Citat:
Ursprungligen postat av
Jeremy Roenick
Om jag förstått detta rätt och haft funderingar kring,så ska ÖFK tilldömas seger med 3-0 pga Södras otillräckliga säkerhet.
När MFF tilldömdes segern så tänkte jag på olika scenarion som skulle kunna ske,som tex det som hände i går tex.
Tror Svff har målat in sig i ett hörn och kommer att ha svårt för vilket straff som skall utdömas.
Sedan ska det bli intressant och se hur Svff kommer döma MENA folket i ÖFK som angriper den liggande huliganen.
Jag tror detta kommer sluta i en jävla fars.
Det lär sluta med 3-0 till ÖFK ja, just för att man kommer bedöma J.Södras säkerhet som bristfällig. Samtidigt så har man ju ändrat reglerna så att om ett lag skött säkerhetsarbetet examplariskt innan så skall den klubben slippa straff. Det kommer ALDRIG kunna garanteras att inget kastas in etc.
Man kan ju inte tvinga folk av med mobiler, mynt, tändare etc.
Man kan givetvis se till att ingen likt på San Siro får in en vespa men om en klubb gör allt och någon likt förbannat kastar in mynt etc så kan man ju knappast döma den klubben.
Vad skall man göra? Plexiglas runt hela arenan?
Beträffande spelaren som sparkade idioten så lär inget hända, får man kasta spjut på oskyldiga lär man få sparka på liggande huliganer.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Hade han velat hade han nog kommit överens med spelarna att blåsa igång matchen fast ingen anfaller och sedan blåsa av efter 1:30.
Det sades ju att ÖFK-spelarna inte ville spela mer men som sagt J.Södra lär ha accepterat att bara spela av de kanske fem minuter som var kvar, förvisso hade det sett ut som due-due matchens slut men det hade ändå varit det bästa.