Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-16, 21:09
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Bill O'Reilly kom tillbaka från sin semester igår, och han håller med mig om min analys av läget.

https://www.billoreilly.com/b/Where-the-Trump-Campaign-Is-Right-Now/909482202368091854.html

Ingen har momentum. Det är Hillary som vinner på det.

Precis som jag sagt. Det som tidigare var hans styrka har nu blivit hans svaghet. Precis som i jämförelsen med Argentina. Det som i första fasen var framgångskonceptet, blir nu sänket.

Trumps kontraproduktiva beteende just nu hjälper Hillary att slippa hamna i fokus i media.

Dags att ändra.
Du fattar inte ens att media har en agenda? Att det inte är en slump att de hittar skandaler hos Trump hela tiden men inga hos Clinton? "Om bara Trump inte sa så många klumpiga saker skulle media börja ta upp Clintons skandaler". Exakt hur korkad är man om man tror det? Alltså. Du är nog fan den smartaste counterjihadisten jag någonsin stött på, men allt för ofta skiner det igenom att du trots allt bara är en counterjihadist. Du är uppe i CJ-taket och ibland tycks du hitta luften ovanför, men man blir lurad - du vill vara kvar i buren.

Kort: Media följer den judiska agendan, den judiska agendan går ut på att krossa Trump och få Clinton vald. Oavsett vad Trump gör och oavsett vad Clinton gör kommer de att följa denna agendan dagligen fram till valet. Trump måste arbeta utanför och kring media, precis som under primärvalet. Jag tror fortfarande han fixar det. Men att han ska anpassa sig för att media ska ge honom bättre exponering - glöm det, det är efterblivet tänk, och det kommer inte att ske. Det kommer att vara skandaler dagligen kring Trump fram till valet. Oavsett om han "bjuder" på dem eller inte.
2016-08-16, 21:11
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Jag tror poängen med Fox artikel var att Matthews sagt något som är snarlikt Trump, men det resulterade inte i något, men när Trump sa det så blev det något som folk blev så chockade över att de talade om det i flera dagar.

Ja, det är ju en annan (och mycket välkänd) sida av det hela. Men det är också den spelplanen Trump har att ta hänsyn till, om han ska lyckas. Spelar han det rätt (vilket han gjort många gånger förr), så vänder han detta till sin fördel.

Citat:
Sen vem är det som bestämmer att founder skulle vara allvarligare att säga än cretor? Jag testade att på googles söksida skriva in först ordet founder, sen ordet of. Google ger då förslag på fyra ord att lägga till; Google, Twitter, Apple och Facebook. När jag skriver in ordet creator och ordet of, så kommer fyra förslag upp; Pokemon, Pokemon go, Youtube och Facebook. Facebook kom således upp vid både sökningen av founder och creator.

Återigen: det är skillnad på att säga creator och created.
2016-08-16, 21:12
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Trumps kontraproduktiva beteende just nu hjälper Hillary att slippa hamna i fokus i media.

Dags att ändra.
Tyvärr är det nog så att Hillary inte kommer att hamna i fokus i media förrän hon har vunnit. Man får ge Trump det att han har det inte lätt. Amerikansk media är betydligt mer korrupt än jag trodde.

Jag såg något klipp idag från CNN som behandlade Hillarys hälsoproblem. Alltihopa var konspirationsteorier från hatmedia som hade blivit debunkade otaliga gånger av seriös media, och för övrigt så hade seriös media rapporterat utförligt om Clintons hälsoproblem så någon mörkning pågick inte.

Jag brukar bli arg när jag ser MSM men den här gången var jag tvungen att skratta. Det var så absurt så det blev komiskt. Legitima varningar för att en kandidat till världens viktigaste jobb inte har hälsan att sköta det och att det finns väldigt många tecken som tyder på det avfärdas som konspirationsteorier från hatmedia (läs ryska agenter).

Det är en enorm uppförsbacke för Trump.
2016-08-16, 21:13
Bannlyst
Citat:
Bill O'Reilly kom tillbaka från sin semester igår, och han håller med mig om min analys av läget.

https://www.billoreilly.com/b/Where-the-Trump-Campaign-Is-Right-Now/909482202368091854.html

Ingen har momentum. Det är Hillary som vinner på det.

Precis som jag sagt. Det som tidigare var hans styrka har nu blivit hans svaghet. Precis som i jämförelsen med Argentina. Det som i första fasen var framgångskonceptet, blir nu sänket.

Dags att ändra.
Menar du att du anser att Bill O´Reilly sa en del saker som du håller med om?

O`Reilly säger i det där inslaget, apropå founder eller creator, följande; If you say President Obama created ISIS, for example, you have to immediately back that up with facts.
2016-08-16, 21:16
Medlem
Snapcounts avatar
16. august 2016 kl. 21:04 Clinton leder med seks prosentpoeng Hillary Clinton får en oppslutning på 41 prosent i en meningsmåling Reuters/Ipsos offentliggjør i dag. 35 prosent sier at de foretrekkere Donald Trump som president, mens 24 prosent av de spurte ikke velger noen av dem.

https://www.nrk.no/nyheter/clinton-leder-med-seks-prosentpoeng-1.13092002

Ingen aning om hur stor undersökningen är.., men otroligt att mr Trump inte ligger efter med mer, med tanke på media-blitzen han får utså..
2016-08-16, 21:17
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
OReilly har ju även han varit misstänkt för sexbrott.
Han stödjer ju Trump kraftfullt
Trump misstänktes även för att 1994 ha våldtagit en 13-årig flicka!Vad är detta för gäng egentligen?
Det är den sortens skrupelfria nu impotenta gubbar nära döden. Det är lustigt att se hur besviken O'Reilly är över hur dålig Trump är. Om ni inte sett den här gnälliga videon är det dags nu.
http://nation.foxnews.com/2016/08/15/oreilly-trump-campaign-now-trouble

"Trump needs to start presenting himself in a less personal way", dvs han ska sluta vara sig själv och istället läsa från teleprompter.

Rent allmänt känns det som en idiotförklaring av Trump.
Senast redigerad av Xelious 2016-08-16 kl. 21:20.
2016-08-16, 21:19
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du fattar inte ens att media har en agenda? Att det inte är en slump att de hittar skandaler hos Trump hela tiden men inga hos Clinton? "Om bara Trump inte sa så många klumpiga saker skulle media börja ta upp Clintons skandaler". Exakt hur korkad är man om man tror det? Alltså. Du är nog fan den smartaste counterjihadisten jag någonsin stött på, men allt för ofta skiner det igenom att du trots allt bara är en counterjihadist. Du är uppe i CJ-taket och ibland tycks du hitta luften ovanför, men man blir lurad - du vill vara kvar i buren.

Kort: Media följer den judiska agendan, den judiska agendan går ut på att krossa Trump och få Clinton vald. Oavsett vad Trump gör och oavsett vad Clinton gör kommer de att följa denna agendan dagligen fram till valet. Trump måste arbeta utanför och kring media, precis som under primärvalet. Jag tror fortfarande han fixar det. Men att han ska anpassa sig för att media ska ge honom bättre exponering - glöm det, det är efterblivet tänk, och det kommer inte att ske. Det kommer att vara skandaler dagligen kring Trump fram till valet. Oavsett om han "bjuder" på dem eller inte.

Jag är ingen "counterjihadist". Du är däremot (som jag redan påpekat) en klocka som gått sönder, och står still. Du är lika oförmögen att läsa mig, som du är att läsa Trump. Du är fast i dina egna nojor och mentala låsningar.

Jag vill att Trump ska vara en vinnare. Du förstår inte ens skillnaden.
2016-08-16, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ja, det är ju en annan (och mycket välkänd) sida av det hela. Men det är också den spelplanen Trump har att ta hänsyn till, om han ska lyckas. Spelar han det rätt (vilket han gjort många gånger förr), så vänder han detta till sin fördel.

Återigen: det är skillnad på att säga creator och created.
Den som skapade, (created), något, är skaparen, (creator) av detta.

Enligt wikipedia är Donald Trump grundaren (founder) av Trump University 2004, då det då blev ett bolag. Verksamheten startade sedan 2005. https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_University
Här är en artikel om någon som stämde Trump gällande det där Universitetet. I den artikeln skriver de att; Den 60-åriga läkaren från Maryland tog en kurs för 5000 dollar på Trumps Univerisitet, strax efter att det skapats, (created) under 2005.
https://www.theguardian.com/us-news/2016/jun/05/donald-trump-university-graduates-speak-out
Senast redigerad av pent-house 2016-08-16 kl. 21:41.
2016-08-16, 21:29
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Det där är samma inslag som jag länkade till. O´Reilly säger ungefär att Hillary Clinton leder just nu i opinionsundersökningarna, men att opinionsundersökningarna i dagsläget inte är så tillförlitliga just nu p.g.a. att det är augusti, och att det är först i september som man kommer kunna börja analysera opinionsundersökningarna bättre
Du måste tänka på vem det är som talar. Det är O'reilly. Om han säger att det är jämnt är det inte speciellt jämnt, lyssna på hans gnällande istället så förstår du hur det står till egentligen. Som rubriken säger, Trump campaign in trouble. Det kommer bara bli värre. Som O'Reilly säger är det som om Trump inte vill vinna. Han gör bort sig hela tiden. Mindre av Trump vill O'Reilly se.
2016-08-16, 21:31
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Jag är ingen "counterjihadist". Du är däremot (som jag redan påpekat) en klocka som gått sönder, och står still. Du är lika oförmögen att läsa mig, som du är att läsa Trump. Du är fast i dina egna nojor och mentala låsningar.

Jag vill att Trump ska vara en vinnare. Du förstår inte ens skillnaden.

2D-politik och 3D-politik

baggebo1, både jag och SmokeyNegroni liksom du stödjer Trump, men av olika orsaker. Vi Trump supporters är ett udda lag, men ett lag likväl ändå.

Jag t.ex. stödjer inte Trump för att jag tror att jag har förmågan att kunna avgöra vilken person som skall leda det mäktigaste landet på jorden. Jag stödjer honom för att han kan ses som den ultimata symbolen för det tillbakasving vi ser mot etablissemanget, för att Clinton representerar etablissemanget, för att han är rolig och för att jag satsat en del pengar på honom
2016-08-16, 21:38
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är den sortens skrupelfria nu impotenta gubbar nära döden. Det är lustigt att se hur besviken O'Reilly är över hur dålig Trump är. Om ni inte sett den här gnälliga videon är det dags nu.
http://nation.foxnews.com/2016/08/15/oreilly-trump-campaign-now-trouble

"Trump needs to start presenting himself in a less personal way", dvs han ska sluta vara sig själv och istället läsa från teleprompter.

Rent allmänt känns det som en idiotförklaring av Trump.

Jag skulle nog säga att Bill underförstått sa att Trump antigen är en demokratisk infiltratör eller demokraternas bästa valarbetare.
2016-08-16, 21:38
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vad är det du tycker som får Trump att framstå som en förlorare? Det är inte hans fel att det amerikanska folket inte har den rätta mentaliteten

När man står inför öppet mål, men dribblar bort sig själv och snubblar på bollen; när man skyller sina misstag och tillkortakommanden på andra; då framstår man som en förlorare.

Det andra du skriver är djupt ironiskt, för t.o.m. en diktator måste se till att vara i samklang med sitt folk, om han vill vara framgångsrik. Det där talesättet om att ledaren ska välja sig ett nytt folk, den möjligheten existerar inte i verkligheten.

Du tar steget längre än att skylla precis allt på media. Nu ska hela amerikanska folket få skulden. En riktig förlorarattityd.

En vinnarattityd är att ständigt förbättra sig själv, och växa med uppgiften. Oavsett hur övermäktig uppgiften förefaller. Trump har visat prov på det förut, men han är inte klar.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
^^ Det där sammanfattar Trump perfekt: "let's attack aggressively"; det är så vinnare tänker, inte förlorare som Berning Satanders Trump kör helt enkelt badass style

Det finns ingen större försvarare av aggressiva attacker från Trump än jag. Jag vill se aggressiva, våldsamma, förintande attacker. Men jag vill se fokus, gärna laserprecision. För att ta fotbollsanalogin igen: Jag vill se en spelare med 100% fokus på att laget ska få bollen i mål, inte någon som irrar runt på planen och jagar mygg. Speak softly, and carry a big stick. Och krossa ISIS.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-08-16 kl. 21:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in