2016-08-12, 11:27
Medlem
Tjoho Palfrey här,
Var ett tag sen man var här inne.
Iaf så undrar jag hur man snabbast kan fixa ligg på tinder?
Är invandrare och ansiktet är typ 7/10 och fysiken 9,5/10

Kör jag endast ansiktsbilder får jag matchningar och folk skriver. DOCK är det många fula tjejer etc.
Vill ha toppskiktet. Vill ha 9or och 10or.
För problemet är när jag matchar med riktigt snygga tjejer så svarar de inte.
Hur gör jag?
Kör ett experiment nu där jag har kroppsbilden som första bild. Står i ett badrum och någon annan tar kortet. Får se om man får några matchningar.
Citera
2016-08-12, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palfrey
Tjoho Palfrey här,

Kör jag endast ansiktsbilder får jag matchningar och folk skriver. DOCK är det många fula tjejer etc.
Hur gör jag?
Kör ett experiment nu där jag har kroppsbilden som första bild. Står i ett badrum och någon annan tar kortet. Får se om man får några matchningar.

Jag har utländsk bakgrund, matchar aldrig med direkt fula tjejer, o andra sidan vänsterswipe:ar jag på de från första början. Minst average matchar med mig. Har 4 ansiktsbilder, 2 på kroppen varav 1 bar överkropp, 1 helkropp (fast med linne + shorts). Matchar mestadels med svenska tjejer men sökér mer tjejer med utländsk bakgrund.
Citera
2016-08-12, 12:05
Medlem
Sydeuropéer och jugoslaver är vita så de räknas inte som blattar. Mulatter har det nog också lätt då den looken är universellt uppskattad. Indier, asiater, araber, negrer o.s.v har de nog svårt så vida de inte är skitsnygga. Araber kan ju dock byta namn och ljuga om sin bakgrund.
Citera
2016-08-12, 12:08
Bannlyst
Citat:
Tjoho Palfrey här,

Hur gör jag?
Finns inget att göra. En invandrare som är en 7:a har absolut noll chans på 9or och 10or.
Citera
2016-08-12, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
Finns inget att göra. En invandrare som är en 7:a har absolut noll chans på 9or och 10or.

Finns ju inte så värst många 9-10r oavsett män eller kvinnor. Det är ju i princip fotomodeller som räknas in där och såna är ju en liten liten liten liten minoritet. Har en känsla av att folk överskattar sina utseenden grovt i tråden. Jag matchar med rätt attraktiva tjejer och det räcker mer än väl, men förväntar inte heller att jag ska matcha med 9-10r. Jag har grekisk bakgrund.
Citera
2016-08-12, 12:38
Medlem
Citat:
Tjoho Palfrey här,

Hur gör jag?
Jag skulle nog inte köra kroppsbild som första, åtminstone inte om det är uppenbart att du försöker lägga fokus på din kropp. Jag tror de flesta tjejer tittar på fler bilder (och läser din profil) ifall de är någorlunda intresserade. Så de kommer alltså ändå att få se den samt att du då upplevs som mindre "fuckboy".

Och bilder i badrum känns inte direkt jättebra? Speciellt inte om någon annan tar den. Som man är det ju ganska weird att någon följer med dig in på toaletten. Och uppenbart att bilden är uppgjort i och med att någon annan har tagit den, bättre tycker jag ifall bilden känns mer spontan.
Citera
2016-08-12, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Sydeuropéer och jugoslaver är vita så de räknas inte som blattar. Mulatter har det nog också lätt då den looken är universellt uppskattad. Indier, asiater, araber, negrer o.s.v har de nog svårt så vida de inte är skitsnygga. Araber kan ju dock byta namn och ljuga om sin bakgrund.

Jo du har rätt i att vi syduropéer är vita rent tekniskt, men i Sverige när man tänker på vit så tänker man vanligtvis på nordeuropéer. På tal om araber, jag är grek och har ungefär samma drag som den här greken, fast med ljusbruna/melerade ögon:

http://i41.tinypic.com/o0v76e.jpg

Tjejerna tror mest att jag är arab...nu har jag förvisso ett grekiskt namn men ändå...
Citera
2016-08-12, 13:15
Medlem
Tjoho
Tack för svar allihopa.
Experimentet gick inte bra.
Ser ungefär ut som Smail Nascimento kroppen alltså men jag kanske är lite mindre deffad dock.
Notera att jag hade kroppen som första bild och detta i badrummet då någon annan tagit kortet.
Kanske lite weird i guess?

Så det funkade bättre med bilden på ansiktet. Mycket bättre.

Skall dock be en polare ta ett par bilder på gymmet då man har pumpen uppe. Det lär funka skit bra tror jag i alla fall. Återkommer haha!
Citera
2016-08-12, 18:11
Bannlyst
Citat:
Tjoho
Tack för svar allihopa.
Experimentet gick inte bra.
Ser ungefär ut som Smail Nascimento kroppen alltså men jag kanske är lite mindre deffad dock.
Notera att jag hade kroppen som första bild och detta i badrummet då någon annan tagit kortet.
Kanske lite weird i guess?

Så det funkade bättre med bilden på ansiktet. Mycket bättre.

Skall dock be en polare ta ett par bilder på gymmet då man har pumpen uppe. Det lär funka skit bra tror jag i alla fall. Återkommer haha!
Ha inte för stora förhoppningar. Du vet väl att kroppen bara står för 10% av ditt totala utseende.
Citera
2016-08-12, 18:18
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
Ha inte för stora förhoppningar. Du vet väl att kroppen bara står för 10% av ditt totala utseende.

det där är inte sant, skulle snarare säga 40% av det totala utseende.
Citera
2016-08-13, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urtoken
Vet någon om det stämmer att det är 18års gräns på tinder nu? Det verkar så nämligen. Hur gör alla typ 16-17åriga tjejer då? Är det många i den åldern som utger sig för att vara 18 eller håller de till någon annan stans? Det är mest tjejer i den åldern som visar intresse därför jag undrar jämfört med mina jämnåriga (20-25)

Förresten har det hänt att ni tex suttit på en resturang och sett en tjej som spanat in dig tack vare tinders gps-funktion om ni fattar?

Nej det finns tinder "junior" också men många tjejer anser sig vara "mogen" för deras ålder och därför ger de sig på tinder för 18+ istället för tinder för 17-.

Sen finns de ju dem som skaffade fb innan åldern var inne och inte kan ändra på fb så dem blir per automatik äldre på tinder än vad de egentligen är.
Citera
2016-08-13, 16:52
Bannlyst
Citat:
Tjoho Palfrey här,

Hur gör jag?

Matchar du med en tjej o hon inte svarar oavsett vad du skriver till henne så är hon inte intresserad även om du skulle komma med världens bästa replik.
Många tror att de ser bra ut och har bra bilder men nej hade du haft det så hade du fått svar då ett hej skulle räcka gott om det fanns en lilla minsta intresse från hennes sida.

Anledningen att hon inte svarar finns många orsaker, dels är hon kanske där för bekräftelse, tidsfördriv, samla på match och få uppmärksamhet.

Jag läste nånstans att Tinder håller på lösa det där med folk som inte svarar och är där för samla på sig match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in