Citat:
Ursprungligen postat av
filip12345
Tack för svaret!
Klubben där jag gick kursen var inte den närmaste klubben där jag bor utan dem erbjöd en kurs under datum som passade mig bra. Sen studerar jag på annan ort under resten av året, vilket gör det lite krångligt för mig att bestämma mig nu över vilken klubb jag vill ha som hemmaklubb.
Ifall jag skulle klara 9 hål på 18 poäng vet jag inte riktigt, men jag har en okej bollkänsla och har varit aktiv inom sport sedan barnsben.
Hur som helst har jag nu blivit medlem hos en brevlådeförening för en mindre peng. Jag ska i dagarna betala för greenfee hos en klubb i närheten där jag bor under sommaren och gå en runda med en fadder. Förhoppningsvis kan jag sänka mitt hcp så mycket som möjligt

Jag är precis i denna fasen nu i mitt golfspelade. Jag har blivit medlem i en klubb och fått mitt golf id med 99 i hcp (eller N/A) för jag har inte gjort mina fadder rundor än.
Allt du behöver göra då är att ringa till klubben du skall spela på å fråga om du får lov att spela en fadderrunda där (de flesta klubbar säger ja men finns vissa som ej gör det samt att det visar på godmanship att ringa och fråga innan) och att du är medlem i blabla golfklubb (vilket betyder du är försäkrad).
När du sen skall spela din runda gå rundan som att du har 36 i hcp. Klarar du rundan på 18 poäng efter du räknat med den hcpn så kommer du gå ner till det efter att ha skickat in det till din brevlåde klubb.
Hoppas du förstår vad jag menar här och lycka till