2016-08-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Jaaa, ju längre tiden går, mer distans, faktum att Madde är borta, börjar sjunka in, men sedan kommer ju dessa spekulationer, när man inte vet nåt, avvakta fup och åtal, och verkligen förstå hur fan dessa muppar tänkt? Och hur de ska försvara sig??? Det är så absurt alltihop, bara det att 11 st är inblandade på ett eller annat sätt, och dessutom att INGEN av dem har visat på någon slags jävla moral, och gjort en anmälan till polisen??? Plus att de sedan tydligen skulle ha skrutit om det.. och som det låter hitills, för pengar... näää, hissen kan inte gå ända upp på någon av dessa 11 muppar som är inblandade... verkligheten överträffar sagan ibland!!!
Så omskrivet det kommer att bli, tidningarna blir slutsålda, och nyhetsrapporteringen hettstoff,
sedan undrar massor av befolkningen-precis som du- varför gjorde ingen någonting för att förhindra
mordet, ingen enda själ hade civilkurage att rädda livet på allihopa, för gänget har förstört även sina egna liv-inte bara Maddes.
Citera
2016-08-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Så omskrivet det kommer att bli, tidningarna blir slutsålda, och nyhetsrapporteringen hettstoff,
sedan undrar massor av befolkningen-precis som du- varför gjorde ingen någonting för att förhindra
mordet, ingen enda själ hade civilkurage att rädda livet på allihopa, för gänget har förstört även sina egna liv-inte bara Maddes.

Jamen så klart, Maddes liv går inte att ändra nu, citerar BH hon är ju död... men dessa muppar ska leva vidare, med detta i sina ryggsäckar, spelar nog ingen roll, hur mycket de skulle ångra sig, det ger ju inte Madde livet tillbaka... usch, undrar hur de sover om nätterna???
Citera
2016-08-16, 03:27
Medlem
Citat:
Utredningen gällande mordet i Långshyttan är långt ifrån klar. Enligt kammaråklagare Johan Knies kommer det att dröja minst en månad innan åtal kan väckas, samtidigt som den begärda häktningstiden för ett flertal av de misstänkta inte har gått igenom.
http://www.dt.se/blaljus/fortfarande-manga-fragetecken-kring-langshyttemordet-langt-kvar-innan-nagot-atal-kan-vackas
Citera
2016-08-16, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stocious
http://www.dt.se/blaljus/fortfarande-manga-fragetecken-kring-langshyttemordet-langt-kvar-innan-nagot-atal-kan-vackas

Det där var snurrigt!?
Måste läsa lite mer noggrant...
Citera
2016-08-17, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stocious

Ja detta blir intressant. Nu slall alltså flera släppas på fri fot.
Ett liknande fall med 11 inblandade i ett mord har knappast hänt tidigare i Sverige. Det är kanske mer än systemet klarar av egentligen. Det blir komplicerat och väldigt dyrt om alla 11 skall få fängelse.
Citera
2016-08-17, 20:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja detta blir intressant. Nu slall alltså flera släppas på fri fot.
Ett liknande fall med 11 inblandade i ett mord har knappast hänt tidigare i Sverige. Det är kanske mer än systemet klarar av egentligen. Det blir komplicerat och väldigt dyrt om alla 11 skall få fängelse.
Stämmer det verkligen att någon ska försättas på fri fot? En del av de misstänkta accepterade förlängning med fyra veckor, andra motsatte sig och då blev det "standard" förlängning med två veckor men omhäktade blev de likafullt.
Vad säger att de inte omhäktas i ytterligare två veckor vid nästa fredags förhandling?
Citera
2016-08-17, 21:08
Medlem
Tråden blir antagligen mer intressant om de släpps nu.

Vore det värt att åka på hjärngängsafari till Borlänge?

Kanske håller de till i Falun?

Jag är rätt ny på safari så någon får hjärna upplysa mig.

Scandic Hotel i Falun är rejält fullbokat. Flyktingar eller feta dansande män?
Citera
2016-08-17, 21:24
Medlem
DoubleChecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Tråden blir antagligen mer intressant om de släpps nu.

Vore det värt att åka på hjärngängsafari till Borlänge?

Kanske håller de till i Falun?

Jag är rätt ny på safari så någon får hjärna upplysa mig.

Scandic Hotel i Falun är rejält fullbokat. Flyktingar eller feta dansande män?

Jag kan hojta om jag ser en lösspringande hjärngängare på stan, kan dock inte avgöra om det är värt att boka hotell. Falun är nog inte ditt bästa val safarimässigt sett, jag kanske kan knåpa ihop en karta över platser de med störst sannolikhet kan tänkas siktas.
Citera
2016-08-17, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleCheck
Jag kan hojta om jag ser en lösspringande hjärngängare på stan, kan dock inte avgöra om det är värt att boka hotell. Falun är nog inte ditt bästa val safarimässigt sett, jag kanske kan knåpa ihop en karta över platser de med störst sannolikhet kan tänkas siktas.

Vore tacksam för det, knåpa ihop en karta. Gärna rekommendationer på hotell också. Har ångrat mig. Åker till rättegången då jag fått klartecken och beskydd. Någon frågade om mat eftersom jag kan mat. Det blir kött-tacos. Om jag inte kan fixa det så blir det pommes med bea.
Citera
2016-08-17, 23:31
Medlem
Mielkes avatar
Oppdatering av liste over de mistenkte slik ståa er 2016-08-17:

Omhäktade i två veckor 2016-08-12 t.o.m. 2016-08-25:

P*r-Ol*v Höffling*r (*=e,o,e) f. 19701006
Omhäktad på sannolika skäl misstänkt för mord.
Begärde att omhäktningingen skulle prövas. Omhäktades av Falu tingsrätt i ytterligare två veckor fram till 2016-08-25.
Förnekar mord, medger medhjälp till förberedelse till misshandel.

Omhäktade i två veckor 2016-08-12 t.o.m. 2016-08-26:

Dan*el V*berg W*hlgren (*=i,i,a) f. 19950330
Begärde att omhäktningingen skulle prövas. Omhäktades av Falu tingsrätt i ytterligare två veckor fram till 2016-08-26.
Medger delaktighet i planering av brottet.

Annel* L*ndström (*=i) f. 19941130
Häktad på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till mord.
Begärde att omhäktningingen skulle prövas. Omhäktades av Falu tingsrätt i ytterligare två veckor fram till 2016-08-26.
Förnekar brott.

*rika Ax*lsson (*=e) f. 19860531
Omhäktad på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till mord.
(T.o.m. 2016-07-29 häktad för underlåtenhet att avslöja mord.)
Förnekar brott.

D*n M*lmberg (*=a) f. 19790614
Omhäktad på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till mord.
Även misstänkt för grovt häleri.
(T.o.m. 2016-07-29 häktad för underlåtenhet att avslöja mord.)
Förnekar brott.

M*ts H*din (*=a,e) 19711120
Förnekar brott.

Omhäktade i 4 veckor 2016-08-12 t.o.m. 2016-09-09:

Benit* Hokk*nen (*=a) f. 19951213
Gick med på ytterligare fyra veckors häktning fram till 2016-09-09.
Erkänner brott.

Mart*n* Brol*ng (*=i) f. 19920518
Medger delaktighet i brott.

Joak*m Hessl*ng (*=i)f. 19900621
Omäktad på sannolika skäl misstänkt för mord.
(T.o.m. 2016-07-29 häktad för underlåtenhet att avslöja brott.)
Förnekar brott.

Släppta men fortfarande misstänka:

Mar*e J*smo (*=i) f. 19870510
Satt på fri fot 160704.
Fortfarande misstänkt för underlåtenhet att avslöja mord.
Förnekar brott.

L*ll-Mar*e Er*ksson (*=i) f. 19830705
Satt på fri fot 160729.
Fortfarande misstänkt för underlåtenhet att avslöja mord.
Förnekar brott.

-----

Er det noen som har rettelser eller flere detaljer å komme med så hjelp gjerne til.
Citera
2016-08-18, 15:18
Medlem
HGs avatar
Så typiskt att tjejerna alltid går fria i fall av grovt våld. Det är som att vi i samhället inte vill tro att små gulliga tjejer kan göra något så hemskt...
Citera
2016-08-18, 15:31
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Så typiskt att tjejerna alltid går fria i fall av grovt våld. Det är som att vi i samhället inte vill tro att små gulliga tjejer kan göra något så hemskt...

"Små" och "gulliga"? Har du sett bilderna på dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in