå åt helvete. Förlorar han så går det garanterat åt helvete. Det amerikanska folket måste ta risken.
Jag syftar på"att sparkar upp dörren så att någon annan"tar över.
Trump är för obalanserad o klåparaktig.En riktig sopa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in