Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-18, 10:48
  #241
Medlem
JamesTrombleys avatar
Något att diskutera angående Hopper

Citera
2016-08-18, 11:55
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesTrombley
Något att diskutera angående Hopper


Tvivlar starkt. Var bara där för att trigga flashback. Det är iallafall vad jag tror.
Citera
2016-08-21, 01:43
  #243
Medlem
Talldwarfs avatar
Sträcktittade på denna serie idag, och blev inte besviken. Håller tummarna att det kommer en säsong två.

Citera
2016-08-21, 13:58
  #244
Medlem
lossnuss avatar
Otroligt irriterande ungar (och en obligatorisk inkvoterad neger naturligtvis ) kan inte ungarna bara dö eller nåt...annars gillar jag serien
Citera
2016-08-22, 01:24
  #245
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
Otroligt irriterande ungar (och en obligatorisk inkvoterad neger naturligtvis ) kan inte ungarna bara dö eller nåt...annars gillar jag serien

Ungarna är ju det bästa med serien? Småungarna, det vill säga. High school-spåret är inte alls lika vasst.
Citera
2016-08-22, 06:24
  #246
Medlem
swehardrockers avatar
Angående El och monstret:

Citera
2016-08-22, 23:50
  #247
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Angående El och monstret:


Mardrömmar vet ej, men hon är helt klart länken mellan vanliga & upside down.
Citera
2016-08-23, 19:46
  #248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Angående El och monstret:


Nej när hon skrek så väggen sprack i en av hennes flashback, det samma vägg som även senare var portalen. Läraren sa ju att man bara kunde öppna porten genom att frigöra en enorm mängd energi, vilket hon gjorde där.
Citera
2016-08-24, 17:40
  #249
Medlem
putteH_s avatar
"En av de serier som definitivt sticker ut ur mängden i sommar är 80-tals-inspirerade "Stranger Things" på Netflix. Den första säsongen besvarar mycket, men ett stort ouppklarat frågetecken är vem och vad monstret är. I ett klipp på YouTube genom kanalen UpRoxx presenteras en väldigt övertygande fan-teori:"

https://www.moviezine.se/nyheter/en-...prids-pa-natet

SPOILER på sidan, självklart.

Vet inte om detta har kommit upp tidigare. Förmodligen.
__________________
Senast redigerad av putteH_ 2016-08-24 kl. 18:22.
Citera
2016-08-24, 20:51
  #250
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
"En av de serier som definitivt sticker ut ur mängden i sommar är 80-tals-inspirerade "Stranger Things" på Netflix. Den första säsongen besvarar mycket, men ett stort ouppklarat frågetecken är vem och vad monstret är. I ett klipp på YouTube genom kanalen UpRoxx presenteras en väldigt övertygande fan-teori:"

https://www.moviezine.se/nyheter/en-...prids-pa-natet

SPOILER på sidan, självklart.

Vet inte om detta har kommit upp tidigare. Förmodligen.
Citera
2016-08-25, 12:58
  #251
Medlem
DennisOlofs avatar
Efter att jag såg lite reklam på YT från något klipp, kollade här på FB, sökte på nätet blev jag intresserad av serien. Och jag blev inte besviken.

Riktigt bra, och så bra gjort, allt stämmer in med hur det ska vara retro, 70 och 80tal och ungarna är ju riktigt bra. Det kändes inte alls löjligt, tillgjort eller så. Allt passade bra ihop och sedan läste man ju att det kommer en till säsong. FINT. Hela serien påminde verkligen om tidigare filmer och den eran, 70 och 80talet, man saknar nästan lite dom där klassiska filmerna från förr.

Det som störde mig lite vad den "grymt" hysteriska mamman, fast det var bara i något av avsnitten det blev lite för mycket. Annars kommer jag inte på något faktiskt, riktigt fin serie.
Citera
2016-08-26, 13:24
  #252
Medlem
se_där...s avatar
Massor av frågor lämnades obesvarade i sista avsnittet och känslan är att dessa inte kommer redas ut i framtida säsonger.

Nej man slarvade igenom avslutet på säsongen som inte var i närheten av det man byggde upp i början. Stor besvikelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback