2016-08-14, 00:23
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocious
MJ får ju inte ens prata om det hela och gör inte det heller? Vart har du fått det här ifrån?
Liknande PM-rykten har varit uppe här tidigare, men då att BH ska ha hållit i kniven..

En tidig sammanställning säger..
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Det slog mig att om lägger man samman tre informationsbitar som framkommit hittills, så kan man få fram ett tänkbart scenario.

1. Den första är att handlingarna till TR anger sträckan "Hysta korset och Rällingegruvan" som brottsplats, en sträcka på ca 15 km.

https://postimg.org/image/9wodi0hif/

2. Det andra är den - obekräftade - uppgiften i tråden att "oktetten" ska ha snackat om att något hände i bilen, oklart vad, men knivhugg har nämnts.

3. Den tredje biten är den formulering som DVW:s försvarare använde: DVW "drog sig tillbaka, backade ur och gick från platsen innan 'brottet påbörjades eller slutfördes'."

Lägger man samman dessa bitar kan man förställa sig att BO inte attackerades, kidnappades eller dödades inne i Borlänge, utan att hon lockades med att åka till Långshyttan under någon förevändning, och att det först någonstans efter Hystakorset inträffade något som gjorde att brottet "påbörjades". Eftersom brottsrubriceringen är mord - och inte brott mot griftefriden exempelvis - så betyder det också att hon troligtvis levde vid ankomsten till gruvhålet, där brottet "slutfördes".

Av kartan ser man också hur pass centralt gruvhålet i Rällinge ligger i förhållande till BH:s och Mats hemadresser. Såvida inte detta vattensjuka gruvhål är Dalarnas mest kända turistattraktion, så kan man gott dra slutsatsen att de som dumpade kroppen var bekanta med området.

Någon tidning (expressen tror jag) gjorde tolkningen att "platsen" som DVW lämnade var gruvhålet, men här (i tråden) har även spekulerats kring Hystakorset som "platsen". Är det något som du kan klargöra, stocious?
Citera
2016-08-14, 00:55
Medlem
Förresten. Det är jag som har panik. Moralpanik.

Hjärngänget fick aldrig panik. EN enda i hjärngänget fick panik. Han stack.

De andra kanske är riktiga "gansters". Badasses.

De mördade henne kallblodigt. Därav BHs "Hon är redan död, då behöver ni inte häkta mig ju...".

Säger då det. Kallt blod luktar gott.

Tror inte jag hört något liknande. Det kommer gå till mördar-citatens historia.

Förnedrande för offret och för alla som ens kände henne.

Dra åt helvete vad snett det är. Tågstationen och namnbyte så fort ni ens andas ren luft.
Hämta alla ni kan, jag känner Raffa , hoppas ni hamnar på Kumla era jävla as. (hoppas att några i hjärngänget har tillgång till Flashback).

Kumla: 294 invandrare och 12 svenskar. Källa okänd.

Lycka till och ha det skoj med era WT-no good viking tats.

Ingen svensk känner stolthet med er. ( Källa: Den Store Feta Mannen Som Dansar )

/Så Satans Arg AKA FMD
Citera
2016-08-14, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Liknande PM-rykten har varit uppe här tidigare, men då att BH ska ha hållit i kniven..

En tidig sammanställning säger..

Någon tidning (expressen tror jag) gjorde tolkningen att "platsen" som DVW lämnade var gruvhålet, men här (i tråden) har även spekulerats kring Hystakorset som "platsen". Är det något som du kan klargöra, stocious?
I citatet du länkar så står det ju att hon inte attackerades, höggs osv i Borlänge utan att det är mer troligt det skedde efter vägen. Hade nått hänt i lägenheten tycker jag logiskt sett dom borde visat mer intresse för den men det har dom inte gjort. Vänt upp och ner på den ja, dvs saker överallt, men inte mer än så.

Jag vet inte vart han lämnade. Korset är enda stället man måste stanna vid och kolla sikt efter hela vägen från Borlänge till långshyttan. Jag tror dock han lämnade i långshyttan/vid hålet. Men jag vet inget säkert.
Citera
2016-08-14, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stocious
I citatet du länkar så står det ju att hon inte attackerades, höggs osv i Borlänge utan att det är mer troligt det skedde efter vägen. Hade nått hänt i lägenheten tycker jag logiskt sett dom borde visat mer intresse för den men det har dom inte gjort. Vänt upp och ner på den ja, dvs saker överallt, men inte mer än så.

Jag vet inte vart han lämnade. Korset är enda stället man måste stanna vid och kolla sikt efter hela vägen från Borlänge till långshyttan. Jag tror dock han lämnade i långshyttan/vid hålet. Men jag vet inget säkert.

Så du svamlar också?

Om "någon" ville lämna så var det direkt efter att något riktigt fucked up hände. Han sa nog ifrån direkt och bad hjärngänget stanna bilen. Korsvägar och shit har ju nada med det att göra, han började antagligen be det snälla hjärngänget att stanna så fort som möjligt. Om föraren enbart stannade vid det där korset så är det ju ännu mer fucked up... Blodet sprutar i bilen... En liten kille vill gå ut "jag vill inte mer, stanna bilen!!" ... Fyra stycken i baksätet dränkta i blod med en död kvinna... *silence*

BH kanske hade en idé... De kör upp norr. BH vet att det finns en sjö i närheten av Långshyttan, finns en båt där... *drar ner liket till stranden*.... "Båten är fastkedjad" Blah blah blah.... Hjärngänget bestämmer sig för Långshyttans gruvhål. Smidigt och bra.

Edit: förstod mina misstag i händelseförloppet, editerade därefter.
Senast redigerad av FetManDansar 2016-08-14 kl. 02:35.
Citera
2016-08-14, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Så du svamlar också?

Om "någon" ville lämna så var det direkt efter att något riktigt fucked up hände. Han sa nog ifrån direkt och bad hjärngänget stanna bilen. Korsvägar och shit har ju nada med det att göra, han började antagligen be det snälla hjärngänget att stanna så fort som möjligt. Om föraren enbart stannade vid det där korset så är det ju ännu mer fucked up... Blodet sprutar i bilen... En liten kille vill gå ut "jag vill inte mer, stanna bilen!!" ... Fyra stycken i baksätet dränkta i blod med en död kvinna... *silence*

"Vad ska vi göra med kroppen?" Idiot#1: det finns en sjö i närheten, finns en båt där... *drar ner liket till stranden*.... "Båten är fastkedjad" Blah blah blah.... Hjärngänget bestämmer sig för Långshyttans gruvhål. Smidigt och bra.
Om DW velat lämna "direkt när nått fucked up hände", borde han inte lämnat redan i Borlänge då när hon ska ha huggits i bilen? Eller till och med när hon ströps och bars ner till bilen? Så vitt jag tolkar det ska hon ha fått huvudet avlägsnat i Borlänge också? Enligt DWs advokat så drog han ju innan nått hann hända eller påbörjas. Därav tror jag inte att nått faktiskt hände i Borlänge utan att dom alla åkte till långshyttan och att det gick utför därborta. Och att han lämnade vid gruvhålet eller iallafall i långshyttan nånstans.
Citera
2016-08-14, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvariegun
Enligt MJ är händelseförloppet detta: BO ströps i MJs lägenhet och bars sedan ner i bilen, där BO vaknade till.
JH högg då BO i huvudet med en kniv, men inte heller detta gav dödlig utgång.
Då var det någon i gänget som skar halsen av BO.
Mer ville hon inte berätta.
Dubbelpost men den här informationen kommer INTE från MJ iallafall.
Citera
2016-08-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Så du svamlar också?

BH kanske hade en idé... De kör upp norr. BH vet att det finns en sjö i närheten av Långshyttan, finns en båt där... *drar ner liket till stranden*.... "Båten är fastkedjad" Blah blah blah.... Hjärngänget bestämmer sig för Långshyttans gruvhål. Smidigt och bra.

Edit: förstod mina misstag i händelseförloppet, editerade därefter.
Nej,nog inte troligt att Madde ströps i en bostad, för att sedan kånkas ut, hon var inget litet barn,
en storväxt livlös person som bärs eller släpas ner i en bil,nerför trappor också, nej hon lurades helt kallt med i bilen, helt ovetande men vid liv, kanske fick veta att grillfest väntade, man har nog sett till att hon själv gick in i bilen, men på färden ger sig de tre huvudaktörerna på henne, hon gör motstånd så klart, och gängets övriga medlemmar hjälper till på något sätt, så mordet genomförs. IN cool blood.Raffa blir förvånad när han får veta detta.Raffa som är kvinnornas beskyddare. Han väntar på KUmla.
Citera
2016-08-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej,nog inte troligt att Madde ströps i en bostad, för att sedan kånkas ut, hon var inget litet barn,
en storväxt livlös person som bärs eller släpas ner i en bil,nerför trappor också, nej hon lurades helt kallt med i bilen, helt ovetande men vid liv, kanske fick veta att grillfest väntade, man har nog sett till att hon själv gick in i bilen, men på färden ger sig de tre huvudaktörerna på henne, hon gör motstånd så klart, och gängets övriga medlemmar hjälper till på något sätt, så mordet genomförs. IN cool blood.Raffa blir förvånad när han får veta detta.Raffa som är kvinnornas beskyddare. Han väntar på KUmla.

Fetkram!

Du har så rätt i det du skriver. Glömde att Madde var stor. Jag är väl lite ovetandes sexistisk.

Shit, glömde att Raffa anser sig vara kvinnornas beskyddare. Kumla!

WTF

FFS

Stackars hjärngänget, gruvhålet hade varit bättre. Harikiri av hela gänget vid stängslet hade fan varit bättre. De trampade i klaveret.
Citera
2016-08-15, 18:14
Medlem
Citat:

De kanske lurade med henne, med att hon skulle få sina pengar tillbaka????
Citera
2016-08-15, 18:45
Medlem
Efter att ha läst lite inlägg sedan jag var in sist... så mitt i allt detta elönde med Madde, så fick jag mig ett gott skratt när jag läste om Raffa, aldrig hört talas om denne, men nu har jag, då det finns en tråd om honom här, med gangstaland... skratt o gråt ligger väldigt nära varandra, och jag skratta så tårarna rann, när jag läste om Raffa...
En tabke som slog mig, kanske Sverige måste se över sina fängelsen, där de kan ta emot, människor som kanske har lite handikapp, ett fängelse som ser ut som ett dagis??? Kanske vore en ide'....
Citera
2016-08-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Efter att ha läst lite inlägg sedan jag var in sist... så mitt i allt detta elönde med Madde, så fick jag mig ett gott skratt när jag läste om Raffa, aldrig hört talas om denne, men nu har jag, då det finns en tråd om honom här, med gangstaland... skratt o gråt ligger väldigt nära varandra, och jag skratta så tårarna rann, när jag läste om Raffa...
En tabke som slog mig, kanske Sverige måste se över sina fängelsen, där de kan ta emot, människor som kanske har lite handikapp, ett fängelse som ser ut som ett dagis??? Kanske vore en ide'....
Vi behöver lite flams för det så fruktansvart att tänka sig offrets sista tid, så därför plockades hjälten Raffa in. Jag förstår dig-även om jag inte personligen kände Madde, så har hon ändå blivit så levande, på ett vis en hjältinna, tuff,sårbar och så utlämnad.
När man inser hur allt hänt blir man chockerad över gängets oförmåga att tänka på följderna för sig själva, anhöriga och att det tog sig rätten att mörda. Alla blir förlorare. Och allt bara för pengars skull och kanske för adrenalinkicken.
Citera
2016-08-15, 19:24
Medlem
Citat:
Vi behöver lite flams för det så fruktansvart att tänka sig offrets sista tid, så därför plockades hjälten Raffa in. Jag förstår dig-även om jag inte personligen kände Madde, så har hon ändå blivit så levande, på ett vis en hjältinna, tuff,sårbar och så utlämnad.
När man inser hur allt hänt blir man chockerad över gängets oförmåga att tänka på följderna för sig själva, anhöriga och att det tog sig rätten att mörda. Alla blir förlorare. Och allt bara för pengars skull och kanske för adrenalinkicken.

Jaaa, ju längre tiden går, mer distans, faktum att Madde är borta, börjar sjunka in, men sedan kommer ju dessa spekulationer, när man inte vet nåt, avvakta fup och åtal, och verkligen förstå hur fan dessa muppar tänkt? Och hur de ska försvara sig??? Det är så absurt alltihop, bara det att 11 st är inblandade på ett eller annat sätt, och dessutom att INGEN av dem har visat på någon slags jävla moral, och gjort en anmälan till polisen??? Plus att de sedan tydligen skulle ha skrutit om det.. och som det låter hitills, för pengar... näää, hissen kan inte gå ända upp på någon av dessa 11 muppar som är inblandade... verkligheten överträffar sagan ibland!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in