2016-08-16, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Snabb fråga: En lockhårig, nästan krullig, rätt kort mittfältare som möjligen lirade i Roma för 10+ år sedan. Kan ha spelat lite kant men ingen wingertyp. Minns hans ansikte och generella stil men har ingen aning om namn. Skulle kunna varia något på M, men jag vet inte. Bologna dyker upp i minnet också, varför vet jag inte riktigt.

Nån rutinerad räv som minns?
Numera avlidne Aldo Maldera stämmer något in på din beskrivning, namn på M, historik i Bologna, lite av en winger men mer åt det defensiva hållet, brunhårig, halvlångt hår och exakt 10 matcher för landslaget.

Men det är ju mer än 30 år sen han spelade i Roma iofs.

Edit: säker på att det inte är Tommasi du tänker på, som anteri nämnde? Låter som att du syftar på Tommasi. Kan ju inte vara Marco Delvecchio iaf, varken kort eller krullig och anfallare snarare än mittfältare.
Senast redigerad av Cumbersnatch 2016-08-16 kl. 02:51.
Citera
2016-08-16, 02:55
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cumbersnatch
Numera avlidne Aldo Maldera stämmer något in på din beskrivning, namn på M, historik i Bologna, lite av en winger men mer åt det defensiva hållet, brunhårig, halvlångt hår och exakt 10 matcher för landslaget.

Men det är ju mer än 30 år sen han spelade i Roma iofs.

Edit: säker på att det inte är Tommasi du tänker på, som anteri nämnde? Låter som att du syftar på Tommasi. Kan ju inte vara Marco Delvecchio iaf, varken kort eller krullig.
Jag är helt säker på att det inte är Tommasi, Delvecchio eller Maldera. Den sistnämnde är i helt fel tidsperiod. Han jag tänker på kan ha varit i Roma nån gång kring 96-99.
Citera
2016-08-16, 12:31
Avslutad
Citat:
Jag är helt säker på att det inte är Tommasi, Delvecchio eller Maldera. Den sistnämnde är i helt fel tidsperiod. Han jag tänker på kan ha varit i Roma nån gång kring 96-99.

Francesco Moreiro?
Citera
2016-08-16, 20:20
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Francesco Moreiro?
Javisst är det Moriero! Skönt! Jag var ju rätt off på en del grejer där så.. Grymt, dilla!
Citera
2016-08-16, 21:04
Medlem

Resultaten i CI:

Palermo 1 - 0 (dts) Bari
Udinese 2 - 3 Spezia
Chievo 3 - 0 Virtus Entella
Novara 1 - 0 (dts) Latina
Torino 4 - 1 Pro Vercelli
Salernitana 1 - 1 (3-4 dcr) Pisa
Atalanta 3 - 0 Cremonese
Pescara 2 - 0 Frosinone
Bologna 2 - 0 Trapani
Verona 2 - 1 Crotone
Genoa 3 - 2 Lecce
Perugia 2 - 1 Carpi
Empoli 2 - 0 Vicenza
Cesena 2 - 0 Ternana
Sampdoria 3 - 0 Bassano Virtus
Cagliari 5 - 1 SPAL

Vilket leder till nästa omgång (i slutet av november!):

Palermo- Spezia
Chievo - Novara
Torino - Pisa
Atalanta - Pescara
Bologna - Verona
Genoa - Perugia
Empoli - Cesena
Sampdoria - Cagliari
Citera
2016-08-16, 21:25
Medlem
Så Milan köper Sosa, för att Galliani inte orkar förhandla. Matri och Menez lämnar gratis, medan han släpper Bentancur. Köper spelare dyrt och framförallt på direkten. Och släpper spelare billigt om inte gratis...

Berlusconi tillsammans med Galliani förvandlade ett Milan som pendlade mellan Serie B och Serie A till världens bästa lag. Kanske genom tiderna...

Oavsett så skapade de helt nya förutsättningar inte minst genom TV-sändningar. Milan var pionjärer in i Calcio Moderno... På gott och ont. De var visionärer och fyllda av energi. Skapade förutsättningar och tom övertog ledningen för Italien. Ambitioner och möjligheter... Berlusconi är nu 80 år, medan Galliani är 72 år... De ville och borde ha sålt Milan för flera år sedan.

Citat:
Javisst är det Moriero! Skönt! Jag var ju rätt off på en del grejer där så.. Grymt, dilla!

http://www.lacavese.it/blog/wp-content/uploads/2009/02/moriero_in_giallorosso.jpg
Citera
2016-08-17, 14:05
Medlem
Ezzelinos avatar
Missa inte säsongens tävlingslek, tippandet av Serie A:

(FB) Tippa Serie A - Säsong 2016/2017

Själv är jag lite ringrostig vad gäller transferhändelser och skadelägen, men på gång att uppdatera mig för att kunna delta i Fantasyfoots managerspel och sedan i Flashbacks Fantacalcioliga.
Citera
2016-08-17, 18:37
Medlem
tjenaretjenares avatar
Vingslagen från denna calcio mercaton gör mig illamående som fan, ett Milan som inte kan köpa en talang från CAZZO DI Bologna utan vill LÅNA honom. Det är inte Hellas som snålar och är patetiska det är STORA MÄKTIGA AC MILAN alltså jag orkar inte för att inte tala om Roma, Napoli, inter och till viss del juve som snålar runt.

Förutom Juves il grande muro där bak med Bonucci, Barzagli, Chiellini och Buffon så finns det inget som är värt att räknas som Serie A i dagsläget fyfan.
Citera
2016-08-17, 21:28
Medlem
Bobo Vieri är som ett stort barn. Lullar fram och njuter av livet. Har fått en del uppmärksamhet den senste tiden i media, men är egentligen som han alltid varit...

(FB) Allt om Calcio! 2016/2017

Oavsett så hade han såklart synpunkter på hur många mål Borriello kommer att göra i Cagliari under säsongen.

https://www.youtube.com/watch?v=EllPd9Sw1GE

15 mål eller mer så bjuder Bobo på semester. Och rimligen har Borriello redan gjort 4 mål, efter debuten i CI?

*

Bara för att njuta av forna tiders giganter:
http://www.calcioweb.eu/wp-content/uploads/2016/07/Pirlo-lines-up-alongside-his-childhood-idol-quite-literally-while-back-at-Brescia-2001.jpg

Favorit i repris, det finaste som finns på youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=owN0W1c90zw
Citera
2016-08-17, 22:04
Medlem
När man ser klipp på Baggio är det ofta från Brescia, men varför inte från 1980-talet? Mot Maradonas Napoli som erövrade lo Scudetto.

https://www.youtube.com/watch?v=6NKgSpfeSuA

Även om hans svåra skada inträffade redan när han var 18 år så ser man att han kunde ta löpningar på ett helt annat sätt än han gjorde mot slutet av sin karriär.

https://www.youtube.com/watch?v=7w29JOzrQIU

En alldeles fantastiskt underbar spelare...
Citera
2016-08-17, 22:43
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
När man ser klipp på Baggio är det ofta från Brescia, men varför inte från 1980-talet? Mot Maradonas Napoli som erövrade lo Scudetto.

https://www.youtube.com/watch?v=6NKgSpfeSuA

Även om hans svåra skada inträffade redan när han var 18 år så ser man att han kunde ta löpningar på ett helt annat sätt än han gjorde mot slutet av sin karriär.

https://www.youtube.com/watch?v=7w29JOzrQIU

En alldeles fantastiskt underbar spelare...
Baggio är för mig mycket,förutom att vara en av mina absoluta favoriter är han också en symbol för hur spelare förr tog slut i tidig ålder. När han gick till Milan 1995 ville jag ha hans tröja och fick övertyga min pappa att köpa den i Italien. Min pappa ville inte köpe den för Baggio var en gammal gubbe, halvt på skämt. Baggio var då 28 år. 28 år var även Ravanelli när han slut som stjärnspelare lämnade för Middlesbrough. Jag minns hur man sa att PL tog emot serie a:s gamlingar. De var 3 år yngre än C Ronaldo och 7 år yngre än vad Zlatan är idag.
Senast redigerad av sebastian_ 2016-08-17 kl. 22:46.
Citera
2016-08-17, 22:47
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Baggio är för mig mycket,förutom att vara en av mina absoluta favoriter är han också en symbol för hur spelare förr tog slut i tidig ålder. När han gick till Milan 1995 ville jag ha hans tröja och fick övertyga min pappa att köpa den i Italien. Min pappa ville inte köpe den för Baggio var en gammal gubbe, halvt på skämt. Baggio var då 28 år. 3 år yngre än C Ronaldo och 7 år yngre än Zlatan är idag.

Jag tror att fotbollen hade en snabbare utveckling förr i tiden. Det kom alltså upp yngre spelare som var bättre skolade än dåtidens stjärnspelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in