2016-08-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Varför är napoli så desperata efter en anfallare till? Varför inte satsa på milik och på Gabbiadini för en gångs skull som central.

Jag kan hålla med. Jag vill framförallt se Insigne och Gabbiadini. Men Milik är ung och inte pålitlig som Icardi. Får tänka på att Napoli siktar inte bara på Serie A utan även CL, så man behöver både bredd och spets.

Borriello anländer till den vackra ön. Jag är inte helt såld på den värvningen, men hoppas naturligtvis att det visar sig vara rätt.

Men på tal om bombers. Så lyfter jag återigen fram Vialli och Vieri:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13895219_1734906750084201_7227530282576502002_n.jp g?oh=a74d95ef57064918dadbf2ce982a9c35&oe=581E0F3D

De fem minuterna i youtube-klippet är välinvesterad tid även om man inte behärskar italienska.

PS

Äh vafan. Eftersom jag dillat om Borriello och Bobo så måste jag såklart löpa linan ut.

https://scontent-arn2-1.cdninstagram.com/t50.2886-16/13873707_906434586151523_1219686131_n.mp4
Senast redigerad av Brille68 2016-08-02 kl. 22:32.
Citera
2016-08-03, 00:17
Medlem
Så detta är Cagliaris Mercato hittills:

Bruno Alves (d, Fenerbahce), Barella (c, Como, fp), Padoin (d, Juventus), Ionita (c, Verona), Vasco Oliveira (d, Benfica), Pajac (c, Celjie), Carboni (p, Olbia), Borriello (a, Atalanta)

Och man har inte sålt några viktiga spelare.

Och under kvällen har Giulini-Capozucca-Marotta njutit av en middag och diskuterat Isla eller kanske Hernanes.

Cagliari kommer att ha ett starkt lag med stora profiler som har vunnit stora titlar. Detta tillsammans med spelare som tagit upp laget från Serie B, samt unga lovande talanger. Ser bra ut.

Samtidigt så går planerna framåt angående den nya arenan. Tillsammans med politiker, istället för emot dem...
Citera
2016-08-03, 00:26
Medlem
anteri17s avatar
Cagliari tillbaka i Serie A är jävligt vackert. Fint att följa din bevakning, Brille.

Det uppenbara poplaget nästa säsong är ändå Torino. Miha som coach, där han har ett lag som verkligen passar hans fotboll. Tänk er löpande Peres/Zappacosta på en kant, en kantig men ack så löpande Molinaro på motsatt sida. I mitten kan man välja på lite genialitet (Baselli, Benassi) eller spela hårt och löpstarkt med Obi och Acquah. På kanterna är det italienskt såtillvida att det är tämligen fria tyglar för fina Falque och Ljajic att stå för kreativitet framåt. Belotti verkar fortsätta bomba in mål (mål idag).

Jag såg kampen mot Benfica förra veckan. 1-1 efter 90 minuter där Torino stod upp väldigt bra. Ljajic kvitterade i första halvlek på en helt magisk frispark. Innan dess hade den afrikanska målvakten gjort säsongens grövsta tabbe. Idag slog Torino Ingolstadt. Det låter kanske inte så märkvärdigt, men tyskarna är ett BL-lag.

Jag nämnde inte mittbacksparet. Inte för att det är svagheten i laget. Tvärtom snarare. Maksimovic och Moretti är svårforcerat, medan Pontus Jansson står och frustar vid sidan. För tillfället är vår skåning muskelskadad, därav hans avsaknad i de två redovisade matcherna här ovan.

Jag är fullt medveten om att jag slår in öppna dörrar. Torino är ett bra lag på riktigt.
Citera
2016-08-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Cagliari tillbaka i Serie A är jävligt vackert. Fint att följa din bevakning, Brille.
...

Så verkar Đurić plötsligt vara aktuell för Cagliari, efter att ha tillhört Cesena sedan 2007.

http://www.blogcagliaricalcio1920.net/notizie/calciomercato/9088/cagliari-colpo-a-sorpresa--in-arrivo-djuric

Spelar för Bosnien trots att han kom till Belpaese när han var nyfödd. Under juni vann Bosnien Kirin Cup i Japan. Đurić gjorde samtliga mål för Bosnien, dvs två mot Danmark och två mot Japan i finalen.

Det jag sett gillar jag. Hade nog hellre sett honom istället för Borriello. Men nu kommer kanske båda, samtidigt som rykten om ytterligare inköp surrar vidare. Jag börjar bli orolig. Vill inte att Cagliari ska bestå av ihoprafsade legoknektar.

Samtidigt var det uppenbart att laget behövde förstärkningar för att kunna hävda sig i Serie A. Men det måsta vara förstärkningar, inte bara köp som ser bra ut. Fast hittills ser det bra ut, genomtänkta inköp där man behöver förstärkningar och erfarenhet.

Nu siktar man på Hernanes och/eller Isla. Det hade såklart varit lysande med Hernanes, men jag ser det inte hända. Det kostar pengar som jag inte tror att Cagliari har. Inte minst med tanke på att man ska bygga en ny arena och måste leva som zigenare under tiden som den byggs...
Citera
2016-08-03, 22:50
Bannlyst
Men fyfan nu ska man behöva vara nervös inför fredagen.. Om jag förstått det rätt verkar det bli att Roma blir oseedade och då kommer få möta någon av följande:

Porto
Man C
Villareal
Ajax
Mönchengladbach

Fyfan där vill man ju inte ha Villareal, Gladbach eller Manchester C. Och Porto är alltid luriga i europaspelet.. Blää
Senast redigerad av borjeboy 2016-08-03 kl. 23:05.
Citera
2016-08-04, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Men fyfan nu ska man behöva vara nervös inför fredagen.. Om jag förstått det rätt verkar det bli att Roma blir oseedade och då kommer få möta någon av följande:

Porto
Man C
Villareal
Ajax
Mönchengladbach

Fyfan där vill man ju inte ha Villareal, Gladbach eller Manchester C. Och Porto är alltid luriga i europaspelet.. Blää

Framförallt Man City och Porto känns riktigt tuffa. Men med risk för att jag får äta upp det här vid ett senare tillfälle vill jag ändå hävda att Roma är favoriter - om än små sådana - mot Ajax, Gladbach och Villareal, även om dessa lag knappast är dåliga heller.

Riktigt surt att fyra av fem resultat i kvällens matcher gick Romas väg men så vänder Ajax ett underläge och gör ett ledningsmål i slutet av sin match och slår ut PAOK. Annars hade Roma varit seedade tillsammans med lagen ovan.
Citera
2016-08-04, 00:46
Medlem
anteri17s avatar
Jag blev imponerad av Roma mot Liverpool. Visserligen var det en träningsmatch, men det sylvassa omställningsspelet verkar sitta mer än gjutet. Till och med Dzeko var het.

Jag dissade ju Roma tidigare. Jag blir gärna motbevisad. Det behövs lite mer drag i både Rom och Milano!
Citera
2016-08-04, 01:31
Medlem
Förhoppningsvis kan man utnyttja det i ett dubbelmöte. Som jag varit inne på tidigare känns det dessutom mycket stabilare med Spalletti på bänken. En tränare med erfarenhet från spel i Europa som faktiskt kan anpassa laget efter motståndet.

Vad Dzeko anbelangar kan man ju hoppas på en bättre säsong än förra. Han har själv sagt att han nu har acklimatiserat sig till Italien och Serie A och det må så vara.

Tror aldrig vi kommer få se toppspelaren Dzeko från Wolfsburg/Man City igen dock. Bidrar trots allt med ett - för Roma - par unika egenskaper med sin tyngd och lär bli nyttig oavsett.
Citera
2016-08-04, 22:25
Medlem
Sassuolo mot Luzern i EL. Förutsättningen var 1-1 i första matchen.

Sassuolo:
Consigli; Gazzola, Cannavaro, Acerbi, Peluso; Biondini, Magnanelli, Duncan; Berardi,Defrel, Sansone

Luzern:
Zibung; C.Schneuwly, Costa, Puljic, Lustenberger; Hyka, Haas, Neumayr, Jantscher; M.Schneuwly, Kryeziu

https://pbs.twimg.com/media/CpCI-tBW8AAV-W-.jpg:large

https://pbs.twimg.com/media/CpB9Ne8W8AAW20P.jpg

Fint lag med en bra blandning av erfarenhet och talang. Och det var inget snack om vilket lag som skulle gå vidare.

Måste såklart lyfta fram Domenico Berardi. Vilken jävla spelare. Kan bli hur bra som helst, samtidigt som han visar på moral, etik och smarthet. Varför gå till en storklubb för att maxa sin lön då han kan spela på hög nivå i Sassuolo?

Kom till Sassuolo som 16-åring, och har briljerat. Född 1994 och har redan gjort 38 mål i serie A.

Två mål idag, och det var dessutom han som gjorde bortamålet. Han gjorde Sassuolos tre första mål i Europa!

Gjorde första snyggt, och andra så orsakade han straff och rött kort, där han själv satte straffen. Andra halvleken kunde Di Francescos lag kontrollera relativt enkelt. Defrel utökade till 3-0, och då tog Di Francesco ut Berardi och Biondini. Sassuolo är klart bättre och vann helt enligt planen.

Vi har tidigare snackat om Bandiere. Jag vill därför också hylla Francesco Magnanelli, kapten i Sassuolo, som kom till Sassuolo då de spelade i Serie C2, och som sedan har varit med i vandringen uppåt. Och nu i EL... Vilken jävla resa!

Lottning imorgon, fredag om vilka nästa motståndare blir.

Mycket tyder nu på att de kanske förstärker. Matri har nämnts...
Citera
2016-08-05, 12:01
Medlem
JayGatsbys avatar
Nu i OS-tider kom jag att tänka på Turin-OS; spelade Juventus (och Torino för den delen) på som vanligt i Turin under OS eller hade man flera bortamatcher?
Iofs använder väl Delle Alpi inte till något mer än invigningsceremonin, men staden var ändå i OS-mode.
Kanske var fler åskådare på läktarna iofs.
Citera
2016-08-05, 12:16
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Nu i OS-tider kom jag att tänka på Turin-OS; spelade Juventus (och Torino för den delen) på som vanligt i Turin under OS eller hade man flera bortamatcher?
Iofs använder väl Delle Alpi inte till något mer än invigningsceremonin, men staden var ändå i OS-mode.
Kanske var fler åskådare på läktarna iofs.

2006 spelade bägge lagen på Delle Alpi men det var på den andra arenan Stadio Olimpico (Stadio Comunale) som själva invignings- och avslutningsceremonierna hölls.

Juventus spelade sina matcher borta förutom att de spelade hemmamatch samma dag som avslutningen hölls. Torino spelade en match på hemmaplan under spelens gång.
Citera
2016-08-05, 12:19
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
2006 spelade bägge lagen på Delle Alpi men det var på den andra arenan Stadio Olimpico (Stadio Comunale) som själva invignings- och avslutningsceremonierna hölls.

Juventus spelade sina matcher borta förutom att de spelade hemmamatch samma dag som avslutningen hölls. Torino spelade en match på hemmaplan under spelens gång.

Ah, så var det ja.
Ok, bra tillfälle att få lite extra uppmärksamhet om världens sportmedia är på plats.

Tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in