2016-08-16, 23:36
Medlem
Fizzlors avatar
> Svennebanan skuldsätter sig för resten av livet för att slippa mångkulturen
> Kommuner tvångsköper BRFer i ren panik för att kunna förvara svartskallarna

Grattis, alla ni bolånetorskar. Bli inte förvånade om priset på lägenheten rasar några % under kommande år...
Citera
2016-08-16, 23:42
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
När det gäller en ny BRF där själva byggnaden ännu inte har uppförts/är under uppförande borde det väl vara omöjligt att stoppa kommunen som köpare eftersom föreningen inte lagligen kan neka kommunhelvetet att köpa in sig.

I en befintlig BRF borde det vara väsentligt enklare - ytterst en fråga om solidaritet med grannarna. Som säljare måste man ju inte nödvändigtvis välja att sälja till högstbjudande. När budgivningten är stannad och det visar sig att X-by kommun är högsta budgivare är det väl bara att instruera mäklaren att sälja till näst högsta budet. Eller redan från början klargöra att man som säljare inte tänker sälja till kommuner.

Nu förutsätter jag att kommunerna uppträder under egen flagg i affären - eller går de så långt att de använder bulvaner?

Vill man vara den som släpper in socialförvaltningen i en BRF eller i villakvarteret? Pengar är ju inte allt här i världen. Finns ingen villig säljare finns ingen kommunal köpare.

Ändring: Förslag på taggar inlagda i tråden.

Tror du på fullaste allvar att den girige Svennebananen kommer neka några 100k extra i vinst bara för att de förra grannarna ska slippa bo med massa smuts från MENA? Säljaren skiter fullständigt i om det är Kalle som köper den gamla lyan och tänkt bo där eller om det är kommunen som tänkt pressa in ett tiotal svartskallar - högsta bud vinner, punkt slut.

Har man redan sålt ut sitt land och folk i flera decennier är det nog inga problem att sälja ut sitt gamla grannskap också.
Citera
2016-08-16, 23:44
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asylbaronen
Så om du har ett bud på en miljon och ett bud på en miljon etthundratusen så tar du det lägre budet för du vill inte sälja till kommunen? Du är alltså villig att förlora 100 000 kr för en princips skull?

Ingen tänker som du, alla kommer sälja till den som ger det högsta budet. Du är naivt korkad.

Jag skulle ta det lägre budet ja. 100 000 i skatteindrivna kommunala judaspengar minus reavinstskatt för att bistå den svenska staten och kommunerna med att kolonisera villaområden och BRF med asylmigranter, försämra boendemiljön för grannar och snedvrida marknaden? Nej tack.

Finns ingen säljare finns ingen kommunal köpare. Låt kommunerna vara hänvisade till att köpa nybyggnadsprojekten direkt ur nyproduktionen så kan de ha asylmigranterna där. Jag kan garantera att nyproduktionen skulle ske efter helt annan standard då...

Svensk individualegoism fungerar inte längre. Nu finns i princip ingenstans att fly. Håll linjen och marken till varje pris och stå fast vid att vägra sälja till kommunen:
https://m.youtube.com/watch?v=1oLflPilcMc

Fixa nån hashtag som #aldrigtillkommunen eller #jageintedinbrf eller något. Vägra att sälja till kommuner - inga hus, inga tomter och inga BRF-lägenheter.

Det offentliga svarar säkert med återinförd förköpsrätt. Bra - låt det ske under maximal uppmärksamhet.
Senast redigerad av NSO 2016-08-16 kl. 23:50.
Citera
2016-08-16, 23:52
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Jag skulle ta det lägre budet ja. 100 000 i skatteindrivna kommunala judaspengar minus reavinstskatt för att bistå den svenska staten och kommunerna med att kolonisera villaområden och BRF med asylmigranter, försämra boendemiljön för ågrannar och snedvrida marknaden? Nej tack.

Vägra sälja till kommunerna bara. Finns ingen säljare finns ingen kommunal köpare. Låt kommunerna vara hänvisade till att köpa nybyggnadsprojekten direkt ur nyproduktionen så kan de ha asylmigranterna där. Jag kan garantera att nyproduktionen skulle ske efter helt annan standard då...

Svensk individualegoism fungerar inte längre. Nu finns i princip ingenstans att fly. Håll linjen och marken till varje pris och stå fast vid att vägra sälja till kommunen:
https://m.youtube.com/watch?v=1oLflPilcMc

Fixa nån hashtag som #aldrigtillkommunen eller #jageintedinbrf eller något. Vägra att sälja till kommuner - inga hus, inga tomter och inga BRF-lägenheter.

Det offentliga svarar säkert med återinförd förköpsrätt. Bra - låt det ske under maximal uppmärksamhet.

Bara för att just DU inte skulle sälja så betyder det inte att hen-Britta eller bög-Sven också skulle vägra.

Sen har jag för mig att man inte kan vägra att sälja till en kommun, framförallt inte om de kommer med högsta budet. Nån som är insatt får rätta mig om jag har fel, men om det var så enkelt att man bara kunde vägra så hade kommunen knappast kunnat roffa åt sig så många BRFer som man ändå lyckats med runt om i landet på såhär kort tid.
Citera
2016-08-16, 23:58
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Sen har jag för mig att man inte kan vägra att sälja till en kommun, framförallt inte om de kommer med högsta budet.

Nej, det som gäller är att innehavaren av BR alltid kan sälja/överlåta till vem/vilka hen vill oavsett pris/bud (givet att köparen lever upp till övriga krav på soliditet etc), men BRF kan däremot inte neka medlemskap/att överlåta BR till en kommun, något som är möjligt för BRF att stadga när det gäller juridiska personer i allmänhet.
Citera
2016-08-17, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
"Många härbärgen delar ut sovsäckar".
Jovars. Tillåt mig småle.
Det är inte lätt när man får ekvationen 1+1 till 3.
Vi talar inte om 100 flyktingar som "ska ha någonstans att bo", i likhet med de hemlösa knarkare du pratar om.
Vi talar om hundratusentals flyktingar som fått asyl som ska integreras i det svenska samhället. Hur ska du lösa det? Placera dem i tältläger?
Är du på riktigt? Hur många högskolepoäng har du haft förmågan att skaffa dig?

Tänk realistiskt för fan. Jag är ingen påhejare av flyktingströmmen, men den är nu på minimum och den enorma massa vi beviljat asyl måste integreras och ordnas, snabbare än kvickt. Det kommer att ta årtionden att lösa det.
Det löser man inte med flyktingläger i Sverige. Det är inget norra Afrika som sagt. Hur är din tanke kring det hela? Att vi har hundratusentals flyktingar som på ett eller annat sätt måste generera pengar till Sverige? Du vet, vi kan inte bara sparka ut dem. Världen fungerar inte så. EU fungerar inte så. Vi har ett faktum och måste anpassa oss efter det.

Mördare, tjuvar och banditer finns det säkert. Liksom det finns tusen och åter tusen barn. 5 åringar, 10 åringar.
Inte ens den dummaste jävla nazisten kan blunda för det.

Och nej, tillåt mig småle igen. Jag kommer inte att börja knarka. Jag har en högst human människosyn. Jag kan räkna ut ekvationen 1+1 och jag vet att mängder av mina högavlönade skattepengar går till flyktingmottagandet. Du behöver inte oroa dig för mig vännen.
Dessutom, "nyadeln" är ju inget fenomen för knarksverige 2016. Det har funnits knarkare i alla tider i Sverige och man börjar inte knarka pga nyadeln. Inte jag heller.

Jag har insyn i flera av härbärgens verksamhet. Vad fan vet du om situationen? Inte ett skit.

Nä, tältlägret i Revingehed dög ju inte. Nyadeln vill ha fina lägenheter inne i city. Men tält för svenska hemlösa duger tydligen.

Vadå fått asyl? Majoriteten är asylsökande. Du kan inte ha många högskolepoäng.

Vi måste inte ett skit. Det är bara att stoppa skiten vid gränsen och skicka tillbaka dem. Alternativt kan vi skicka hem dem till dig. Var bor du?
Citera
2016-08-17, 00:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Är det lagparagraf som reglera om andrahandsuthyrning, gör man inte de i stadgarna till BRF? Att kommunen kan köpa in sej på lägenheter är en sak, men det kan inte sätta sej emot stadgarna i BRF?
Borde stämma. Om styrelsen helt enkelt beslutar sig för att vägra uthyrning i andra hand. Fast förra året eller året innan gjorde staten det enklare att hyra ut i andra hand...
Citera
2016-08-17, 00:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
> Svennebanan skuldsätter sig för resten av livet för att slippa mångkulturen
> Kommuner tvångsköper BRFer i ren panik för att kunna förvara svartskallarna

Grattis, alla ni bolånetorskar. Bli inte förvånade om priset på lägenheten rasar några % under kommande år...
Vi kan nog säkert fastslå att priserna i Storstadsregionerna inte kommer rasa då det är extrem brist på lägenheter.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-08-17 kl. 00:15.
Citera
2016-08-17, 00:07
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Bara för att just DU inte skulle sälja så betyder det inte att hen-Britta eller bög-Sven också skulle vägra.

Sen har jag för mig att man inte kan vägra att sälja till en kommun, framförallt inte om de kommer med högsta budet. Nån som är insatt får rätta mig om jag har fel, men om det var så enkelt att man bara kunde vägra så hade kommunen knappast kunnat roffa åt sig så många BRFer som man ändå lyckats med runt om i landet på såhär kort tid.

Du behöver inte berätta för mig hur okunniga, ointresserade, flata och nihilistiska folk (särskilt medelklassens alla dygdesignalerande gutmenschen) har varit i I&I-frågan.

Vad jag vill är att "hen-Britta eller bög-Sven" som du kallar dem vaknar nu när deras idyller hotas och börjar försvara sina gruppinteessen m'kay? Tycker du att det vore dåligt?
Citera
2016-08-17, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Det handlar om att prioritera.
Vad genererar mest pengar i långa loppet?
En 10-årig syrier som enkelt kan integreras i Sverige. Med tak över huvududet och lite skolgång löser det sig av sig självt. Hen kommer att bidra med oceaner av pengar till det Svenska skattesystemet i jämförelse med en hemlös Svensk på 43 bast.
Tvärt om kostar en syrier naturligtvis så mycket mer än en svensk så länge de inte integreras.
Det kan låta hemskt, men det är fakta.
Tillägg att vi har hundratusentals flyktingar.
In med dem i samhället. Det är enda räddningen för hela vår välfärd.

Hahahaha! Så jävla bra ditt lilla troll.
Citera
2016-08-17, 00:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det undantaget kände jag inte till.
Men när jag bodde i BRF och satt i styrelsen så var det jäkligt hårt för de som skulle vara utomlands något år att hyra ut sin lägenhet.
Likaså en pappa som ägde sin sons lägenhet var uppe på dagordningen. Men det är snart 20 år sedan.
Stämmer. För ett par år sedan fick man som mest prova på arbete på annan ort eller samboskap i ett års tid. Orsak: "Vi vill ju att våra BR-ägare bor i lägenheten och ingen annan. Vi vill inte ha ovidkommande personer springandes i trapphusen. "

Efter nyregleringen blev det slut med de tankarna, de är gamla och omoderna tydligen...
Citera
2016-08-17, 00:16
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Du behöver inte berätta för mig hur okunniga, ointresserade, flata och nihilistiska folk (särskilt medelklassens alla dygdesignalerande gutmenschen) har varit i I&I-frågan.

Vad jag vill är att "hen-Britta eller bög-Sven" som du kallar dem vaknar nu när deras idyller hotas och börjar försvara sina gruppinteessen m'kay? Tycker du att det vore dåligt?

Inte för att det spelar någon roll längre, men absolut, det hade varit den ultimata rättvisan om alla dessa självgoda humanister plötsligt fick in några Abdullah-familjer i sitt kvarter.

Hemmet är Svennebanans absolut sista försvarspost mot mångkulturen. När det inte längre går att betala +2 miljoner för att slippa svartskallarna, då jävlar kommer det bli liv i luckan. Men de får fan skylla sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in