Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-16, 16:30
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStockholm
Lol, du kan ju ingenting. Ingenting är originellt dessa dagar och väldigt mycket grejer som man tror är unikt för en serie/film har redan gjorts tidigare. Ska alla börja betala royalties hit och dit?

Du tolkar in alldeles för mycket allvar i min kommentar. Sen finns det gott om saker som är originellt idag, så det köper jag inte heller.
Citera
2016-08-16, 20:37
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Du tolkar in alldeles för mycket allvar i min kommentar. Sen finns det gott om saker som är originellt idag, så det köper jag inte heller.

Och det är oftast då man ger ett exempel. Så, ett exempel på något som är helt originellt?
Citera
2016-08-16, 20:39
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Och det är oftast då man ger ett exempel. Så, ett exempel på något som är helt originellt?

Både La Vie Novelle och Un Lac av Grandrieux är till exempel väldigt originella. Att ni mest sitter och bläddrar igenom vad som finns på NetFlix är knappast mitt fel.
Citera
2016-08-16, 20:42
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Både La Vie Novelle och Un Lac av Grandrieux är till exempel väldigt originella. Att ni mest sitter och bläddrar igenom vad som finns på NetFlix är knappast mitt fel.

Jag har inte netflix.

Sen att du kommer med filmer som ingen har hört talas om är ju en grej, men du kom ju iallafall med något. ^^
Citera
2016-08-16, 20:46
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Jag har inte netflix.

Sen att du kommer med filmer som ingen har hört talas om är ju en grej, men du kom ju iallafall med något. ^^

Jag tittar sällan på serier, så där är det rätt kört att komma med exempel. Det lär däremot finnas originella serier där ute. Kanske att en får söka sig till andra medium än TV och Streaming. Youtube har alltid något, om än inte producerat av något stort bolag.
Citera
2016-08-16, 20:49
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Jag tittar sällan på serier, så där är det rätt kört att komma med exempel. Det lär däremot finnas originella serier där ute. Kanske att en får söka sig till andra medium än TV och Streaming. Youtube har alltid något, om än inte producerat av något stort bolag.

Serier ger ju en annan tyngd då man kan få karaktärer att utvecklas på ett helt annat sätt än en film. Sen är det ju mindre troligt att det finns så mycket originella serier, kommer inte på någon.

Jupp indie saker finns det ju garanterat men det missar ju dom flesta.
Citera
2016-08-16, 20:52
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Serier ger ju en annan tyngd då man kan få karaktärer att utvecklas på ett helt annat sätt än en film. Sen är det ju mindre troligt att det finns så mycket originella serier, kommer inte på någon.

Jupp indie saker finns det ju garanterat men det missar ju dom flesta.

Ändå tyckte jag att den här serien inte sysslade överdrivet mycket med karaktärsutveckling, inget du inte hade fått se i en film i nästan samma utsträckning. Vilket jag fann tacksamt, en av anledningarna till att jag inte tittar på serier är för att jag tröttnar på 4 säsonger utav lära känna karaktärer. Den här serien kändes som en film på 8 avsnitt, det gillade jag.
Citera
2016-08-16, 20:55
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ändå tyckte jag att den här serien inte sysslade överdrivet mycket med karaktärsutveckling, inget du inte hade fått se i en film i nästan samma utsträckning. Vilket jag fann tacksamt, en av anledningarna till att jag inte tittar på serier är för att jag tröttnar på 4 säsonger utav lära känna karaktärer. Den här serien kändes som en film på 8 avsnitt, det gillade jag.

Ja, den gick ju inte in på djupet om vi säger så.

Sen beror det ju på vad du ser för serier. Ser man CSI med 24 avsnitt så förstår jag, osv. True detective (första säsongen) visade vart skåpet ska stå. Aja nog om det. Denna serie höll måttet även om slutet kanske va lite snopet då vi lämnades med en hel del ouppklarade saker.
Citera
2016-08-16, 20:57
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ja, den gick ju inte in på djupet om vi säger så.

Sen beror det ju på vad du ser för serier. Ser man CSI med 24 avsnitt så förstår jag, osv. True detective (första säsongen) visade vart skåpet ska stå. Aja nog om det. Denna serie höll måttet även om slutet kanske va lite snopet då vi lämnades med en hel del ouppklarade saker.

Serien började riktigt starkt, höll inte hela vägen. Jag gillade den ändå. Jag kunde inte kräva mycket mer gällande underhållning. Hade varit skönt att slippa en andra säsong, eller att de gör som har blivit populärt: Att de byter ut alla och ger något nytt inför nästa säsong.
Citera
2016-08-16, 21:01
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Serien började riktigt starkt, höll inte hela vägen. Jag gillade den ändå. Jag kunde inte kräva mycket mer gällande underhållning. Hade varit skönt att slippa en andra säsong, eller att de gör som har blivit populärt: Att de byter ut alla och ger något nytt inför nästa säsong.

Kan ju funka, men då kommer folk kräva att få svar på vissa saker. Jag såg hela serien på en dag, och jag va i överlag nöjd. Vill veta lite mer om eleven, faktiskt.
Citera
2016-08-16, 21:47
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Kan ju funka, men då kommer folk kräva att få svar på vissa saker. Jag såg hela serien på en dag, och jag va i överlag nöjd. Vill veta lite mer om eleven, faktiskt.

Jag både vill och vill inte veta mer om henne. Jag är överlag nöjd med att allt inte behövde ett svar.
Det ger en bättre känsla av tillfredsställelse över att jag fortfarande undrar över saker. Kudos till serien, den lyckades bra med barnen, något som annars ofta kan slå fel.
Den här serien kommer jag nog inte minnas lika väl som True Detective, där de bara snuddade vid det ockulta och struntade i att fördjupa sig.
Citera
2016-08-17, 22:58
Medlem
santacls avatar
Citat:

8 är perfekt, kanske eventuellt 10 för vissa serier men sällan en riktigt bra serie klarar mer än det. Dom få undantag jag kan komma på är Fargo s1 tex. Men som sagt väldigt sällan. Blir alltid ett par filler avsnitt så fort det ska upp till 13 eller mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in