Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-16, 20:00
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fast det är lite skillnad på Brexit och USA valet, 87% av Storbritanniens befolkning är vita mot USAs 63% var säkert 95% vita som röstade i Brexit dessutom.

Sant. Hur stor andel av svarta och latinos som röstar egentligen, är en fråga.
Senast redigerad av Överliggaren 2016-08-16 kl. 20:03.
2016-08-16, 20:02
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Har han inte någon i sin stab som varit knuten till rysk gasindustri också har jag för mig. Varför passar inte rekordeliga helylleamerikaner in i hans stab utan han måste ta folk med skelett i garderoben hela tiden. Förmodligen är förklaringen svågerpolitik och korruptionsvänskap över gränserna och att få republikanska helyllemerikaner faktiskt vill ingå i hans stab. Trump upplevs ju som en gnällig diva enligt många i hans närhet. Inte bra för karriären när loppet är, som man tror, kört.
Det är mest skummisar. Unket säger alla. Som de många Steve som ska rådgiva Trump om ekonomin. Wall Street gubbar hela högen. Miljardärer och deras springpojkar. Svågerpolitik som du säger. Som den judiske Icahn som Trump haft skumraskbusiness med i många år.
2016-08-16, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
O'Reilly heter han, jobbar på Fox News. En idiot men eftersom du nämner honom så säger han som jag säger:
O'Reilly: 'Trump Campaign Is Now In Trouble'
http://nation.foxnews.com/2016/08/15/oreilly-trump-campaign-now-trouble

Amerikaner harar förlorare. Trump är körd. Får se om GOP slutar finansiera Trump och sparar pengarna till kampen om senat och representantshus.
OReilly har ju även han varit misstänkt för sexbrott.
Han stödjer ju Trump kraftfullt
Trump misstänktes även för att 1994 ha våldtagit en 13-årig flicka!Vad är detta för gäng egentligen?
2016-08-16, 20:10
Bannlyst
Citat:
O'Reilly heter han, jobbar på Fox News. En idiot men eftersom du nämner honom så säger han som jag säger:
O'Reilly: 'Trump Campaign Is Now In Trouble'
http://nation.foxnews.com/2016/08/15/oreilly-trump-campaign-now-trouble

Amerikaner hatar förlorare. Trump är körd. Får se om GOP slutar finansiera Trump och sparar pengarna till kampen om senat och representantshus.
Det där är samma inslag som jag länkade till. O´Reilly säger ungefär att Hillary Clinton leder just nu i opinionsundersökningarna, men att opinionsundersökningarna i dagsläget inte är så tillförlitliga just nu p.g.a. att det är augusti, och att det är först i september som man kommer kunna börja analysera opinionsundersökningarna bättre
Senast redigerad av pent-house 2016-08-16 kl. 20:13.
2016-08-16, 20:11
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Vill avsluta denna diskussion med att jag håller med dig helt och hållet i det du säger! Intressant fakta om Argentina dessutom!

Egentligen är jag glad att krisen sker nu, så att det finns tid att korrigera. Trumps spelstil är mer av kanadensisk ishockey, och när saker inte går deras väg har de förmågan att ändra sig. Demokraterna är sovjetisk hockey, en överlägsen maskin men helt oförmögen att ändra sig (man tog inte ens ut målvakten när man hade en minut kvar och låg under). Kanadensarna är också mästare på att trycka in pucken i mål på ren vilja - fula, klumpiga mål - men mål!

Det som talar för att Trump kommer att ändra sig och lyfta sig till en högre nivå är:
  • han är intelligent nog att se problemet just nu
  • han är en helt enorm vinnarskalle, som vill göra allt för att vinna, vad det än gäller
  • han tänker strategiskt, och har förmågan att byta strategi

Det som talar emot är:
  • Trump älskar att vara Trump; precis det som är problemet just nu är det han älskar mest med sig själv
  • han älskar att vara en kul typ på ett yvigt vis, som rabblar på i rolig New York-stil
  • han är lika stor som Elvis, och blir hög som ett höghus att massornas hyllningar på sina rallys
  • han har blivit beroende av sina rallys, och han skulle få abstinens och behöva gå på rehab för att disciplinera detta och göra det med måtta.

Frågan är vilken sida som tar överhanden. Han lär i detta nu befinna sig i en inre själslig kamp mellan dessa två sidor av sig själv. Trump ska inte sluta med att vara Trump, men han måste disciplinera sig.

Han vill göra allt efter eget huvud, och inte låta sig coachas. Fast nu behöver han coaching. Frågan är vem, i hans närhet, som har tyngd nog att gå in i den rollen.

Om Trump ska vara överbefälhavaren som får USA att krossa ISIS så måste han redan nu gå in i en roll som landsfader. Han borde följa sin förebild Theodore Roosevelts devis: "speak softly, and carry a big stick". Alla vet redan sen primärvalen att Trump inte tar skit, och kan ge igen med råge. Han behöver inte bevisa detta dagligen. Nu framstår det som löjligt och omoget. Och i det sista har han t.o.m. börjat framstå som en förlorare. Soldaten i öknen kommer inte känna den nödvändiga motivationen om landet är splittrat under en president som jagar mygg dagarna i ända. Soldaten behöver åtminstone kunna känna "Visst är min president något knäpp, men han är en jävel till vinnare. Let's go!"

Scott Adams har skrivit insiktsfullt om Trumps talent stack:

Citat:
Individually, most of his skills are average or a bit above. But viewed as a whole…holy shit. Let’s take a look at Trump’s talent stack.

1. Raw intelligence (opinions vary, but smart enough)

2. Business skills (plenty of failures, but better at business than most of us)

3. Public speaking skills (He’s no Martin Luther King, but very good)

4. Vocabulary and speaking (4th-grade vocabulary but still effective)

5. Ability to withstand criticism (Thin-skinned at times, but very good)

6. Sense of humor (Good, but not Seinfeld)

7. Negotiating technique (Great, but lots of people are great negotiators.)

8. Strategy (Great lately, but not always great in the past)

I could go on, but you see my point that Trump is a collection of good-but-not-special skills that sum up to something powerful.

http://blog.dilbert.com/post/137749295801/trumps-talent-stack-systems-versus-goals

Inte ett ord om lagledaregenskaper eller självdisciplin. Trump behöver utöka sin stack med dessa.
2016-08-16, 20:18
Medlem
Xeliouss avatar
Dåliga nyheter för Trump, rykande färska:
Citat:
In Florida, where presidential fortunes have been often won, lost or drawn out in historic fashion, Clinton now leads Trump 48 percent to 39 percent among likely voters, drawing large support from women, from the state’s racially diverse population and notably, from 12 percent of Florida Republican voters.
http://www.politico.com/story/2016/08/trump-poll-august-slide-227051

Och som jag sagt konstateras:

"And experts who have studied presidential campaigns for decades have concluded that no candidate in Trump’s polling position at this stage of the race has gone on to win the popular vote in modern times"
2016-08-16, 20:21
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Roger Ailes den misstänkta sexbrottslingen jobbar nu officielt för Trumps kampanj!
Vad tänker Trump med som associerar sig med en sån person.

Vad tänker Hillary med, som anställer Debbie Wasserman Schultz (som inte bara är misstänkt utan tagen på bar gärning)?

Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Hjälper detta Trump?

Jag tänker att det nog kan vara kanoners, om han härmed har funnit den coach som jag just efterlyste.
2016-08-16, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Vad tänker Hillary med, som anställer Debbie Wasserman Schultz (som inte bara är misstänkt utan tagen på bar gärning)?

Jag tänker att det nog kan vara kanoners, om han härmed har funnit den coach som jag just efterlyste.
Seriöst,tycker inte du att det är klumpigt att officiellt knyta honom till sig?
De måste ju kunna ha ett samarbete ändå genom andra!
2016-08-16, 20:34
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Om Chris Matthews sa att Cheney skapade ISIS, så betyder det att Cheney, enligt Matthews, är skaparen av ISIS.

Det här är hårfina skillnader. Men precis som med humor så är det hårfina skillnader som avgör om hyperbol fungerar eller inte. Att säga "skapade" är luddigare än att säga "var skaparen av". Det förra ligger associationsmässigt närmare orsakade medan det senare närmare begrepp som Skaparen. Trump sa "var grundaren av", och hela hans beteende efteråt visar att han inte själv var nöjd med formuleringen.
2016-08-16, 20:35
Medlem
Citat:
Dåliga nyheter för Trump, rykande färska:

http://www.politico.com/story/2016/08/trump-poll-august-slide-227051

Och som jag sagt konstateras:

"And experts who have studied presidential campaigns for decades have concluded that no candidate in Trump’s polling position at this stage of the race has gone on to win the popular vote in modern times"

För att göra dig besviken så är det deras första poll i Florida. Och bara 402 väljar sample

Den har också blivit flaggad på realclearpolitics vilket betyder en outliers.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/fl/florida_trump_vs_clinton-5635.html#polls
Senast redigerad av seeeg321 2016-08-16 kl. 20:45.
2016-08-16, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det här är hårfina skillnader. Men precis som med humor så är det hårfina skillnader som avgör om hyperbol fungerar eller inte. Att säga "skapade" är luddigare än att säga "var skaparen av". Det förra ligger associationsmässigt närmare orsakade medan det senare närmare begrepp som Skaparen. Trump sa "var grundaren av", och hela hans beteende efteråt visar att han inte själv var nöjd med formuleringen.
Jag tror poängen med Fox artikel var att Matthews sagt något som är snarlikt Trump, men det resulterade inte i något, men när Trump sa det så blev det något som folk blev så chockade över att de talade om det i flera dagar.
Sen vem är det som bestämmer att founder skulle vara allvarligare att säga än cretor? Jag testade att på googles söksida skriva in först ordet founder, sen ordet of. Google ger då förslag på fyra ord att lägga till; Google, Twitter, Apple och Facebook. När jag skriver in ordet creator och ordet of, så kommer fyra förslag upp; Pokemon, Pokemon go, Youtube och Facebook. Facebook kom således upp vid både sökningen av founder och creator.
2016-08-16, 20:55
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Bill O'Reilly kom tillbaka från sin semester igår, och han håller med mig om min analys av läget.

https://www.billoreilly.com/b/Where-the-Trump-Campaign-Is-Right-Now/909482202368091854.html

Citat:
Where the Trump Campaign Is Right Now:

Neither candidate has momentum.

Ingen har momentum. Det är Hillary som vinner på det.

Citat:
There is no question that Donald Trump is hurting himself by using the same kind of rhetoric that helped him win the primaries.

It's very ironic. Trump's shoot from the hip, seek-and-destroy speechmaking vaulted him over all his Republican challengers.

But now when he makes a flamboyant statement, it is rammed down his throat by a hostile press.

Precis som jag sagt. Det som tidigare var hans styrka har nu blivit hans svaghet. Precis som i jämförelsen med Argentina. Det som i första fasen var framgångskonceptet, blir nu sänket.

Citat:
...an extremely hostile American press will use his words not only to denigrate him, but also to avoid reporting on real issues affecting the country.

...overall the press has succeeded in marginalizing Donald Trump and he has helped them do it.

Trumps kontraproduktiva beteende just nu hjälper Hillary att slippa hamna i fokus i media.

Dags att ändra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in