2016-08-16, 09:19
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
För att flytta fokus lite från det tråkiga som skedde i Jönköping så måste man ändå lyfta fram Aidoo. Tredje matchen i rad han får förtroendet och återigen levererar han med råge. Sällan man ser mittbackar dominera på det viset.
Ja, han har gjort det bra, men titta på Boo Wiklander som alltid tar djup bakom honom. Aidoo spelar fortfarande riskfyllt och det har gått hem för det mesta men om inte så är BW där.
Citera
2016-08-16, 10:47
Medlem
kostymnisses avatar
Det "hetaste" verkar ju vara att det handlar om matchfixning nu beträffande idioten på Stadsparksvallen. Hur bedömer man då?
J.Södra är ansvariga för säkerheten och får straffet trots allt antar jag.
Det var två minuter kvar och det kommer alltså bli 0-3 och ett resultat som påverkar bottenstriden.
Jag säger samma sak som efter debaclet på Gamla, reglerna är som de är och det går inte att snacka bort men något måste göras åt dessa.

Sedan kan man ju inte sluta fundera över hur det påverkade att Jonas Eriksson dömde båda matcherna, märk väl hur Al-Hakim under "bengalgate" mot Bajen bara lät det vara i några minuter och sedan lät matchen börja igen.
Nu hade tydligen matchläkaren sagt att Keita inte skulle fortsätta, men med två minuter kvar borde man låta matchens resultat stå sig.
Citera
2016-08-16, 11:09
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det "hetaste" verkar ju vara att det handlar om matchfixning nu beträffande idioten på Stadsparksvallen. Hur bedömer man då?
Det var två minuter kvar och det kommer alltså bli 0-3 och ett resultat som påverkar bottenstriden.
Jag säger samma sak som efter debaclet på Gamla, reglerna är som de är och det går inte att snacka bort men något måste göras åt dessa.

Sedan kan man ju inte sluta fundera över hur det påverkade att Jonas Eriksson dömde båda matcherna, märk väl hur Al-Hakim under "bengalgate" mot Bajen bara lät det vara i några minuter och sedan lät matchen börja igen.
Nu hade tydligen matchläkaren sagt att Keita inte skulle fortsätta, men med två minuter kvar borde man låta matchens resultat stå sig.

Med tanke på att omständigheterna i sig är så konstiga runt händelsen så är matchfixing det mest logiska.

Hur logiskt är det att en j-södra-huligan från Södertälje ska storma planen och slå ner målvakten vid 1-1 i en ljummen match?

Vansinnesdåd eller matchfixning är mitt tips.
Citera
2016-08-16, 13:00
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Att Eriksson dömde påverkade knappast, Östersund hade gjort sina byten och målvakten var skadad, och skakad.

Men, visst, det blir problem vid sådana här situationer och det känns aldrig bra med skrivbordsbeslut.
Senast redigerad av eternussermo 2016-08-16 kl. 13:13.
Citera
2016-08-16, 14:30
Medlem
simonvps avatar
Såg inte matchen mot Gif igår, men hörde att det inte var mycket till match.

Väldigt skönt om man frågar mig. Vi har behövt några intetsägande matcher ett tag nu. Känns inte alltför omöjligt med tillknäppta tillställningar mot ett inte jättekreativt Fiskrens samt ett 5-3-2-spelande aik på vännernas.

Uppskattningsvis 10 poäng till krävs för kontraktet, och det borde vi kunna greja med grisfotboll. 3 segrar och 1-2 kryss innebär det, alternativt 2 segrar och 3-4 kryss. Så mycket bättre är inte de andra lagen att de kan bryta ner spelarbussar (MFF och Peking undantaget)
Citera
2016-08-16, 15:54
Medlem
bagarn29s avatar
Matchen borde ju färdigspelas tycker ju de flesta. En klocka som var på en bild visade på 90:26 +2min.
Alltså återstår att spela 1:34 min. Är det rimligt att ÖFK åker en resa till Jönköping för denna speltid?

I detta fallet är kanske 1-1 det logiska slutet. Jag tror också att matchen slutat så om inte den blivit avbruten. Alternativet är 3-0 till ÖFK.
Citera
2016-08-16, 16:05
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Matchen borde ju färdigspelas tycker ju de flesta. En klocka som var på en bild visade på 90:26 +2min.
Alltså återstår att spela 1:34 min. Är det rimligt att ÖFK åker en resa till Jönköping för denna speltid?

I detta fallet är kanske 1-1 det logiska slutet. Jag tror också att matchen slutat så om inte den blivit avbruten. Alternativet är 3-0 till ÖFK.
Inte för att det spelar någon större roll men jag tror att det skedde i den 88:e minuten, eller 89e. Precis innan stopptid var det iaf.

Följer man regelverket borde väl ÖFK få en 3-0 seger. Samma som i Göteborg i våras.
Citera
2016-08-16, 16:31
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Inte för att det spelar någon större roll men jag tror att det skedde i den 88:e minuten, eller 89e. Precis innan stopptid var det iaf.

Följer man regelverket borde väl ÖFK få en 3-0 seger. Samma som i Göteborg i våras.

Men har det inget att göra med om det här var en supporter eller inte? Snubben är ju helt uppenbarligt skyldig fel personer pengar och resultatet han väntat sig inföll inte.
Citera
2016-08-16, 16:36
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Men har det inget att göra med om det här var en supporter eller inte? Snubben är ju helt uppenbarligt skyldig fel personer pengar och resultatet han väntat sig inföll inte.
Egentligen borde det vara skitsamma, eller har jag fel? Annars kan man ju springa in på planen alternativt kasta in en banger eller vad som helst för att stoppa matchen och sen hävda att man inte har några lagtillhörigheter.
Citera
2016-08-16, 16:38
Medlem
simonvps avatar
Sjukt svår situation. Om snubben som springer in uppenbarligen inte har någon koppling till Jönköping så känns det sjukt tungt om Jönköping döms till 0-3. Vet inte exakt vad regelverket säger men känns ju inte rättvist på något sätt.
Citera
2016-08-16, 16:40
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Egentligen borde det vara skitsamma, eller har jag fel? Annars kan man ju springa in på planen alternativt kasta in en banger eller vad som helst för att stoppa matchen och sen hävda att man inte har några lagtillhörigheter.

Jo visst är det så.

Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Sjukt svår situation. Om snubben som springer in uppenbarligen inte har någon koppling till Jönköping så känns det sjukt tungt om Jönköping döms till 0-3. Vet inte exakt vad regelverket säger men känns ju inte rättvist på något sätt.

Är ju tyvärr Jönköping som står för säkerheten men polisen måste väl ha godkänt den också har jag för mig?
Citera
2016-08-16, 16:52
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Fast för Jönköping borde det väl vara exakt lika tungt om en supporter springer in som om någon betting-dåre får ett ryck? Om utfallet är detsamma, alltså en 0-3 förlust dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in